Στην έγκριση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Καλαμπάκας προχώρησε στην τελευταία συνεδρίασή του τη Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Μετεώρων.
Το Σχέδιο αυτό, το οποίο θα αποτελέσει την «πυξίδα» του Δήμου Μετεώρων για τις παρεμβάσεις που θα υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα δεκαετίας ή και μεγαλύτερο, αν χρειαστεί (κατόπιν αναθεώρησης), στηρίζεται στις υφιστάμενες πρακτικές πολεοδομικού και κυκλοφοριακού σχεδιασμού, στα εγκεκριμένα πολεοδομικά σχέδια όλων των βαθμίδων (Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, Τοπικά Χωρικά Σχέδια) και Πολεοδομικές Μελέτες Επέκτασης Αναθεώρησης ή Τοπικά Σχέδια Εφαρμογής, καθώς και όλες τις στρατηγικές μελέτες που συσχετίζονται με αυτά (Επιχειρησιακό Σχέδιο Ο.Τ.Α., ΣΒΑΑ, ΣΟΑΠ, ΟΧΕ, ΣΔΑΕ, Τοπικά Σχέδια Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή, ΣΔΑΕΚ, ΤοΣΔΑ, Αναπτυξιακές μελέτες).
Ενσωματώνει επιμέρους τομεακές πολιτικές, αναπτύσσει και προωθεί συμμετοχικές διαδικασίες για την επιλογή των μέτρων παρέμβασης και περιλαμβάνει μεθόδους παρακολούθησης και αξιολόγησής τους.
Πρόκειται για ένα στρατηγικό σχέδιο που καταρτίζεται με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις αστικές περιοχές και στα περίχωρά τους και την ικανοποίηση των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά αγαθών στις περιοχές αυτές.
Από τη διαδικασία της διαδικτυακής διαβούλευσης που έγινε με την τοπική κοινωνία της Καλαμπάκας για τα τρία πιθανά σενάρια προέκυψε πως το τελικό σενάριο που συγκέντρωσε την προτίμηση της πλειονότητας των πολιτών είναι το σενάριο Α΄ που προβλέπει: «Προτεραιότητα στον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό της πόλης με εξασφάλιση ίσων ευκαιριών συμμετοχής στην κινητικότητα όλων των κοινωνικών ομάδων, και προώθησης της πεζής μετακίνησης και του ποδηλάτου».
Ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός για τις παρεμβάσεις του ΣΒΑΚ Καλαμπάκας είναι ύψους 11,5 εκατ. ευρώ. Αρκετά από τα μέτρα εμπλέκουν και τρίτους (Περιφέρεια, ιδιώτες κτλ), ενώ για τα περισσότερα εξ αυτών προτείνονται στο Σχέδιο και τρόποι χρηματοδότησης.
Στόχος-όραμα του ΣΒΑΚ Καλαμπάκας είναι να αναδείξει η πόλη την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής και να δημιουργήσει οικονομικές, επιχειρηματικές και πολιτιστικές ευκαιρίες, θωρακίζοντας το κέντρο της από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία και εξασφαλίζοντας τις κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών μετακίνησης για κατοίκους και επισκέπτες.
