Από το βράδυ του Σαββάτου 16 Ιανουαρίου η τοπική κοινωνία και όλη η Ελλάδα –και όχι μόνο- έχουν μάθει για την κατάρρευση της γέφυρας Καλαμπάκας-Διάβας που έγινε τη στιγμή που υπήρχαν αυτοκίνητα πάνω της.
Το ευτύχημα είναι ότι κανένας δεν κινδύνεψε σοβαρά, και ο ένας που βρέθηκε πιο κοντά στον γκρεμό πρόλαβε και με όπισθεν γύρισε σε ασφαλές σημείο της γέφυρας, κι ενώ ο Αντιδήμαρχος Καλαμπάκας Κώστας Ράντος μόλις είχε απομακρυνθεί, καθώς είχε σταματήσει πάνω στο κέντρο της γέφυρας, για να ελέγξει με τον Αντιπεριφερειάρχη Χρήστο Μιχαλάκη το ήδη διαφαινόμενο πρόβλημα με την υποχώρηση του τσιμεντένιου φράγματος ανάσχεσης της ροής του ποταμού.
Το απόγευμα της Κυριακής που πήραμε τις τελευταίες φωτογραφίες και το τελευταίο βίντεο του ρεπορτάζ, η στάθμη του Πηνειού παραμένει υψηλή και τα νερά είναι ορμητικά, με τη θερμοκρασία να κυμαίνεται στους 3 βαθμούς Κελσίου.
Ήδη οι κοντινές στην κολώνα που κατέρρευσε κολώνες έχουν πάρει κλίση, ενώ είναι φανερό ότι τα νερά «τρώνε» το χώμα και το τσιμέντο υποστήριξης που υπάρχει στην κοίτη του ποταμού. Γι΄ αυτό, καλό θα είναι να αποφεύγουν οι πάντες να πλησιάζουν προς το σημείο που η γέφυρα κόπηκε στα δυο, μια που γίναμε μάρτυρες πολλών… περίεργων, που μαζί με τα παιδιά τους πλησίαζαν στο σημείο 0 για να το φωτογραφήσουν!
Όπως αναφέραμε και σε παλαιότερο ρεπορτάζ, η επικοινωνία στο εξής θα γίνεται από τη νέα γέφυρα της Σαρακίνας, διαδρομή που προσθέτει σε κάθε μετακινούμενο 10 επιπλέον λεπτά, απ’ όσα χρειαζόταν κάποιος μέσω της γέφυρας.
Οι επαγγελματίες της δυτικής πλευράς είναι απεγνωσμένοι και φοβούνται ότι η κατάρρευση της γέφυρας θα δυσχεράνει ακόμη περισσότερο την επιβίωση των επιχειρήσεών τους, ενώ γενικά υπάρχουν φόβοι για την τοπική οικονομία ολόκληρου του Δήμου μας.
Κανείς πάντως δεν πιστεύει ότι η αποκατάσταση της γέφυρας και της κυκλοφορίας θα γίνει σε λιγότερο διάστημα των 8-10 μηνών, ενώ οι χειρότερες προβλέψεις φθάνουν και στα δύο χρόνια!
Σίγουρα για μία μόνιμη και καλή λύση θα χρειαστεί να στερέψει ο Πηνειός, κι αυτό γίνεται συνήθως μετά τον Ιούνιο.
Απαραίτητο είναι να διαθέσει η Πολιτεία τα κονδύλια, για να γίνει σωστά και σοβαρά ό,τι χρειάζεται.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι το πρόβλημα με το τσιμεντένιο φράγμα ανάσχεσης της ροής του Πηνειού, που απέτρεπε τη φθορά των κολώνων, ήταν γνωστό τα τελευταία χρόνια, και είχαν γίνει κατά καιρούς διάφορες εργασίες.
Τα έργα για τη γέφυρα Καλαμπάκας-Διάβας ξεκίνησαν επί Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας το 1980 και ολοκληρώθηκαν επί Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ το 1981. Η γέφυρα ήταν πάγιο αίτημα ολόκληρης της τοπικής κοινωνίας, μια που η σύνδεση της δυτικής επαρχίας με την Καλαμπάκα γινόταν τότε από το ιστορικό πέτρινο γεφύρι της Σαρακίνας, που εδώ και χρόνια έχουν εκφραστεί φόβοι ότι θα καταρρεύσει, ωστόσο παραμένει όρθιο από τον 16ο αιώνα!
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!