Στο… δρόμο για τη Βουλή βρίσκεται ο σιδηροδρομικός διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Το έργο έχει ολοκληρώσει πλήρως τις διαδικασίες της προσυμβατικής περιόδου και πλέον απομένει η παρουσίαση του στη Βουλή και ακολούθως οι υπογραφές.
Το έργο έχει προγραμματιστεί να περάσει για τη γνωστή διαδικασία παρουσίασης αλλά λόγω… κορωνοϊού αυτή η πράξη έχει καθυστερήσει. Όπως έχει γίνει γνωστό τόσο ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής, όσο και ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης διαγνώστηκαν με κορωνοϊό την περασμένη εβδομάδα, οπότε η παρουσίαση της σύμβασης στη Βουλή θα γίνει το επόμενο διάστημα.
Ανάδοχος του έργου είναι η ΑΒΑΞ, ενός έργου εξαιρετικά σημαντικού για την βελτίωση και εξέλιξη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα θα δώσει τη δυνατότητα για δρομολόγηση σύγχρονων τρένων από την Αθήνα μέχρι την πόλη της Καλαμπάκας.
Με την λειτουργία της ηλεκτροκίνησης η διαδρομή Αθήνα-Καλαμπάκα θα μπορεί να καλύπτεται σε λιγότερο από 3 ώρες με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής ασφάλειας αλλά και της εμπειρίας του επιβάτη. Αν δεν έχουμε καθυστερήσεις, το 2026 θα μπορούν να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα.
Παράλληλα είναι το πρώτο βήμα για την μελλοντική σχεδιαζόμενη επέκταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα. Για τη νέα γραμμή υπάρχει εγκεκριμένο κονδύλι από το CEF II για να προχωρήσουν οι μελέτες.
Τα έργα ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, Λάρισα-Βόλος, Β` φάση Κεντρικού Σταθμού Αθηνών και η γραμμή Αίγιο-Ρίο, θα ολοκληρωθούν μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027 ως έργα-γέφυρες, δηλαδή έργα που χρηματοδοτούνται από δυο συνεχόμενα ευρωπαϊκά προγράμματα.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!