Σχεδόν τριάντα χρόνια πίσω θέλει να γυρίσει την Ήπειρο, την Δυτική Μακεδονία και την Θεσσαλία η Εγνατία ΑΕ! Όπως αποκαλύπτει το Epiruspost η εταιρεία σχεδιάζει να προχωρήσει σε καθολικό κλείσιμο του κλάδου από την Θεσσαλονίκη προς τα Ιωάννινα και στο τμήμα από τον Κόμβο Παναγιάς μέχρι τον Κόμβο Μετσόβου διοχετεύοντας όλη την κίνηση από την… Κατάρα ή και από τον δρόμο Μηλιάς- Κρανιάς Γρεβενών.
Από τις υπηρεσίες της Εγνατίας ΑΕ στην Θεσσαλονίκη έχει φτάσει ήδη έγγραφο στις Περιφέρειες Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας με το οποίο γίνεται γνωστή η απόφαση για κλείσιμο του κλάδου και ζητείται ενημέρωση για την κατάσταση του οδικού δικτύου της Κατάρας και του δρόμου της Μηλιάς.
Μάλιστα όπως προκύπτει το κλείσιμο του δρόμου σχεδιάζεται να γίνει από τις αρχές του καλοκαιριού, γεγονός που θα έχει τεράστιες συνέπειες και για την τουριστική κίνηση στα παράλια της Ηπείρου!
«Σε επιμέρους τμήματα του βόρειου κλάδου της Εγνατίας Οδού από τον Α/Κ Παναγιάς προς τον Α/Κ Μετσόβου (κατεύθυνση προς Ιωάννινα) κάποια εκ των οποίων έχουν κατασκευαστεί προ 30ετίας, είναι απαραίτητη η εκτέλεση εργασιών δομικής συντήρησης, οι οποίες δεν μπορούν να εκτελεστούν παραλλήλως με την κυκλοφορία. Λόγω των διαδοχικών και του μεγάλου μήκους των σηράγγων του τμήματος δεν είναι τεχνικά εφικτό να αμφιδρομηθεί ο νότιος κλάδος (κλάδος προς Θεσσαλονίκη) της Εγνατίας Οδού» αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο που ήδη έχει προκαλέσει τεράστιο πονοκέφαλο και στις τρεις Περιφέρειες.
«Η κυκλοφορία της Εγνατίας Οδού προς τα Ιωάννινα θα απαιτηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα (πάνω από έξι μήνες) να εξέρχεται στον Α/Κ Παναγιάς και να εκτρέπεται στην Εθνική Οδό Τρικάλων- Ιωαννίνων στο επιμέρους τμήμα έως το Μέτσοβο (διάβαση Κατάρας)» επισημαίνεται στο έγγραφο και συμπληρώνεται ότι μπορεί να εξεταστεί ως εναλλακτική διαδρομή και αυτή της επαρχιακής Μηλιάς- Κρανιάς- Γρεβενών!
Υπογραμμίζεται ακόμη ότι ο χρόνος έναρξης των εργασιών συντήρησης εκτιμάται για τις αρχές καλοκαιριού!!
Τι σημαίνει πρακτικά κάτι τέτοιο;
Τεράστια ταλαιπωρία, σοβαρά προβλήματα στην κίνηση κατά την διάρκεια του καλοκαιριού όπου είναι εξαιρετικά αυξημένη και βέβαια πλήρης ανατροπή της καθημερινότητας στις μετακινήσεις όπως την γνωρίζουμε σήμερα.
Μέχρι στιγμής είναι άγνωστο αν και τι έχουν απαντήσει οι τρεις Περιφέρειες που καλούνται με το συγκεκριμένο έγγραφο να δώσουν στοιχεία για την κατάσταση του δρόμου στην Κατάρα και την επαρχιακή οδό της Μηλιάς..
Άνω- κάτω τρεις Περιφέρειες … Αδύνατη η χρήση της Κατάρας
Άνω- κάτω έχουν γίνει τρεις Περιφέρειες, που έλαβαν το ενημερωτικό έγγραφο της Εγνατίας ΑΕ για καθολικό κλείσιμο του κλάδου προς τα Ιωάννινα, από τις αρχές καλοκαιριού και για έξι μήνες τουλάχιστον.
Το έγγραφο, που αποκάλυψε το Epiruspost, στάλθηκε πριν λίγες ημέρες και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, μέχρι στιγμής από τις Περιφέρειες Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας, δεν υπήρξε έγγραφη απάντηση, υπήρξαν όμως τηλεφωνικές επικοινωνίες με στελέχη της Εγνατίας ΑΕ.
Στις επικοινωνίες αυτές, τουλάχιστον σε αυτές που έγιναν από την Περιφέρεια Ηπείρου, έγινε σαφές ότι ούτε ο δρόμος της Κατάρας, ούτε η επαρχιακή Μηλιάς- Κρανιάς- Γρεβενών μπορούν να αντέξουν την κίνηση του καλοκαιριού.
Η παλιά εθνική Ιωαννίνων- Τρικάλων στο πέρασμα της Κατάρας έχει εγκαταλειφθεί από χρόνια, δεν υπάρχει συντήρηση, ενώ έχουν γίνει εκτεταμένες κλοπές σε στηθαία και φωτισμό.
Η επαρχιακή από την Μηλιά ως τα Γρεβενά που προ εικοσαετίας αποτέλεσε τμήμα της λειτουργικής Εγνατίας, δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της σημερινής κίνησης, ενώ είναι εξαιρετικά επικίνδυνο το πέρασμα στην Σάρα όπου σημειώνονται συνεχείς κατολισθήσεις.
«Δεν γίνεται να αποκλειστεί η Ήπειρος και μάλιστα μέσα στο καλοκαίρι» ήταν το μήνυμα που στάλθηκε στην Εγνατία ΑΕ.
Αντιπροτάθηκε η αμφιδρόμηση του ενός κλάδου με όσες δυσκολίες θα υπάρξει και από κάτι τέτοιο, το οποίο ωστόσο θεωρείται πολύ δύσκολο από την Εγνατία ΑΕ, λόγω του μεγάλου μήκους των σηράγγων.
Το θέμα αναμένεται να επανέλθει τις επόμενες ημέρες στο Διοικητικό Συμβούλιο της Εγνατίας ΑΕ χωρίς να είναι καθόλου βέβαιο ότι θα αλλάξει ο σχεδιασμός.
Ένας σημαντικός λόγος είναι ότι η Εγνατία θέλει να επισπεύσει τις εργασίες συντήρησης στο τμήμα από την Παναγιά ως το Μέτσοβο που περιλαμβάνει και σήραγγες ώστε να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση, προαπαιτούμενο για να παραδοθεί ο αυτοκινητόδρομος στην ΤΕΡΝΑ.
ΠΗΓΗ: EPIRUSPOST.GR
