Στην τελική ευθεία περνούν οι δύο σιδηροδρομικοί διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και την ολοκλήρωση της διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο. Τα δύο έργα βρίσκονται στην προσυμβατική τους περίοδο και στόχος είναι η υπογραφή των συμβάσεων εντός Φθινοπώρου.
Μέχρι τότε θα πρέπει να έχουν εγκριθεί οι συμβάσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να παρουσιαστούν τα έργα στη Βουλή. Με αυτά τα έργα ολοκληρώνεται η δημοπράτηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ακολουθήσει “επόμενη δόση” με το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Ανάδοχοι είναι: η ΑΒΑΞ για το πρώτο έργο και το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ για τη γραμμή Αίγιο-Ρίο
Δύο πολύ σημαντικά έργα για την εξέλιξη του δικτύου
Τα δύο παραπάνω έργα είναι εξαιρετικά σημαντικά για την εξέλιξη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα θα δώσει τη δυνατότητα για δρομολόγηση σύγχρονων τρένων από την Αθήνα μέχρι την πόλη των Μετεώρων.
Με την λειτουργία της ηλεκτροκίνησης η διαδρομή Αθήνα-Καλαμπάκα θα μπορεί να καλύπτεται σε λιγότερο από 3 ώρες με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής ασφάλειας αλλά και της εμπειρίας του επιβάτη. Αν δεν έχουμε καθυστερήσεις, το 2026 θα μπορούν να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα.
Παράλληλα είναι το πρώτο βήμα για την μελλοντική σχεδιαζόμενη επέκταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα. Για τη νέα γραμμή υπάρχει εγκεκριμένο κονδύλι από το CEF II για να προχωρήσουν οι μελέτες.
Τόσο τα έργα ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, Λάρισα-Βόλος, Β` φάση Κεντρικού Σταθμού Αθηνών και η γραμμή Αίγιο-Ρίο, θα ολοκληρωθούν μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027 ως έργα-γέφυρες, δηλαδή έργα που χρηματοδοτούνται από δυο συνεχόμενα ευρωπαϊκά προγράμματα.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!