Μια όμορφη εκπαιδευτική και ψυχαγωγική εκδρομή πραγματοποίησε πριν λίγες ημέρες ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων. Οι εκδρομείς θέλησαν να επισκεφθούν την χάραξη της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής και πέρασαν από Πόζαρ, Νυμφαίο, Έδεσσα, Αμύνταιο, Άγρα και Σιάτιστα. Τόσο στη διαδρομή όσο και στις στάσεις τους ενημερώθηκαν από τον συμπολίτη μας συνταξιούχο μηχανικό του ΟΣΕ και γραμματέα του Συλλόγου Βασίλη Παπούλια για τη χάραξη της γραμμής και την ιστορία του έργου.
Η γραμμή Καλαμπάκα – Κοζάνη
Το 1926 αρχίζει η κατασκευή της γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνης – Αμύνταιου κανονικού πλάτους. Στρώθηκε γραμμή 17,5 χλμ. Ακολουθεί η παγκόσμια οικονομική κρίση των ετών 1929-1931. Το 1932, μετά την αναστολή της υπηρεσίας των εξωτερικών δανείων, μεταξύ των οποίων και το δάνειο του Βελγικού ομίλου, σταμάτησαν τα έργα.
Μέχρι το 1932 έχουν γίνει τα εξής έργα από Καλαμπάκα:
– 17,5 χλμ. πλήρως αποπερατωμένα
– 47,5 χλμ. υποδομή με κτίρια σταθμών
– Στα υπόλοιπα 17,5 χλμ. δεν είχε γίνει κανένα έργο.
Οι φωτογραφίες είναι του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΡΑΝΙΑ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!