Δήλωση Δημάρχου
Ο Δήμαρχος Μετεώρων, Λευτέρης Αβραμόπουλος, δήλωσε σχετικά στην εφημερίδα μας:
«Το Δημοτικό Συμβούλιο Μετεώρων επικύρωσε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου μας, που αναμένεται να αποτελέσει τον οδικό χάρτη, προκειμένου να προχωρήσουμε σε όλα εκείνα τα έργα που θα αλλάξουν την πόλη της Καλαμπάκας και θα την καταστήσουν μια σύγχρονη, ανθρώπινη και φιλική πόλη. Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) είναι το στρατηγικό σχέδιο που καταρτίζεται με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις αστικές περιοχές και τα περίχωρά τους και την ικανοποίηση των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά αγαθών στις περιοχές αυτές. Δυστυχώς η πόλη μας έχει μείνει πίσω στις βασικές της υποδομές. Εμείς από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων μας έχουμε βάλει ως στόχο να αλλάξουμε την εικόνα της πόλης. Ήδη σε πρώτη φάση έχουμε ολοκληρώσει και παραδώσει στην Περιφέρεια τις μελέτες για τους τρεις κυκλικούς κόμβους, που θέλουμε να κατασκευαστούν στην οδό Πίνδου. Παράλληλα, στο πλαίσιο της ΟΧΕ Γεωπάρκου Μετεώρων – Πύλης είμαστε στο στάδιο της εκπόνησης του σχεδιασμού για την υλοποίηση σημαντικών αναπλάσεων και παρεμβάσεων. Αναπλάσεις σχεδιάζονται για το κέντρο της πόλης, την παλαιά πόλη με στόχο την ανάδειξη και αναβάθμισή της, καθώς και νέους χώρους πρασίνου και αναψυχής. Το επόμενο διάστημα θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε το ολοκληρωμένο σχέδιο για την Καλαμπάκα με ορίζοντα δεκαετίας με στόχο η πόλη να αποκτήσει ταυτότητα και να καταστεί προσβάσιμη για όλους τους πολίτες και ειδικά για τους συνανθρώπους μας με αναπηρία. Συνεχίζουμε με όραμα και σχέδιο, διεκδικώντας όλα εκείνα που αξίζουν για την περιοχή μας και δημιουργούν τις συνθήκες για ένα καλύτερο αύριο».
Παρουσίαση προτεραιοτήτων και παρεμβάσεων
Η επιλογή και διαμόρφωση των αξόνων στρατηγικής αποτέλεσε προϊόν συγκερασμού των κατευθύνσεων Εθνικών και Ευρωπαϊκών κειμένων πολιτικής που σχετίζονται με την κινητικότητα, του υπερτοπικού σχεδιασμού, των αναλύσεων της υφιστάμενης κατάστασης καθώς και των αποτελεσμάτων της Α΄ διαβούλευσης.
Λαμβάνοντας επομένως υπόψη τους παραπάνω στρατηγικούς άξονες και τα πεδία αστικής κινητικότητας που εξετάστηκαν και αξιολογήθηκαν κατά της διάρκεια της ανάλυσης της υφιστάμενης κατάστασης, προέκυψαν και ιεραρχήθηκαν κατά σειρά σημαντικότητας μέσω της διαβούλευσης οι παρακάτω πολιτικές προτεραιότητες:
1. Ενίσχυση υποδομών πεζής μετακίνησης
2. Ενίσχυση υποδομών ποδηλάτων
3. Βελτίωση διαχείρισης της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας
4. Βελτίωση διαχείρισης της στάθμευσης
5. Βελτίωση δημόσιων αστικών συγκοινωνιών
6. Αναβάθμιση συνθηκών οδικής ασφάλειας
7. Οργάνωση και διαχείριση εμπορευματικών μεταφορών
Η συγκεκριμένη ιεράρχηση μέσω της πολυκριτηριακής ανάλυσης, σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα της διαδικτυακής διαβούλευσης για την ανάδειξη του προτιμητέου σεναρίου κινητικότητας θα διαμορφώσουν κατά αντιστοιχία και το περιεχόμενο των μέτρων του προσχεδίου του ΣΒΑΚ και στη συνέχεια του Σχεδίου Δράσης, τα οποία πρέπει να εφαρμοστούν κατά αντίστοιχη σειρά προτεραιότητας με την παραπάνω ιεράρχηση.
Στρατηγική και στόχοι
Οι άξονες στρατηγικής και οι στόχοι του ΣΒΑΚ Καλαμπάκας είναι οι εξής:
1. Θωράκιση του κέντρου της πόλης με τη βελτίωση των υποδομών ήπιας μορφής κινητικότητας με στρατηγικούς στόχους τους εξής:
• Αύξηση του μεριδίου της πεζής μετακίνησης για μετακινήσεις εντός της πόλης
• Αύξηση του μεριδίου του ποδηλάτου για μετακινήσεις εντός της πόλης
• Ενοποίηση σημείων ενδιαφέροντος της πόλης μέσω υποδομών πεζής και ποδηλατικής εξυπηρέτησης
• Διαμόρφωση ασφαλούς υποδομής και εξασφάλιση προσβασιμότητας στις γειτονίες και σε σημεία ενδιαφέροντος της πόλης για ευάλωτους χρήστες.
