Η μικρο-κινητικότητα, όπως τα ηλεκτρικά σκούτερ, θέτουν νέα δεδομένα στις ελληνικές πόλεις, υπογράμμισε ο Καλαμπακιώτης Θανάσης Τσιάνος, μέλος του δ.σ. του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων στη σχετική εσπερίδα που διοργάνωσε ο Σύλλογος.
Ο κ. Τσιάνος, ο οποίος είναι ο συντονιστής του οδοιπορικού του ΣΕΣ για τις «Ασφαλείς και Έξυπνες Μετακινήσεις στη Δεκαετία 2020 – 2030», υπογράμμισε ότι η μικρο-κινητικότητα πρέπει να αποτελέσει την αφορμή για να πάρουμε «γενναίες αποφάσεις» για τη δημιουργία πιο φιλικών πόλεων, υποστηρίζοντας ότι τα οχήματα μικρο-κινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, ρόλλερς, ηλεκτρικά ποδήλατα) αποτελούν την σύγχρονη τάση στις αστικές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων.
Ωστόσο, τα νέα δεδομένα που θέτει η μικρο-κινητικοτητα στις ελληνικές πόλεις είναι σημαντικό, όπως σημείωσε, να εξεταστούν και αναλυθούν και τα όποια προβλήματα να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν με ορθολογικό και επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο, ώστε τα οχήματα μικροκινητικότητας να αποτελέσουν ένα λειτουργικό και ασφαλές μέσω μετακίνησης.
Σημειώνεται ότι στην εσπερίδα του ΣΕΣ, οι περισσότεροι ομιλητές τάχθηκαν υπέρ της εισόδου των ηλεκτρικών σκούτερ στις ελληνικές πόλεις, στην προσπάθεια ενίσχυσης της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, υπογραμμίζοντας – ωστόσο – την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών των πόλεων.
Επίσης, άλλοι στάθηκαν στην ανάγκη αποσαφήνισης του θεσμικού πλαισίου, σημειώνοντας ότι η μικρο-κινητικότητα θέτει νέα δεδομένα.
Η ομιλία του Θ. Τσιάνου
Είναι χαρά μας και σας ευχαριστούμε που ήρθατε σήμερα σε αυτήν την εσπερίδα η οποία διοργανώνεται στα πλαίσια του οδοιπορικού του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με τίτλο “Ασφαλείς και Έξυπνες Μετακινήσεις στη Δεκαετία 2020 – 2030”.
Πριν από περίπου 1,5 μήνα υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης του Οδοιπορικού.
Ο σύλλογος συγκοινωνιολόγων έχοντας αντιληφθεί την αναγκαιότητα των συμμετοχικών διαδικασιών και της διεπιστημονικής προσέγγισης στον σχεδιασμό, στη χάραξη πολιτικής και στη λήψη αποφάσεων και μέτρων σχετικά με το σύστημα μεταφορών της χώρας μας, έχει ξεκινήσει το εν λόγω οδοιπορικό το οποίο έχει διάρκεια 1 χρόνο και αναμένεται να συμβάλει με δράσεις, που προάγουν την συνεργασία μεταξύ φορέων.
Στόχος αποτελεί να διαμορφωθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την εκπόνηση ενός κοινού πλαισίου αρχών και θέσεων, για τις Μεταφορές στην Ελλάδα.
Στα πλαίσια του Οδοιπορικού λοιπόν θα διοργανωθούν δράσεις και εκδηλώσεις με διαφόρους φορείς.
Μία τέτοια εκδήλωση είναι η σημερινή που αφορά ένα θέμα επίκαιρο, την μικρο-κινητικότητα, η οποία απασχολεί την επιστημονική κοινότητα και τους δημόσιους φορείς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης και το τμήμα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ.
Στόχος της σημερινής εκδήλωσης αποτελεί ο διάλογος μεταξύ εμπλεκόμενων φορέων.
