Σεβαστοί πατέρες, αξιότιμε κύριε δήμαρχε, κύριε αντιπεριφερειάρχη, κύριε πρόεδρε,
Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι, αγαπητοί συγχωριανοί μου και αγαπητοί συγγενείς μου,
χαίρομαι για την αποψινή μας εκδήλωση και ευχαριστώ ιδιαίτερα τον Δήμαρχο Καλαμπάκας κύριο Σινάνη και τον πρόεδρο της Χρυσομηλέας για την οργάνωση και την προώθηση του θέματος.
Έχω ιδρύσει την Ακαδημία Αξιών για τους σκοπούς της οποίας θα αναφερθώ στην συνέχεια και είναι σημαντικό για μένα καθώς και από σεβασμό στον τόπο που γεννήθηκα, να διεξαχθεί εδώ η πρώτη εκδήλωση της Ακαδημίας.
Εδώ στην Χρυσομηλέα, σε αυτό το ορεινό, όμορφο και μεγάλο για την περιοχή χωριό μας, γεννήθηκα και έζησα μέχρι τα 12 μου χρόνια, αφού μετά κατέβηκα στην Καλαμπάκα για την φοίτηση του γυμνασίου.
Στον τόπο καταγωγής μου καθώς και την οικογένειά μου, σε σας τους συντοπίτες μου, στους πρώτους δασκάλους μου τρέφω ιδιαίτερα συναισθήματα και σεβασμό, γιατί εδώ γνώρισα τον κόσμο, πήρα τις πρώτες αρχές και βάσεις για να μπορέσω να εξελιχτώ και να αποδώσω.
Στην Γερμανία πήγα τον Οκτώβριο του 1981 για σπουδές, αφού πήρα το απολυτήριο μου από το λύκειο Καλαμπάκας. Μετά την αποφοίτησή μου από το Πολυτεχνείο του Άαχεν, σπουδάζοντας Γερμανική Φιλολογία και Κοινωνιολογία, βρήκα την πρώτη μου θέση εργασίας στον κλάδο της κοινωνιολογίας σε κοινωνικό φορέα στην Ρηνανία.
Παράλληλα δε με την εργασία μου εκλέγομαι Δημοτική Σύμβουλος στην πόλη Ζόλινγεν από το 1999, διδάσκω ως εντεταλμένη καθηγήτρια στα Πανεπιστήμια του Düsseldorf και Bochum, ερευνώ διάφορες διδακτικές μεθόδους επιμόρφωσης, έχω εκδώσει σειρά επιστημονικών συγγραμμάτων στο θέμα της διαπολιτισμικότητας. Το επόμενο βιβλίο μου έχει ολοκληρωθεί και θα εκδοθεί το φθινόπωρο.
To πιο σημαντικό σημείο της καριέρας μου ήταν η δυνατότητα που μου δόθηκε να διεξάγω το πειραματικό πρόγραμμα «Διαπαιδαγώγησης Αξιών» σε σχολείο και μετά την τριετή διεξαγωγή και αξιολόγηση του, να ενταχθεί το πρόγραμμα στο σχολείο, καθώς και να μεταδοθεί και σε άλλα σχολεία. Λόγο της μεγάλης ζήτησης της μεθόδου, χρειάζομαι ειδικευμένο προσωπικό και έτσι ίδρυσα την Ακαδημία Αξιών, την οποία σήμερα, μαζί με την δική σας παρουσία θέτουμε σε λειτουργία.
Σε αυτό θα εκπαιδεύονται φοιτητές, δάσκαλοι και καθηγητές φιλολογικών, θεολογικών, φιλοσοφικών σχολών καθώς και διαφόρων κλάδων παιδαγωγικής και κοινωνικής εργασίας, ώστε να διεξαχθεί το πρόγραμμα και σε παιδιά. Παράλληλα, δε θα επιμορφώνονται μόνο οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι γονείς και οι συγγενείς που ανατρέφουν τα παιδιά και ενδιαφέρονται για το πρόγραμμα.
Έχει συγκεντρωθεί το βασικό διδακτικό υλικό στην γερμανική και ελληνική γλώσσα για την διάδοση του προγράμματος. Το επόμενο βήμα θα είναι η συλλογή και η ταξινόμηση του κατάλληλου βιβλιογραφικού υλικού, που θα προωθείται μέσω εκδηλώσεων και εκθέσεων σε βιβλιοθήκες και βιβλιοπωλεία.
