Με ταχείς ρυθµούς προχωρούν οι εργασίες στο βόρειο τµήµα του Ε65, που ξεκινά από τα Τρίκαλα και καταλήγει στην Εγνατία Οδό κοντά στο χωριό Κηπουρειό Γρεβενών.
Όπως κατέγραψε η ιστοσελίδα tameteora.gr, η µεγαλύτερη πρόοδος (πλησιάζει το 50%) παρατηρείται στο τµήµα Τρίκαλα-Καλαµπάκα, το οποίο, όπως δήλωσε πριν από τέσσερις περίπου µήνες ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην επίσκεψή του στο εργοτάξιο της Βασιλικής, θα παραδοθεί πριν το τέλος του 2023, ενώ σύµφωνα µε το χρονοδιάγραµµα το έργο σε ολόκληρο το βόρειο τµήµα του Ε65, συνολικού µήκους 70,5 χλµ., πρέπει να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2025, δηλαδή σε 36 µήνες από την έναρξη των εργασιών.
Μεγάλη πρόοδο έχουν σηµειώσει οι εργασίες και στον ανισόπεδο κόµβο της Καλαµπάκας και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Τον περασµένο Φεβρουάριο τέθηκε σε λειτουργία η παράκαµψη πριν από τη γέφυρα Γεωργίου Βλαχογιάννη και ήδη έχει δηµιουργηθεί ο κυκλικός κόµβος δίπλα από τη γέφυρα, και έχει ασφαλτοστρωθεί τόσο αυτός, όσος και ο δρόµος µέχρι τον δεύτερο κυκλικό κόµβο που ολοκληρώθηκε πρόσφατα επί της εθνικής οδού Τρικάλων-Ιωαννίνων.
Αυτός θα είναι ο δρόµος που θα χρησιµοποιούν όσοι µετακινούνται από την Καλαµπάκα προς τη δυτική πλευρά της γέφυρας και αντίστροφα, όπως και όσοι θα εξέρχονται από τον Ε65 και θέλουν να µεταβούν στην πόλη ή στα Μετέωρα, καθώς και αυτοί που θέλουν να εισέλθουν στον Ε65 ερχόµενοι από την πόλη και τα χωριά μας ή από την εθνική οδό Τρικάλων-Ιωαννίνων.
Ο δρόµος που χρησιµοποιούµε όλα αυτά τα χρόνια και περνά από το δηµοτικό στάδιο θα πάψει να χρησιµοποιείται για τη σύνδεση της ανατολικής και δυτικής πλευράς της γέφυρας του Πηνειού, καθώς θα κλείσει στο σηµείο που υπάρχει το πέρασµα ανάµεσα από τις δύο κάτω διαβάσεις του Ε65 που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια. Αυτές οι δύο διαβάσεις θα αποτελούν τα µοναδικά περάσµατα διασύνδεσης της ανατολικής πλευράς του Ε65 µε τη δυτική.
Θυµίζουµε ότι ο υπάρχων δρόµος που περνά από το δηµοτικό στάδιο αποτελεί το πέρασµα για τον περιβόητο περιφερειακό δρόµο της Καλαµπάκας, που σύµφωνα µε την αρχική µελέτη «κουµπώνει» στον νέο κυκλικό κόµβο που κατασκευάστηκε επί της εθνικής οδού Τρικάλων-Ιωαννίνων.
Εδώ και αρκετές εβδομάδες στον ανισόπεδο κόµβο της Καλαµπάκας έχουν τοποθετηθεί και τα στέγαστρα για τους δύο πλευρικούς σταθµούς διοδίων που θα τεθούν σε λειτουργία, όταν αρχίσει να χρησιµοποιείται ο αυτοκινητόδροµος. Ο ένας σταθµός διοδίων θα είναι για όσους εξέρχονται του Ε65 ερχόµενοι από το ρεύµα Τρίκαλα-Εγνατία, και ο άλλος για όσους εισέρχονται στον Ε65 στο ρεύµα Εγνατία-Τρίκαλα. Δεν θα υπάρχουν διόδια στον κόµβο αυτό για όσους εισέρχονται στον Ε65 στο ρεύµα Τρίκαλα-Εγνατία.
Τα χαρακτηριστικά του έργου
Θυµίζουµε ότι το έργο είναι προϋπολογισµού 442,1 εκατ. ευρώ και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά είναι τα εξής:
• 2 σήραγγες
• 23 γέφυρες
• 67 ανισόπεδοι κόµβοι
• 14 άνω και 40 κάτω διαβάσεις
• 89 διαβάσεις πανίδας
• 2 σταθµοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών
• 3 αµφίπλευροι χώροι parking & wc
• 2 κέντρα ελέγχου και συντήρησης
• 1 κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας
• 1 κέντρο ελέγχου σηράγγων
• 1 µετωπικός και 2 πλευρικοί σταθµοί διοδίων.