Αγνοείται η τύχη 15 εκατομμυρίων ευρώ –τα μισά χρηματοδότηση από την Κοινότητα και τα υπόλοιπα από το ελληνικό κράτος- για τις οριστικές μελέτες σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου.
Η χρηματοδότηση από την Κοινότητα είναι εγκεκριμένη από το 2020 και μάλιστα από ελληνικό αίτημα ενώ η χρηματοδότηση από το Υπουργείο Οικονομίας εγκρίθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο προκειμένου να καλύψει την εθνική συμμετοχή και να γίνει ο διαγωνισμός.
Βέβαια ακολούθησε το Πρωθυπουργικό διάγγελμα από τηλεοράσεως ο οποίος χαρακτήρισε την σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου έργο επιστημονικής φαντασίας και διαμήνυσε ότι δεν φτάσει ποτέ τρένο στην Ηγουμενίτσα.
Με την διαφορά ότι δρομολογημένες μελέτες ή ακόμη και ένας σχεδιασμός ετών δεν ακυρώνεται με αυτό τον τρόπο, μέσω δηλαδή μιας δήλωσης του Πρωθυπουργού.
Για την Ευρώπη, η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου είναι μεγάλης σπουδαιότητας καθώς στην απόφαση για την χρηματοδότηση της μελέτης τονίζει ότι η γραμμή «Καλαμπάκα- Ιωάννινα- Ηγουμενίτσα» αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου δικτύου και του βασικού διαδρόμου της Μεσογείου. Περιγράφει δε αναλυτικά σε τι θα αφορούν οι οριστικές μελέτες που σκοπούν έχουν να ανοίξουν τον δρόμο για την χρηματοδότηση του έργου.
Ο διαγωνισμός μέχρι και σήμερα δεν έχει βρει στον αέρα με αποτέλεσμα τα 15 εκατομμύρια να αγνοούνται όπως αγνοούνται και οι κυβερνητικές προθέσεις.
Εδώ και αρκετούς μήνες ουδείς από τους πολιτικούς παράγοντες της Ηπείρου ενδιαφέρθηκε να πληροφορηθεί αν τελικά θα γίνει η προκήρυξη ή τα χρήματα θα επιστραφούν στους Ευρωπαίους εταίρους.
Από τις τελευταίες δηλώσεις –προ διημέρου- του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σταικούρα, δεν προκύπτει ότι η Ήπειρος αποτελεί μέρος του σχεδιασμού για τις σιδηροδρομικές υποδομές.
«Η στρατηγική μας αφορά την ολοκλήρωση ενός βιώσιμου σιδηροδρομικού δικτύου ως μέρος του ΔΕΔ-Μ, μέσω της επέκτασης και του εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων υποδομών και συνδέσεων με χώρες της ΕΕ και γειτονικές, τρίτες χώρες.
Με αυτό τον τρόπο, εγκαινιάζουμε τη συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους σιδηροδρομικούς διαδρόμους, όπως o «3 Seas», δηλαδή «Βαλτική Θάλασσα – Μαύρη Θάλασσα – Αιγαίο Πέλαγος», καθώς και ο διάδρομος «Δυτικά Βαλκάνια – Ανατολική Μεσόγειος».
Προωθούμε το έργο για τη σιδηροδρομική σύνδεση «Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε» και συμμετέχουμε στις συζητήσεις για εναλλακτικές διαδρομές εξαγωγών ουκρανικών σιτηρών, με τη διαμόρφωση λωρίδας αλληλεγγύης που θα συνδέει την Ουκρανία με τη χώρα μας, με αξιοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης» ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
ΠΗΓΗ: epiruspost.gr
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!