Συνάντηση με μέλη του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων είχε σήμερα το απόγευμα ο Δήμαρχος Μετεώρων Θοδωρής Αλέκος στο γραφείο του.
Ο κ. Αλέκος άκουσε με προσοχή τα θέματα που ιεράρχησαν ως σημαντικότερα οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου και ακολούθησε γόνιμος διάλογος.
Η συζήτηση ξεκίνησε με το θέμα της Ηλεκτροκίνησης του τμήματος Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Όπως αναφέρθηκε από τον Γιώργο Κρανιά, το θέμα το ξεκίνησε ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων προ δεκαετίας. Εντάχθηκε από την Περιφέρεια στο ΠΕΠ Θεσσαλίας, αναδείχθηκε ο μειοδότης (Άκτωρας), αλλά ακόμη δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση. Το έργο κινδυνεύει να χαθεί, γι’ αυτό και χρειάζεται πολιτική παρέμβαση και άσκηση πιέσεων από την Αυτοδιοίκηση, Δήμους και Περιφέρεια.
Το δεύτερο θέμα που αναφέρθηκε είναι το πρόβλημα που ανέκυψε με το δρομολόγιο Καλαμπάκα – Θεσσαλονίκη. Μετά από τις τελευταίες αλλαγές το τρένο αναχωρεί από την πόλη μας στις 9.30 το πρωί και φτάνει στη Θεσσαλονίκη στις 12.50, με αποτέλεσα να μην εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό και να έχει μηδενιστεί η κίνηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εν λόγω δρομολόγιο ανήκει σε αυτά που επιδοτούνται από το Κράτος. Προτείνεται η καθιέρωση δρομολογίου με αναχώρηση από την Καλαμπάκα στις 7.00, κάτι που σίγουρα θα εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό.
Αναφορά έγινε από τον Γιώργο Κρανιά φυσικά και στην επέκταση της σιδηροδρομική γραμμής βορείως της Καλαμπάκας. Λόγω της επικαιρότητας που έχει λάβει η σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας, τονίστηκε ότι είναι προφανώς συμφέρουσα η λύση της επέκτασης της γραμμής από Καλαμπάκα προς Σιάτιστα (και Κοζάνη) και από εκεί προς Καστοριά και Αλβανία. Το έργο Καλαμπάκα – Σιάτιστα είναι υπερώριμο και το Σιάτιστα – Αλβανία εύκολο. Χρειάζεται κινητοποίηση και προώθηση του έργου.
Τέλος, τονίστηκε και η ανάγκη να γίνει νέα ευθύγραμμη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής προς Καλαμπάκα από τη δυτική πλευρά της εθνικής οδού Τρικάλων – Καλαμπάκας, για να εξαλειφθεί το φαινόμενο να τέμνεται σε δύο σημεία και να υπάρχουν ισόπεδες διαβάσεις επ’ αυτής. Το θέμα είχε αναδείξει η εφημερίδα «Τα Μετέωρα» και κρίνεται ότι μπορεί να γίνει, αφού αφορά σε γραμμή 7 χλμ. και χάραξη παράλληλη με τον Ε65.
Από τον Καλαμπακιώτη Μηχανικό του ΟΣΕ, Βασίλη Παπούλια, αναφέρθηκε επίσης το θέμα της κατασκευής ηχοπετασμάτων σε Καλαμπάκα και Τρίκαλα, για τον περιορισμό του θορύβου από τα τρένα που εισέρχονται εντός πόλεων.
Ο Δήμαρχος συμφώνησε ότι τα θέματα αυτά πρέπει να προωθηθούν και να δρομολογηθεί η υλοποίησή τους και ανέλαβε να τα μεταφέρει στους αρμόδιους Υπουργούς.
Στη συνάντηση παραβρέθηκε και ο Ειδικός Σύμβουλος Τουρισμού και Ανάπτυξης του Δήμου Μετεώρων Σπύρος Νικολογιάννης, ο οποίος τόνισε με τη σειρά του ότι ιδιαίτερα η επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής προς τα βόρεια της χώρας και προς την Αλβανία θα βοηθήσει τουριστικά τον Δήμο μας. Παραβρέθηκαν επίσης η Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων Αθανασία Τσιοτινού, ο Βασίλης Τριανταφύλλου, η Αδαμαντία Νέγρην και ο Λεωνίδας Παπούλιας.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!