2. Βελτίωση εξυπηρέτησης μετακινήσεων από δημόσιες συγκοινωνίες με στρατηγικούς στόχους τους εξής:
• Αύξηση του μεριδίου χρήσης ΜΜΜ από τους κατοίκους για μετακινήσεις εντός της πόλης
• Αύξηση του μεριδίου χρήσης ΜΜΜ για μετακινήσεις επισκεπτών.
3. Αποτελεσματική διαχείριση της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας στην πόλη και της στάθμευσης εντός και εκτός οδού με στρατηγικούς στόχους τους εξής:
• Προώθηση της ηλεκτροκίνησης
• Αναβάθμιση των συνθηκών οδικής ασφάλειας στο δίκτυο της πόλης
• Αποτελεσματική διαχείριση της στάθμευσης.
4. Δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για την αλλαγή της κουλτούρας μετακινήσεων με στρατηγικούς στόχους τους εξής:
• Ενσωμάτωση Συμμετοχικών Διαδικασιών και συνεργασίας Δήμου – Φορέων στις διαδικασίες σχεδιασμού και λήψης αποφάσεων
• Συστηματική & στοχευμένη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση πολιτών όλων των ηλικιακών ομάδων για τα οφέλη της βιώσιμης κινητικότητας.
Τα πακέτα μέτρων
Αναβάθμιση διασταυρώσεων στο οδικό περιβάλλον για ενίσχυση της οδικής ασφάλειας (προεκτίμηση δαπάνης 980.000 €)
Χαρακτηριστικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ροής της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας είναι η δημιουργία κυκλικών κόμβων, ο ανασχεδιασμός του φυσικού χώρου της διασταύρωσης, η απλοποίηση των επιτρεπόμενων κινήσεων, η τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη κ.ά.
Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται είτε η δημιουργία έξι κυκλικών κόμβων ή η ολική αναδιαμόρφωση των επικίνδυνων συμβολών: α. Κόμβος στη συμβολή των οδών Πίνδου με Τρικάλων, β. Κόμβος στη συμβολή των οδών Πίνδου με οδό Καλαμπάκας-Μετεώρων, γ. Κόμβος στη συμβολή των οδών Πίνδου με Ιωαννίνων, δ. Κόμβος στη συμβολή των οδών Μετεώρων και Ιωαννίνων, ε. Κόμβος στη συμβολή των οδών Εθνικής Τρικάλων-Ιωαννίνων με οδό Καλαμπάκας Διάβα (κόμβος αυτοκινητόδρομου), στ. Κόμβος επί της Πίνδου και συγκεκριμένα στο ύψος διασταύρωσης της με την οδό Μετεώρων.
Δημιουργία δικτύου καλής προσβασιμότητας για ενθάρρυνση των ενεργών μετακινήσεων (προεκτίμηση δαπάνης 872.160 €)
Οι συνηθέστερες παρεμβάσεις είναι: ενίσχυση οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, μείωση ορίων ταχύτητας (κατά κύριο λόγο 30 χλμ/ώρα), διαπλάτυνση πεζοδρομίων, απομάκρυνση ορισμένων θέσεων στάθμευσης, οριοθέτηση και εγκιβωτισμός των νόμιμων, ενίσχυση φύτευσης, ειδική μέριμνα για υποδομή ποδηλάτου ή συνύπαρξη με πεζούς ή άλλα οχήματα, εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού πχ παγκάκια, στάσεις για ποδήλατα.
Οι οδοί που προτείνονται για τέτοιες παρεμβάσεις είναι: Ιωαννίνων, Βλαχάβα, Σωκράτους, Ευαγγέλου, Αγίου Στεφάνου.
Δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας (προεκτίμηση δαπάνης 725.000 €)
Οι κατευθύνσεις του ΣΒΑΚ σε αυτό το μέτρο αφορούν στις κάτωθι περιοχές:
• Σε ορίζοντα 5ετίας προτείνεται η μείωση του πλάτους της οδού Τρικάλων με αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων και εγκιβωτισμό των νόμιμων θέσεων στάθμευσης και δημιουργία Parklets
• Όλοι οι δρόμοι που περικλείονται των οδών Τρικάλων, Βλαχάβα, Σωκράτους, Ευαγγέλου, Αγίου Στεφάνου
• Όλοι οι δρόμοι που περικλείονται των οδών Τρικάλων, Εθνικής Οδού Τρικάλων-Παναγίας, Ιωαννίνων.
Δημιουργία περιοχών μειωμένης μηχανοκίνητης κυκλοφορίας (προεκτίμηση δαπάνης 995.000 €)
Οι πεζοδρομήσεις κεντρικών οδών συμβάλλουν στη δημιουργία πεζοδρομημένων κέντρων στους οικισμούς και στην ενοποίηση των δημόσιων χώρων.
Οι προτεινόμενες οδοί προς πεζοδρόμηση είναι οι εξής: Θεμιστοκλέους, Περικλέους, Σοφοκλέους, Ράμμου (τμήμα Κονδύλη-Λιαπίδη), Βλιώρα, Ομογενών Αμερικής, Κονδύλη (από ύψος Βλαχάβα έως Χατζηπέτρου), Μάη Χαραλάμπους, Οικονόμου Κωνσταντίνου, Μασούτα Γεωργίου (από ύψος Τρικάλων έως Αβέρωφ), Χατζηπέτρου.
Προϋπόθεση για τις πεζοδρομήσεις είναι η αποφόρτιση της πόλης της Καλαμπάκας μέσω:
• Οδικής παράκαμψης της Καλαμπάκας με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 Τρίκαλα – Καλαμπάκα (σ.σ. ολοκληρώθηκε εν μέρει)
• Κατασκευής της περιφερειακής οδού στο νότιο όριο του σχεδίου πόλης που θα αποσυμφορήσει τις κεντρικές οδικές αρτηρίες / συλλεκτήριες της Καλαμπάκας (Πίνδου, Τρικάλων και Ιωαννίνων).
Διαμόρφωση σχολικών δακτυλίων (προεκτίμηση δαπάνης 200.000 €)
Η εφαρμογή της απόφασης είναι υποχρεωτική για νέες διαμορφώσεις – αναπλάσεις και ανακατασκευές κοινοχρήστων χώρων πόλεων και οικισμών, που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών. Η υποχρέωση της εφαρμογής ισχύει και για μεμονωμένες παρεμβάσεις διαφόρων φορέων, που δεν εντάσσονται σε συνολικό έργο διαμόρφωσης του δημόσιου χώρου, όπως τοποθέτηση ιστών φωτισμού, πινακίδων οδικής σήμανσης, πληροφοριακών πινακίδων, pillars τηλεφωνικών θαλάμων, κάδων απορριμμάτων, διαφημιστικών πλαισίων, κ.λπ.
Διαμόρφωση λεωφορειακών γραμμών προσαρμοσμένες στη ζήτηση (On-Demand) για κάλυψη περιαστικών περιοχών (προεκτίμηση δαπάνης 130.000 €)
Αναμφισβήτητα, βασική παράμετρος για την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας είναι η ύπαρξη ενός ισχυρού δικτύου δημόσιων συγκοινωνιών που θα εξυπηρετεί το σύνολο των μετακινούμενων σε όλη την έκταση της περιοχής.
Η μεταφορά που ανταποκρίνεται στη ζήτηση (DRT), γνωστή και ως ευέλικτη υπηρεσία μεταφοράς είναι μια μορφή κοινής ιδιωτικής ή δημόσιας μεταφοράς, όπου τα οχήματα αλλάζουν τις διαδρομές του κάθε ταξιδιού με βάση συγκεκριμένη ζήτηση, χωρίς να χρησιμοποιούν σταθερή διαδρομή ή δρομολόγια με χρονοδιάγραμμα.