Σκοπός είναι να ευαισθητοποιηθεί η κοινωνία και να τεθούν οι αξίες σε εφαρμογή σε όλα τα επίπεδα στην καθημερινή μας ζωή.
Γιατί θεωρώ προσωπικά και ως Κοινωνιολόγος σήμερα αυτή την εργασία απαραίτητη θα το δείξει η μικρή αναφορά γύρω από την κατάσταση της Κοινωνίας στην οποία ζούμε.
Χαρακτηριστικά της μοντέρνας Κοινωνίας
Ζούμε σε μία Κοινωνία του υπερκαταναλωτισμού και των γρήγορων ρυθμών, που απαιτεί από όλους μας γρήγορη, μεγάλη και σωστή απόδοση.
Αξίζει εδώ να γνωρίζουμε, ότι τα πολύτιμα αγαθά στην ζωή μας δεν αγοράζονται, αλλά μας χαρίζονται από τον δημιουργό! Όπως το δώρο της ζωής, η υγεία, το περιβάλλον, η φύση, τα παιδιά μας.
Ζούμε σε μία ατομιστική Κοινωνία, αφού το Εγώ και η προσωπική επιτυχία βρίσκεται στο επίκεντρο. Οι τρόποι ζωής και οι οικογενειακές δομές είναι πολύμορφες, η μορφή της παραδοσιακής οικογένειας αλλάζει, οι στενές σχέσεις στον κοινωνικό χώρο αλλοιώνονται, καθώς παρατηρείται επίσης και μεγάλη μείωση της προθυμίας για την συμβολή στα κοινά.
Αυτή την κατάσταση την επιταχύνει και προωθεί η εξέλιξη των μέσων γρήγορης επικοινωνίας, κινητό, διαδίκτυο, αλλά και οι δυνατότητες γρήγορης διακίνησης. Η δε παγκοσμιοποίηση, η μεγάλη μετανάστευση αλλάζει το πρόσωπο των πόλεων, αφού η πολυμορφία αυξάνεται. Τους δε κινδύνους της οικονομικής κρίσης τους βιώνουμε αυτόν τον καιρό και ανησυχούμε για το μέλλον μας.
Όλες αυτές οι εξελίξεις που χαρακτηρίζουν την σημερινή μοντέρνα Κοινωνία έχουν απήχηση στην ζωή του καθενός μας. Οι γνωστοί, παραδοσιακοί τρόποι ζωής αλλάζουν, οι αξίες αλλοιώνονται ή παραμερίζονται από άλλες επίκαιρες προτεραιότητες. Η πολυμορφία και ποικιλομορφία μας κουράζει, επειδή είμαστε υπεύθυνοι μόνοι μας να αξιολογίσουμε, να διαλέξουμε και να αποφασίσουμε εν τάχει για το κάθετι.
Τα αποτελέσματα αυτών των εξελίξεων τα ζούμε σήμερα, με την αύξηση των ασθενειών και ψυχολογικών παθήσεων, αφού τα ποσοστά τους μεγαλώνουν καθημερινά. Πολλά άτομα φτάνουν στα όριά του και δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις ανάγκες.
