Ο Απρίλης είναι δικαιωματικά ο μήνας βιβλίου, αφού κρύβει στα τριάντα εικοσιτετράωρά του δύο Παγκόσμιες Ημέρες που σχετίζονται με το βιβλίο.
Και μπορεί στις 2 Απριλίου το παιδικό βιβλίο να έχει την τιμητική του, όμως αποτελεί τον πιο πιστό και αγαπημένο σύντροφο της κάθε μέρας! Σ’ όλον τον κόσμο, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα παιδικού βιβλίου, που καθιερώθηκε το 1966 από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (IΒΒΥ).
Και η 23η Απριλίου είναι μία ημέρα αφιερωμένη στους αναγνώστες, καθώς γιορτάζεται η Ημέρα Βιβλίου.
«Ένας αναγνώστης ζει χίλιες ζωές, προτού πεθάνει […]. Ένας άνθρωπος που δεν διαβάζει, ζει μόνο μία», είναι η ατάκα που έβαλε στο στόμα ενός από τους ήρωές του, ο Τζορτζ Μάρτιν.
Στον εορτασμό, συμμετείχαν κι οι μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου (και Νηπιαγωγείου) Διάβας.
Αρχικά, άκουσαν την εισήγηση της Δ/ντριας κας Στυλιανής Ψαρρή, η οποία μεταξύ των άλλων, αναφέρθηκε στη διαχρονική αξία των βιβλίων, στα οφέλη που απορρέουν από την ανάγνωση αυτών κι ότι ο εορτασμός αυτός συμπίπτει με την επέτειο της γέννησης του σπουδαίου Δανού λογοτέχνη και συγγραφέα παραμυθιών Hans Christian Andersen (Οντένσε 1805 – 1875 Κοπεγχάγη).
Ακολούθως, τα παιδιά αφιέρωσαν μέρος από το ωρολόγιο Πρόγραμμα κι αφού πρώτα διερεύνησαν και επεξεργάστηκαν με τη βοήθεια των δασκάλων τους, «το πάθημα του Βασίλη με τις θυμωμένες ζωγραφιές», κατόπιν επιδόθηκαν σε ποικίλες σχετικές δραστηριότητες (ερωτηματολόγια, αναλύσεις, εικαστικές αποδόσεις) που αφορούσαν το θέμα που πραγματεύονταν το βιβλίο που είχε επιλεγεί.
Στον επίλογο της εξαίρετης αυτής ενδοσχολικής εκδήλωσης, ακούστηκαν και κατατέθηκαν τα συμπεράσματα των παιδιών.
Λίγα λόγια για το βιβλίο: «Ο Βασίλης λατρεύει τη ζωγραφική! Αλλά κάθε φορά που ζωγραφίζει σπαταλά ολόκληρα… βουναλάκια από χαρτί μέχρι να πετύχει αυτό που θέλει, χωρίς να σκέφτεται πως κάνει κάτι κακό! Μέχρι τη μέρα που του συμβαίνει κάτι απίστευτο: τέσσερα μισοζωγραφισμένα φύλλα, που είχε πετάξει στο καλάθι για τα σκουπίδια, θυμώνουν∙ και τότε…»
Η όλη πετυχημένη δράση που υποστηρίχθηκε από τους εκπαιδευτικούς κι ‘αγκαλιάστηκε’ από τους μαθητές, είχε ως στόχους:
1ον Να συμβάλλει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και να τονώνει το ενδιαφέρον των παιδιών για το βιβλίο και
2ον Να μάθουνε τα παιδιά να χρησιμοποιούνε με μέτρο το χαρτί, να ανακυκλώνουνε τα χάρτινα σκουπίδια τους και να γενικότερα να προστατεύουνε το περιβάλλον.
Χρήστος Πίσσας
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!