Στα πρώτα έργα που θα ξεκινήσουν με το άνοιγμα του ΕΣΠΑ θα συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή της περιφερειακής οδού της Καλαμπάκας, σύμφωνα με όσα μας δήλωσε ο δήμαρχος Καλαμπάκας κ. Βύρων Μπουτίνας, καθώς και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση προωθεί το έργο με ταχύ ρυθμό.
Η κατασκευή της περιφερειακής οδού έχει χαρακτηριστεί ως ζωτικής σημασίας για το μέλλον της πόλης της Καλαμπάκας, καθώς θα επιφέρει μία σειρά σημαντικών αλλαγών και ίσως και την πολυπόθητη κατασκευή πεζόδρομων.
Αυτό διότι καταρχάς η νυν περιφερειακή οδός Πίνδου θα αποφορτιστεί σημαντικά από τα πολλά περαστικά οχήματα και, κυρίως, από τα βαριά φορτηγά που κινούνται ασταμάτητα επί αυτής. Επίσης, η μετατροπή της σε εσωτερική οδό θα σημάνει και περαιτέρω μετατροπές σ’ αυτή, όπως την αφαίρεση της νησίδας και άλλες μικροαλλαγές.
Κατόπιν, όπως έχει τονίσει ο κ. Μπουτίνας παλαιότερα, η οδός Πίνδου αναμένεται να απορροφήσει σημαντικό μέρος από την κίνηση της οδού Τρικάλων, κάτι που θα σηματοδοτήσει την πεζοδρόμηση κάποιας ή κάποιων οδών. Αυτό, βέβαια, θα εξαρτηθεί από τη βούληση της επόμενης δημοτικής αρχής, καθώς δεν διαφαίνεται η ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού στον ενάμιση χρόνο που απομένει για τη νυν.
Το έργο
Την περασμένη Τρίτη δόθηκε στη δημοσιότητα η μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Κατασκευή και Λειτουργία Περιφερειακής οδού Καλαμπάκας», από το Τμήμα Προστασίας Περιβάλλοντος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Τρικάλων, προς ενημέρωση των πολιτών και των φορέων.
Το υπό μελέτη έργο αφορά στη συνέχεια της αναβαθμισμένης οδού Τρικάλων – Καλαμπάκας, με κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα, όπως αναφέραμε, την εκτροπή της κίνησης των οχημάτων εκτός της πόλης. Θα κατασκευαστεί από το σημείο της ανατολικής εισόδου της πόλης (πριν τη σιδηροδρομική γραμμή) και μέχρι τη διασταύρωση με την οδό προς Διάβα, συνολικού μήκους 3,9 χλμ. περίπου.
Η προτεινόμενη οδός στο μεγαλύτερο τμήμα της έχει χαρακτηριστικά αστικής αρτηρίας, με διατομή λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα, ενώ προβλέπεται πλήρης έλεγχος προσβάσεων μέσω ισόπεδων κόμβων, ενός ανισόπεδου κόμβου και δικτύου παράπλευρων οδών εξυπηρέτησης.
Η ταχύτητα των οχημάτων δεν θα επιτρέπεται να υπερβαίνει τα 70 χλμ./ώρα, ενώ στο πρώτο τμήμα της θα μπορεί να φτάσει και τα 100 χλμ./ώρα.
Φορέας εκτέλεσης και χρήστης του έργου είναι ο Οργανισμός Σιδηροδρομικών Ελλάδος, Γενική Δ/νση Υποδομής – ΔΕΜΑΠ, Υπηρεσία Διακηρύξεων, Μελετών και Χαράξεων.
Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή ενστάσεων φορέων και πολιτών είναι η 28η Μαΐου 2009.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!