Και ακριβώς εδώ τίθεται το ερώτημα, ποιο ρόλο παίζει ο άνθρωπος σε αυτούς τους γρήγορους ρυθμούς της Κοινωνίας; Λαμβάνονται υπόψιν οι ανθρώπινες ανάγκες καθώς και οι δυνατότητες της δράσης του ανθρώπου
Πως προετοιμάζει η παιδεία ή η Κοινωνία το άτομο ή τις δομές της για τις απαιτήσεις και προκλήσεις αυτού του καιρού;
Βλέποντας όλοι μας αυτές τις εξελίξεις και γνωρίζοντας, ότι η ζωή μας στη γη είναι περιορισμένης διάρκειας, αξίζει ο καθένας μας να αναρωτηθεί,
Πώς αισθανόμαστε εμείς προσωπικά; Τί είναι για μας το ποιο σημαντικό στην ζωή μας;
Έχουμε αξιολογήσει, τί μας ευχαριστεί, τί θέλουμε στη ζωή μας και πού βλέπουμε ή οριοθετούμε ο καθένας μας το νόημα της ζωής μας; Πως βλέπουμε την κατάσταση, γνωρίζουμε, η συνειδητοποιούμε τις δυνατότητές μας, καθώς και τους περιορισμούς, τα εμπόδια δράσης και με ποιά στρατηγική ή τρόπο τα αντιμετωπίζουμε;
Θέλουμε ή μπορούμε να αλλάξουμε κάτι και πώς;
Ακριβώς εδώ θέλει η Ακαδημία Αξιών να συμβάλλει ανάλογα με τις δυνατότητές της, αφενός μεν προς τους φέροντες ευθύνη, αφετέρου δε να στηρίξει το άτομο, ώστε να έχει τις απαραίτητες ικανότητες, να αξιολογεί, να αντιμετωπίζει ρεαλιστικά και με θάρρος τις επίκαιρες δυσχέρειες και προκλήσεις. Σκοπός της Ακαδημίας Αξιών είναι να δράσει, να συμβάλλει και να επηρεάσει τον ρυθμό της Κοινωνία, ώστε να αποκτήσει αυτή μία πιο ανθρώπινη όψη.
Αποτελέσματα Ερευνητικών Κέντρων Ψυχολογίας που ασχολούνται με ερωτήματα αν ο άνθρωπος έχει εντοπίσει το νόημα της ζωής, γνωρίζει τους στόχους και τις δυνατότητές του και τι τον ικανοποιεί ή δεν τον ικανοποιεί στην σημερινή Κοινωνία, δείχνουν ότι μόνο το
60 % των πολιτών γνωρίζουν τι θέλουν, τι περιμένουν και από που αντλούν δύναμη.
Τα 40% ένα μεγάλο ποσοστό ζεί χωρίς στόχους, είναι „υπαρξιακά αδιάφοροι, ανικανοποίητοι“ χωρίς σκοπούς, χωρίς να γνωρίζει τι σημαίνει ικανοποίηση, πολλά από αυτά χάνουν την ισορροπία τους η εισχωρούν σε ακραίες οργανώσεις για να αποκτήσουν ένα νόημα στην ζωή τους. Αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν κάτι, για το οποίο θα ασχολούνταν με όρεξη και θέληση.
Ζούνε παθητικά, χωρίς ιδιαίτερο ενθουσιασμό, κίνητρα και προσωπική ικανοποίηση.
Πιστεύουν ότι ασκούν ελάχιστη επιρροή στην δικιά τους ζωή και στο περιβάλλον τους.
Πολλοί, επίσης και νέοι, αδιαφορούν για τα κοινωνικά δρώμενα.
Εύλογη είναι η ερώτηση: από που πηγάζει αυτή η αδιαφορία και ποιες επιδράσεις έχει αυτή;
Μία αιτία είναι η μόνιμη επιθυμία του «περισσοτέρου».
Περισσότερη προσωπική εμπειρία,
περισσότερη ανάπτυξη, περισσότερα λεφτά,
περισσότερη κατανάλωση κ.λ.π.
Αντί για ποιότητα ζωής μας ενδιαφέρει η ποσότητα.
Το „είμαι“, το „ υπάρχω στη ζωή„ και το „δώρο της ζωής“ εκτοπίζεται από το „έχω“.
Σύμφωνα με την ψυχολογία τα βασικά κριτήρια που οδηγούν το άτομο στην ισορροπία, στην ικανοποίηση και στην ευτυχία είναι κατ΄αρχήν η αυτοπεποίθηση και η σιγουριά για τον εαυτό του. Να έχει θετική στάση προς τις δικές του ικανότητες και επιδόσεις, δηλαδή να γνωρίζει τί ξέρει και τί καταφέρνει καλά, να είναι ικανοποιημένος με τον εαυτό του. Να γνωρίζει επίσης και τις αδυναμίες καθώς και τις συνέπειες αυτών. Το επόμενο σημαντικό κριτήριο είναι ο προσανατολισμός, δηλαδή να γνωρίζει το άτομο τους στόχους του, να βλέπει ένα νόημα στη ζωή του και να γνωρίζει για ποιό σκοπό βρίσκεται στην ζωή και τί του είναι σημαντικό, γιατί δραστηριοποιείται για αυτό, που αντλεί δύναμη, ενέργεια και προθυμία για εργασία και δράση.