Αναδιοργάνωση λεωφορειακών γραμμών και δρομολογίων ΚΤΕΛ (προεκτίμηση δαπάνης 30.000 €)
Για την ενίσχυση της ποιότητας της αστικής συγκοινωνίας κρίνεται σκόπιμο να αυξηθεί η συχνότητα των γραμμών λεωφορείων και να συντονιστεί ο χρόνος απόκρισής τους. Ενδεικτικά η αύξηση συχνότητας μπορεί να αφορά στις περιοχές που προκύπτει ότι δεν έχουν επαρκή κάλυψη δημόσιας συγκοινωνίας. Η αύξηση της συχνότητας μπορεί να αφορά μόνο τις ώρες αιχμής (08.00 -10.00 το πρωί, 13.00-15.00 το μεσημέρι) ή να είναι στοχευμένη για εξυπηρέτηση μαθητών ή άλλων ειδικών ομάδων.
Δημιουργία και λειτουργία συμβατικών γραμμών Αστικής Συγκοινωνίας (mini-bus) (προεκτίμηση δαπάνης 790.000 €)
Πέρα από τη λειτουργία αστικής συγκοινωνίας ανταποκρινόμενης στη ζήτηση, προτείνεται και η μελέτη δρομολόγησης τακτικών γραμμών που θα εξυπηρετούν τη σύνδεση σημαντικών πόλων έλξης μετακινήσεων εντός του Δήμου με το σύνολο των οικισμών του Δήμου.
Επίσης, προτείνεται η εγκατάσταση έξυπνων στάσεων με σύστημα τηλεματικής για εύκολη πληροφόρηση των χρηστών.
Αύξηση χρήσης εναλλακτικών καυσίμων (προεκτίμηση δαπάνης 440.000 €)
Το μέτρο εφαρμόζεται για τους μεγαλύτερους οικισμούς (Καλαμπάκα, Καστράκι), ενώ, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στους υπόλοιπους, πρέπει να διαμορφωθούν οι κατάλληλες συνθήκες που σχετίζονται με τη διαθεσιμότητα για προμήθεια εναλλακτικών καυσίμων (ή σημείων φόρτισης).
Προώθηση ποδηλατικής υποδομής (προεκτίμηση δαπάνης 344.120 €)
Στο σύνολο της περιοχής που ορίζεται ως ήπιας/μικτής κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης της Καλαμπάκας, στο ήδη υφιστάμενο δίκτυο πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας το ποδήλατο μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια στο οδόστρωμα χωρίς την ανάγκη δημιουργίας αποκλειστικής υποδομής.
Με τη θέσπιση ανώτατου ορίου 30km/h, πληρείται η προϋπόθεση της χαμηλής ταχύτητας της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και επιπρόσθετα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για κατάλληλη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση.
Προτείνεται η λειτουργία συστήματος κοινοχρήστων ποδηλάτων, το οποίο παρέχει δωρεάν ή έναντι αντιτίμου τη δυνατότητα στο κοινό να χρησιμοποιήσει ένα ποδήλατο (π.χ. συμβατικό, ηλεκτρικό ή υποβοηθούμενο), για να μετακινηθεί για μικρό χρονικό διάστημα σε κοντινές αποστάσεις.
Ανάπτυξη έξυπνου συστήματος διαχείρισης κινητικότητας (προεκτίμηση δαπάνης 300.000 €)
Το μέτρο αυτό αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων που θα βοηθήσουν τον δήμο να καταγράφει δεδομένα κυκλοφορίας, να εντοπίζει και να διαχειρίζεται συμβάντα και να δίνει συγκεντρωτικά πληροφορίες προς τους χρήστες του μεταφορικού δικτύου.
Διευθέτηση συστήματος αστικών διανομών (προεκτίμηση δαπάνης 606,400 €)
Το μέτρο αυτό αφορά στη δημιουργία ενός συνολικού συστήματος τροφοδοσίας, το οποίο θα έχει καθορισμένες θέσεις φορτοεκφόρτωσης στις κρίσιμες οδούς του Δήμου, εξοπλισμένες με σήμανση και αισθητήρες που θα επιτρέπουν τον έλεγχο της κατάληψής τους από άλλα οχήματα, καθώς και το χρόνο αναμονής σε αυτές.