Για αυτόν τον λόγο έχουμε καλέσει και ευχαριστούμε για την αποδοχή της πρόσκλησης εκπρόσωπους από την πολιτεία και δημόσιους φορείς όπως η Ελληνική Βουλή, το Υπουργείο Μεταφορών, το Υπουργείο Ενέργειας, τον Δήμο Αθηναίων, εκπρόσωπους από τον ιδιωτικό τομέα, συγκοινωνιολόγους μηχανικούς και εκπαιδευτές οδήγησης.
Ευελπιστούμε σήμερα να ανταλλάξουμε απόψεις, προβληματισμούς και οράματα. Για αυτό τον λόγο οι ομιλίες είναι λίγες και δόθηκε περισσότερος χρόνος στην στρογγυλή τράπεζα και στην ανοιχτή συζήτηση με το κοινό.
Ευελπιστούμε σε ένα γόνιμο διάλογο, ώστε να βγούνε κρίσιμα συμπεράσματα τα οποία θα βοηθήσουν την πολιτεία να γίνει σοφότερη και να πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις για τον μέλλον των πόλεων μας.
Και λέω για το μέλλον των πόλεων μας γιατί η μικρο-κινητικότητα πρέπει να αποτελέσει σημαντικό κρίκο στον σχεδιασμό του συστήματος Μεταφορών για την πόλη.
Πρέπει να αποτελέσει την αφορμή για να πάρουμε γενναίες αποφάσεις για το οραματιζόμαστε και πως τελικά θα δημιουργήσουμε πόλεις πιο φιλικές στον άνθρωπο, πως θα πετύχουμε πιο έξυπνες και πιο ασφαλείς μετακινήσεις.
Τα οχήματα μικρο-κινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, ρόλλερς, ηλεκτρικά ποδήλατα) αποτελούν την σύγχρονη τάση στις αστικές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων.
Συμβάλουν στην προώθηση της πολυτροπικότητας των μετακινήσεων, αποτελούν συμπληρωματικό μέσο στην μετακίνηση με επιβατικό όχημα ή με μέσα μαζικής μεταφοράς.
Για παράδειγμα το ηλεκτρικό πατίνι είναι ένα εύχρηστο και ευχάριστο μέσο μετακίνησης. Είτε χρησιμοποιεί κάποιος κοινόχρηστο πατίνι (όπως χρησιμοποιεί το καροτσάκι του Σουπερ Μάρκετ) είτε έχει το δικό του προσωπικό πατίνι, είναι λειτουργικό για τον χρήστη και περιβαλλοντικά φιλικό.
Μπορεί να το αποθηκεύσει κάποιος στο πορτ μπαγκαζ του αυτοκινήτου του, να σταθμεύσει σε απόσταση 1 χιλιομέτρου από τον προορισμό του (για παράδειγμα να σταθμεύσει περιμετρικά του αστικού κέντρου, πλησίον του πυρήνα της πόλης) και έπειτα να χρησιμοποιήσει το ηλεκτρικό πατίνι του για να διανύσει αυτό το τελευταίο χιλιόμετρο.
Αποτελεί όμως ένα μέσο μετακίνησης, το οποίο δεν κινείται μόνο με ανθρώπινη ενέργεια. Αναπτύσσει ταχύτητα πάνω από 5 φορές την ταχύτητα του πεζού και έχει επιπτώσεις στην κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων και στους πεζούς.
Τα οχήματα της μικρο-κινητικότητας μπαίνουν, όπως όλα τα υπόλοιπα μέσα μετακίνησης στο κάδρο της οδικής ασφάλειας και θέτουν ζητήματα κατανομής και χρήσης του δημόσιου χώρου, όπως το πεζοδρόμιο και ο δρόμος.
Για αυτό, τα νέα δεδομένα που θέτει η μικρο-κινητικοτητα στις Ελληνικές πόλεις είναι σημαντικό να εξεταστούν και αναλυθούν και τα όποια προβλήματα να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν με ορθολογικό και επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο, ώστε τα οχήματα μικροκινητικότητας να αποτελέσουν ένα λειτουργικό και ασφαλές μέσω μετακίνησης.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!