Απαραίτητες Ικανότητες που αφορούν το επίπεδο του Εαυτού μας είναι το Θάρρος, η αυτοπεποίθηση, η αυτοκριτική, η εντόπιση των προσωπικών Ικανοτήτων και αδυναμιών, ο
Αυτοέλεγχος, η εγκράτεια, η αυθεντικότητα, η πειθαρχεία, η φιλοδοξία, η αναγνώριση και ο σεβασμός της μοναδικότητας του κάθε ατόμου κ.λ.π.
Το άλλο σημαντικό κριτήριο είναι το συναίσθημα, ότι το άτομο είναι σημαντικό για τους άλλους. Επίσης σημαντικό κριτήριο είναι ότι το άτομο ανήκει είτε είναι μέλος μίας οικογένειας ή μιας ομάδας, ή μιας Κοινωνίας και οι σχέσεις, η συναναστροφή με τους άλλους, με τα μέλη της Οικογένειας , με τους συνανθρώπους είναι εποικοδομητικές αφού κατέχει την ικανότητα να ρυθμίζει και να λύνει διενέξεις με αλληλοσεβασμό.
Απαραίτητες Ικανότητες που αφορούν το επίπεδου του ΕΜΕΙΣ είναι, η ικανότητα διαλόγου, η ικανότητα ως το προς να σέβεσαι και να δέχεσαι απόψεις παρόλο που δεν συμφωνούν με τις δικές σου, η ικανότητα συνεργασίας, η αντιμετώπισης συναισθηματισμών, ανάπτυξης αντικειμενικότητας καθώς και η ικανότητα συμβιβασμού και αντιμετώπιση προβλημάτων.
Πίσω από όλα αυτά κρύβονται οι αξίες, οι οποίες αποτελούν το σταθερό κριτήριο με βάση του οποίου το άτομο κρίνει, αποφασίζει και ρυθμίζει την συμπεριφορά του.
Οι αξίες βρίσκονται στο επίκεντρο από αυτές αναπτύσσει το άτομο την εσωτερική προθυμία για να συμπεριφερθεί ανάλογα. Όσα πράγματα θεωρεί ο άνθρωπος σημαντικά, είτε είναι αυτά αρχές ζωής, είτε αρετές, είτε θεσμοί, επιθυμεί να τα εφαρμόσει, να τα αποκτήσει, για να κάνουν την ζωή του ευχάριστη, σεβαστή. Τότε αξίζει τον κόπο, να τα ζήσει γιατί διευκολύνουν την ζωή ή υπηρετούν την κοινωνική αλληλεγγύη και συνοχή.
Μολονότι η επιβίωση αναγνωρίζεται ως πρωταρχική και πανανθρώπινη ανάγκη ο τρόπος ικανοποίησης της διαμορφώνεται διαφορετικά και ανάλογα με τις περιστάσεις κάθε Κοινωνίας και εποχής.
Είναι λυπηρό και ανησυχητικό ειδικά σήμερα στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο λόγω καταπάτησης των αξιών να πλήττονται άτομα από την πείνα και να καταπατούνται οι πανανθρώπινες ανάγκες.
Μιλούμε σήμερα για την οικονομική κρίση, τονίζουμε όμως πολύ λίγο, ότι στην μοντέρνα Κοινωνία που ζούμε σημαντικότερη είναι η κρίση Αξιών, διότι λόγω αυτής της κρίσης φτάσαμε στην σημερινή κατάσταση.
Ως Κοινωνιολόγος θεωρώ απαραίτητο να ασχοληθούμε με την αναγκαιότητα της σημασίας και τήρησης των αξιών στην ζωή μας. Κάθε μικρό και μεγάλο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι σήμερα ζωτικής σημασίας.