Προτεινόμενη λειτουργική κυκλοφοριακή οργάνωση του οδικού δικτύου (προεκτίμηση δαπάνης 63.200 €)
Βασική προϋπόθεση για την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου είναι η αποφόρτιση της οδού Πίνδου, η βελτίωση της οδικής ασφάλειας στα σημεία εισόδου της πόλης και η εκτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας με την:
• Οδική παράκαμψη της Καλαμπάκας με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 Τρίκαλα – Καλαμπάκα (σ.σ. ολοκληρώθηκε εν μέρει)
• Κατασκευή της περιφερειακής οδού.
Δημιουργία περιφερειακών χώρων στάθμευσης και αξιοποίηση υπαρχόντων ή δημιουργία χώρων στάθμευσης εντός της πόλης (οροεκτίμηση δαπάνης 720.000 €)
Προτείνεται η χωροθέτηση των χώρων αυτών στις εξής περιοχές:
1. Στο ύψος Εθνικής οδού Τρικάλων-Παναγίας με Κομματέα
2. Σιδηροδρομικός σταθμός Καλαμπάκας
3. Σταθμός ΚΤΕΛ Καλαμπάκας
4. Στον κόμβο Πατριάρχου Δημητρίου και Καρπάθου
5. Στο γενικό λύκειο
6. Στον κόμβο στρατηγού Κατσιμήτρου και Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης.
Ανάπτυξη συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης (προεκτίμηση δαπάνης 445.000 €)
Προτείνεται σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στην κεντρική περιοχή της πόλης με σκοπό τη δημιουργία καλύτερων συνθηκών για όλους τους χρήστες της οδού. Επίσης η ελεγχόμενη στάθμευση θα μειώσει την ζήτηση για στάθμευση, γεγονός που θα οδηγήσει και σε βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας.
Οργανωμένη πληροφόρηση κατοίκων και επισκεπτών (προεκτίμηση δαπάνης 120.000 €)
Η επιτυχία ενός συστήματος μετακινήσεων βασίζεται και στο ζήτημα της αποτελεσματικής πληροφόρησης του μετακινούμενου. Η πληροφόρηση μπορεί να είναι τόσο μόνιμη / στατική όσο και τρέχουσα / δυναμική. Το πεδίο εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου είναι το σύνολο των οικισμών εντός του Δήμου. Προτεραιότητα δίνεται ωστόσο στην πόλη της Καλαμπάκας και στο Καστράκι, που παρουσιάζουν και το μεγαλύτερο τουριστικό ενδιαφέρον και συγκεντρώνουν μεγαλύτερο πλήθος μετακινήσεων. Προοδευτικά, το μέτρο μπορεί να επεκταθεί και στους υπόλοιπους οικισμούς.
Προωθητικές ενέργειες αλλαγής συμπεριφοράς (προεκτίμηση δαπάνης 315.000 €)
Καθώς οι χρήστες Ι.Χ. στην πλειονότητά τους κινούνται χωρίς συνεπιβάτες στο όχημα τους, είναι σημαντικό να ενημερωθούν σχετικά με τον συνεπιβατισμό, ο οποίος οδηγεί σε μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της ζήτησης για θέσεις στάθμευσης, των εξόδων αλλά και των εκπομπών ρύπων στις πόλεις. Ο Δήμος, μέσω εφαρμογής, θα μπορούσε να προωθήσει τον συνεπιβατισμό, καθώς οι πολίτες θα μπορούσαν να βρουν εύκολα κάποιον που διαθέτει Ι.Χ. ή θα επιθυμούσε να μετακινηθεί σαν συνεπιβάτης για μια συγκεκριμένη διαδρομή. Ο Δήμος θα μπορούσε επίσης να παρέχει θέσεις στάθμευσης για οχήματα που πραγματοποιούν μετακινήσεις συνεπιβατισμού.
ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ” 27-9-2024
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!