Tο 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας, στο πλαίσιο της δράσης του προγράμματος ERASMUS+, ΚΑ229 για τα σχολικά έτη 20018-2020, πραγματοποίησε τη δεύτερη κινητικότητα επτά (7) μαθητών και τριών (3) συνοδών εκπαιδευτικών, μελών της παιδαγωγικής ομάδας του σχεδίου W.I.N.G.S. – Wellbeing Improvement for New Generations at Schools, στη Μάντοβα της Ιταλίας από τις 17 έως τις 23 Μαρτίου 2019. Συμμετείχαν σχολεία από άλλες πέντε Ευρωπαϊκές χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Φιλανδία). Οι εκπαιδευτικοί που μετακινήθηκαν ήταν ο Διευθυντής, κ. Βασίλειος Παππάς, η κ. Γεωργία Κουράκου και ο κ. Λεωνίδας Λεβέντης. Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν οι Θεοδώρου Χρήστος, Θωμαΐδης Βασίλης, Θωμαΐδης Παύλος, Καραμίντζιος Ευθύμιος, Μποτέλης Γιάνννης, Σιώμου Ειρήνη και Τσιούμα Αρσενία.
Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι η ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τους παράγοντες που συντελούν στην ευημερία τους και η ευαισθητοποίηση τους αναφορικά με τις παραμέτρους που επηρεάζουν και αποδυναμώνουν την ευημερία (π.χ. εκφοβισμός, κάπνισμα, κακή διατροφή έλλειψη άσκησης, εθισμός σε video games και στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης).
Η θεματική της 2ης συνάντησης αφορούσε στην προαγωγή της κοινωνικής ευημερίας και περιελάμβανε πολλές ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες μεταξύ των μαθητών των έξι χωρών:
1. δημιουργία κόμικ είτε με τη βοήθεια τεχνολογικού εργαλείου (Pixton, Toondoo) είτε ζωγραφισμένο. Οι συμμετέχοντες της ελληνικής ομάδας ήταν ιδιαίτερα παραγωγικοί καθώς δημιούργησαν 21 κόμικ. Από αυτά, επιλέχθηκαν τα δύο καλύτερα για να διαγωνιστούν στην συνάντηση της Ιταλίας με τα καλύτερα των άλλων χωρών. Το έπαθλο ήταν ένα Wacom Intuos Draw pen tablet, αλλά, δυστυχώς, τα κόμικ της ελληνικής ομάδας κατέλαβαν την 2η και 3η θέση μετά από ψηφοφορία.
2. δημιουργία ηλεκτρονικού οδηγού με συμβουλές για τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών. Ο οδηγός περιλαμβάνει εννέα βίντεο που διακρατικές ομάδες μαθητών σκηνοθέτησαν και γύρισαν κατά τη διάρκεια της συνάντησης. Τα σενάρια είχαν γραφτεί προγενέστερα και κάθε βίντεο είχε δύο εκδοχές, τη θετική και την αρνητική. Οι έλληνες μαθητές υπήρξαν, και πάλι, δημιουργικοί συνεισφέροντας 5 σενάρια.
3. διάφορες δραστηριότητες στις σχολικές αίθουσες και στο γυμναστήριο, όπου οι Έλληνες μαθητές πήραν μια γεύση για το πώς διεξάγονται τα μαθήματα σε ένα σχολείο του εξωτερικού. Ιδιαίτερη εντύπωση τους έκανε το ότι οι μαθητές χρησιμοποιούσαν τα τάμπλετ και τα κινητά τους για να ερευνήσουν θέματα και προβλήματα που τους αναθέτονται από τους καθηγητές τους.
4. γνωριμία της ευρύτερης περιοχής με επισκέψεις στα μουσεία και τα σημεία ενδιαφέροντος της Μάντοβα, σε κοντινές πόλεις όπως η Βενετία και η Βερόνα και στην Ιταλική ύπαιθρο στην περιοχή της λίμνης Γκάρντα.
Η επίσκεψη ήταν απολύτως επιτυχημένη αφού οι Ιταλοί οικοδεσπότες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για την ικανοποίηση των φιλοξενούμενων αγκαλιάζοντάς μας όλους με αγάπη και καλοσύνη και συμβάλλοντας, έτσι, στην προαγωγή της διαπολιτισμικότητας. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ανθρώπους άλλης κουλτούρας και εθνότητας και συνειδητοποίησαν πως, παρά τις διαφορές μας, έχουμε κάτι κοινό: είμαστε όλοι ΑΝΘΡΩΠΟΙ.