Συνειδητοποιούμε άραγε τις Αξίες στην καθημερινή ζωή μας; Στο λεξικό της ελληνικής θα ανακαλύψουμε τόσες πολλές αξίες, αξίζει τον κόπο να αναρωτηθούμε πόσες από αυτές μας προσανατολίζουν στην καθημερινότητα:
Αγάπη Αυτοέλεγχος Δικαιοσύνη
Ειλικρίνεια Ικανοποίηση Υπομονή
Σεβασμός Αυθεντικότητα Ανοχή
Εντιμότητα Χαρά Καλότητα
Γαλήνη Διακριτικότητα Τιμή
Εμπιστοσύνη Φιλία Ευγένεια
Υπευθυνότητα Συνεργασία Συμπόνια
Συγχώρεση Ηθικότητα Γενναιοδωρία
Αλληλοβοήθεια Προθυμία Ελπίδα
Αυτοσεβασμός Προσοχή Πίστη
Αυτοσυγκράτηση Ανθρωπιά
Επιείκεια Συναίσθηματικότητα Πραότητα
Εχεμύθεια Σωφροσύνη Εγκράτεια
Ευχαρίστηση Ευφροσύνη Πειθαρχεία
Ευτυχία Ενθάρρυνση Αυτοπειθαρχεία
Εμψύχωση Προώθηση Κατανόηση
Ζωντάνια Ευπρέπεια Επίγνωση
Ευεργεσία Αδελφικότητα Ενεργητικότητα
Συνέπεια Φροντίδα Φρόνηση
Αυτογνωσία Μετριοπάθεια Παραχώρηση
Ταπείνωση Συνείδηση Εκτίμιση
Μετριοφρωσύνη Φιλοτιμία Τελειότητα
Σύμφωνα με την Φιλοκαλία οφείλει ο άνθρωπος να είναι φίλος του καλού και οι πράξεις του ζώντας τις αξίες και τους ηθικούς άγραφους νόμους να φτάσει στην „τελειότητα“.
Ο δε Σωκράτης μας μιλάει για το „αγαθό“, το „όμορφο“.
Tην ευαισθητοποίηση και την επαναφορά της συζήτησης περί αξιών στοχεύει να προωθήσει η νεοιδρυθήσα Ακαδημία.
Το πρόγραμμα Διαπαιδαγώγησης Αξιών για την καλλιέργεια του αλληλοσεβασμού, εργάζεται προς αυτήν την κατεύθυνση. Αυτό εφαρμόστηκε στο πλαίσιο ενός τριετούς πιλοτικού πειραματικού προγράμματος από το 2009 έως το 2011 και εξετάστηκε η μέθοδος διδασκαλίας, ως προς την αποτελεσματικότητά της, στο σχολείο «Friedrich-Albert-Lange Gesamtschule» στην πόλη Solingen της Γερμανίας. Το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ένταξης του κρατιδίου Βόρειας Ρηνανίας Βεσταλίας στην Γερμανία και επεξεργάστηκε από την Πρωτοβουλία Αξιών.
Το πρόγραμμα που έχει εκπονηθεί, βασίζεται στην φιλοκαλία, στην ελληνική φιλοσοφία του Σωκράτη και έχει αναπτυχθεί βάσει της ηθικής, της διαπολιτισμικότητας, της κοινωνικοποίησης, του αντιρατσισμού καθώς και της πρόληψης βίας.
Με ειδικές ενότητες διδασκαλίας εκπαιδεύονται οι μαθητές, δάσκαλοι και γονείς τις πέμπτης, έκτης δημοτικού και της πρώτης γυμνασίου.
Τα θέματα όπως:
Ποιός είμαι εγώ, Εγώ και οι άλλοι, Σημασία των Αξίων στην καθημερινότητα, Μέθοδοι σωστής επικοινωνίας, Μέθοδοι αντιμετώπισης προβλημάτων, Μέθοδοι αντιμετώπισης προκαταλήψεων και άλλων αισθημάτων, Ανάπτυξη εμπιστοσύνης στο συνάνθρωπο επεξεργάζονται με ειδικές πρακτικές ασκήσεις που κερδίζουν και ευαισθητοποιούν τους συμμετέχοντες.
Ενώ για τους μαθητές και δασκάλους το πρόγραμμα διεξάγεται την ώρα του μαθήματος, οργανώνονται για κάθε θεματική ενότητα εκπαιδευτικές ημερίδες και για τους γονείς, ώστε να γνωρίζουν και αυτοί τις μεθόδους και να υποστηρίζουν και να βοηθούν μαζί με τους δασκάλους τα παιδιά κατά την υλοποίηση και προώθηση των αξιών στην καθημερινότητα.
Από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης προκύπτει, ότι το πρόγραμμα έχει θετική επιρροή στο κλίμα της τάξης, στην αντίληψη της συμπεριφοράς των μαθητών και μαθητριών και στη συμπεριφορά μεταξύ τους.
