Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία και αντίθεσή μας, στην συντελούμενη μείωση των τμημάτων της Β΄ τάξης του Λυκείου μας, σε τρία (3) τμήματα των 27 μαθητών από τέσσερα (4) τμήματα των 20 μαθητών που ήταν μέχρι σήμερα, λόγω πρόσφατης μετεγγραφής δύο (2) μαθητών μας σε άλλο σχολείο της περιοχής.
Οι λόγοι της διαμαρτυρίας μας είναι οι εξής:
Παιδαγωγικοί λόγοι: το σχολείου αυτή τη στιγμή έχει ρυθμίσει τα οργανωτικά του θέματα και μπορεί απερίσπαστα να ασχοληθεί με το παιδαγωγικό και διδακτικό του έργο. Όλοι οι καθηγητές είναι στη θέση τους και ο αριθμός των μαθητών στην τάξη επιτρέπει την καλύτερη άσκηση του έργου μας προς όφελος των μαθητών. Επίσης, οι μαθητές έχουν προσαρμοστεί μετά από μια δύσκολη περσινή χρονιά, στο νέο περιβάλλον της τάξης τους εδώ και σχεδόν ένα μήνα.
Χωρητικότητα αιθουσών: οι μεγάλες αίθουσες δεν επαρκούν για όλα τα τμήματα του σχολείου, αφού και στις άλλες τάξεις (Α΄ και Γ΄), είναι ήδη σχηματισμένα μεγάλα τμήματα με 25 μαθητές περίπου το καθένα. Αποτέλεσμα θα είναι σε αρκετά τμήματα οι μαθητές να στριμωχτούν σε αίθουσες λίγων τετραγωνικών μέτρων. Επιπλέον, στα εργαστήρια πληροφορικής, ένας υπολογιστής θα αντιστοιχεί σε 3 μαθητές με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται σημαντικά η διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής αλλά και άλλων μαθημάτων που χρησιμοποιούν επικουρικά τα εργαστήρια αυτά, όπως στα μαθηματικά.
Υγειονομικοί λόγοι: Σίγουρα είναι πιο εύκολο να εφαρμοστούν καλύτερες συνθήκες υγιεινής σε μικρότερα τμήματα και να αντιμετωπιστεί η διάδοση της πανδημίας που τόσο μας βασανίζει τα 2 τελευταία χρόνια. Με την τακτική της συρρίκνωσης τμημάτων καταστρατηγούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα που αποστέλλονται στα σχολεία για την αντιμετώπισης της πανδημίας.
Γενικότεροι λόγοι λειτουργίας των σχολείων: Η λειτουργία ενός σχολείου διαταράσσεται έντονα, όταν αυξομειώνεται ο αριθμός των τμημάτων μίας ή περισσοτέρων τάξεών του μετά την έναρξη των μαθημάτων. Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί καθώς υπάρχει η δυνατότητα (νόμιμα) μέχρι το τέλος Ιανουαρίου περίπου, να επιτρέπονται σε ορισμένες περιπτώσεις, μετεγγραφές μαθητών από σχολείο σε σχολείο. Οι μετακινήσεις αυτές έχουν σαν αποτέλεσμα κάποια αριθμητικά σύνολα μαθητών με βάση τα οποία καθορίζεται ο αριθμός των τμημάτων κάθε τάξης σε ένα σχολείο, να μεταβάλλονται και να αναγκάζονται έτσι τα εμπλεκόμενα σχολεία ετεροχρονισμένα, να συμπτύξουν τα ήδη υπάρχοντα ή να δημιουργήσουν νέα τμήματα μαθητών.
Η διαδικασία των μετεγγραφών μαθητών, κατά την άποψή μας, δεν πρέπει να επηρεάζει και να μεταβάλλει μετά την έναρξη των μαθημάτων τον αριθμό των τμημάτων ενός σχολείου, παρά μόνο σε πολύ ειδικές περιπτώσεις ή περιπτώσεις μαζικών μετακινήσεων μαθητών και πάντα με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον των μαθητών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επίσης αν κρίνεται αναγκαίο να γίνει κάτι τέτοιο, να γίνεται όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν και με τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου, της οικείας Διεύθυνσης και των Υπηρεσιακών συμβουλίων.
Ο Διευθυντής
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γενικού Λυκείου Καλαμπάκας
Χρειαζόμαστε ένα λογισμικό, που να υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη, ώστε θέματα στην αθμια και βθμια εκπαίδευση να λύνονται ταχύτατα, δίκαια και χωρίς ‘λάθη’. Θέματα που αφορούν μεταθέσεις, αποσπάσεις, βελτιώσεις, τοποθετήσεις, ολιγομελή τμήματα κ.α. Τι γράφω τώρα! …κάτι ακόμη: Οι φορολογούμενοι συμφωνούν 26αρια και 27αρια τμήματα -στη επικράτεια- να γίνουν 20αρια, άμα τους πούμε ότι αυτοί θα πληρώσουν τον λογαριασμό ; Πόσες διδακτικές ώρες απαιτεί ένα τμήμα; πόσους εκπαιδευτικοί χρειάζονται; Ποιο είναι το κόστος ;