Αναφορικά με τη συνοχή της τάξης διαπιστώθηκαν τα εξής:
Μεγαλύτερη ανεκτικότητα, σεβασμός, αποδοχή, εκτίμηση και φιλικότητα στις συναναστροφές.
Πιο στενές σχέσεις εντός της τάξης, περισσότερη συνοχή, μεγαλύτερο συλλογικό αίσθημα και κατανόηση για τους συμμαθητές και συμμαθήτριες. Καλύτερη ενσωμάτωση τρίτων, μεγαλύτερη ανεκτικότητα απέναντι στο «καινούργιο».
Αναφορικά με το κλίμα μάθησης:
Οι μαθητές χρησιμοποιούν πιο συχνά ευγενικές εκφράσεις και αποφεύγουν τις άσχημες.
Συμπεριφέρονται πιο συνετά και αφήνουν τους συμμαθητές και συμμαθήτριες να ολοκληρώσουν τις σκέψεις τους.
Προσέχουν περισσότερο κατά την επικοινωνία με τους άλλους, δίνουν θετικό feedback και ασκούν εποικοδομητική και κατάλληλη κριτική (ευγενικά, πραγματικά, εμφατικά). Συμπεριφέρονται δε με μεγαλύτερο σεβασμό απέναντι στους διδάσκοντες και εργάζονται με μεγαλύτερη συγκέντρωση.
Αναφορικά με την ίδια τους την εξέλιξη:
Οι μαθητευόμενοι έχουν μεγαλύτερη ικανότητα αντιπαράθεσης, ενισχυμένη αυτοπεποίθηση και μεγαλύτερη αυτοτέλεια. Έχουν μια διαφοροποιημένη αντίληψη και αυτοαντίληψη σε καταστάσεις σύγκρουσης και ασχολούνται πιο έντονα με τις αξίες. Η εμπιστοσύνη απέναντι στους άλλους καθώς και στον εαυτό τους αποκτάει όλο και μεγαλύτερη σημαντικότητα.
Οι μαθητές και μαθήτριες διακατέχονται από ένα έντονο συναίσθημα δικαιοσύνης. Προγραμματίζουν και μεθοδεύουν καλύτερα τους στόχους τους καθώς αναγνωρίζουν τη σημασία των προσωρινών και μακροχρόνιων στόχων και γνωρίζουν να τους συγκεκριμενοποιούν.
Σημαντικό είναι, ότι μετά την εξάσκηση όλων αυτών των ικανοτήτων οι νέοι και νέες ευαισθητοποιούνται και αναπτύσουν την θέληση της εθελοντικής δραστηριοποίησης στα κοινά.
Το πρόγραμμα ενδυναμώνει την προσωπικότητα των νέων, προσφέρει στους μαθητές και μαθήτριες πολλές εξηγήσεις και απαντήσεις σε θέματα που τους απασχολούν είτε φιλοσοφικής, είτε ψυχολογικής, είτε και κοινωνιολογικής υφής. Με αυτό τον τρόπο εξασκεί τις βασικές και σημαντικές ικανότητες και τους προετοιμάζει να αντιμετωπίζουν ώριμα, με τις απαραίτητες γνώσεις και εφόδια τις προκλήσεις στην οικογένεια, στο σχολείο και να δραστηριοποιούνται με κριτική σκέψη για μία δίκαιη, αξιοκρατική και αλληλέγγυα κοινωνία.
Επιθυμία μου είναι η Ακαδημία σε συνεργασία με το Δήμο Καλαμπάκας να εκπαιδεύσει προσωπικό για να μπορεί να μεταφέρει το πρόγραμμα σε σχολεία και επιμορφωτικά ιδρύματα της περιοχής μας. Η Ακαδημία έχει επίσης στόχο να στηρίξει μέσω υποτροφιών παιδιά και νέους της περιοχής που λόγω δύσκολων καταστάσεων αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης τους.
Αξίζει να δραστηριοποιηθούμε όλοι για μία Κοινωνία που σέβεται τον συνάνθρωπο!
Ζώντας καθημερινά τις αξίες μπορεί ο καθένας μας να γίνει ο ίδιος η αλλαγή που επιθυμεί για αυτόν τον κόσμο!
Σας ευχαριστώ!