Όλο και πιο κοντά ερχόμαστε στην λειτουργία του Ε65, στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Ο νέος αυτοκινητόδρομος που σε αυτό το τμήμα διατρέχει κάθετα τη Δυτική Θεσσαλία, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες είναι ολοκληρωμένος.
Ο λόγος για τον οποίο δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία είναι οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις στον συνδετήριο δρόμο μήκους 8 χλμ. Η περίπτωση του Ξυνιάδα-Τρίκαλα είναι η πιο ιδιαίτερη ανάμεσα σε όλους τους αυτοκινητόδρομους. Είναι το μεσαίο τμήμα ενός αυτοκινητόδρομου σε 100% νέα χάραξη με αποτέλεσμα να μην συνδέεται αυτονόητα με το υπάρχον οδικό δίκτυο.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος ξεκινά από την περιοχή Ξυνιάδαw, στο οροπέδιο που βρίσκεται μετά τη Λαμία, αλλά απομακρυσμένα από τη σημερινή Εθνική Οδό Λαμίας-Καρδίτσας, με αποτέλεσμα να χρειάζεται η δημιουργία ενός συνδετήριου δρόμου ανάμεσα στην υφιστάμενη Ε.Ο. και την αρχή του αυτοκινητόδρομου.
Αυτός ο συνδετήριος δρόμος αυτή την εποχή είναι σε τελικό στάδιο διαμόρφωσης, με αποτέλεσμα να είμαστε αρκετά κοντά στην έναρξη λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου. Σύμφωνα με πηγές από την εταιρεία κατασκευής στο ypodomes.com είναι αρκετά πιθανό πλέον το ενδεχόμενο το Ξυνιάδα-Τρίκαλα, το πρώτο τμήμα του Ε65 να λειτουργήσει μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Όλα αυτά βέβαια μένει να “κλειδώσουν” και κατασκευαστικά (αναφερόμαστε στην ολοκλήρωση του συνδετήριου) αλλά και πολιτικά, καθώς πρέπει να βρεθεί η ημερομηνία, στην οποία ο Υπουργός Υποδομών θα εγκαινιάσει το πρώτο τμήμα.
Η αλήθεια είναι ότι το Ξυνιάδα-Τρίκαλα έχει το μειονέκτημα να θεωρείται “τυφλός”, διότι δεν συνδέεται με κάποιον από τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Όμως, έχει κάποια σημαντικά πλεονεκτήματα ακόμα και έτσι, καθώς με τη λειτουργία των 80 νέων χιλιομέτρων, αποφεύγονται οι επικίνδυνες στροφές του Δομοκού, που δημιουργούν σε κάθε έξοδο ή επιστροφή μποτιλιαρίσματα, ενώ είναι εξαιρετικά επικίνδυνες όσον αφορά στη στενότητα και την κλίση που έχουν.
Επίσης, ακόμη και στο πεδινό τμήμα μέχρι τα Τρίκαλα ο δρόμος διανύεται σε πολύ πιο γρήγορο χρόνο σε σχέση με την υφιστάμενη εθνική οδό, παρότι σε αρκετά σημεία της είναι αναβαθμισμένη, αλλά διαθέτει και στενώσεις και φανάρια, ενώ, για να περάσεις Καρδίτσα και Τρίκαλα, χάνεται σημαντικός χρόνος.
Συνολικά, με τη λειτουργία του Ξυνιάδα-Τρίκαλα ένας επιβάτης θα μπορεί σε περίπου 40 λεπτά να διανύσει όλο τον δρόμο, ενώ θα χρειαστεί 30 λεπτά για την Καρδίτσα. Το συνολικό κέρδος σε χρόνο φτάνει περίπου στα 40 λεπτά μέχρι τα Τρίκαλα και βολεύει ιδιαίτερα όσους κινούνται σε αυτές τις περιοχές ή και βορειότερα, ενώ γίνεται πολύ πιο εύκολη η πρόσβαση στα σημαντικά τουριστικά θέρετρα της περιοχής (Λίμνη Σμοκόβου, Λίμνη Πλαστήρα, Περτούλι, Μετέωρα κ.α.).
Σήμερα η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τα Τρίκαλα γίνεται σε περίπου 3 ώρες και 50 λεπτά, ενώ με τη χρήση του Ξυνιάδα-Τρίκαλα αυτό θα διανύεται σε περίπου 3 ώρες και 10 λεπτά.
ΤΟ ΛΑΜΙΑ ΞΥΝΙΑΔΑ
Με την λειτουργία του νότιου τμήματος από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα μήκους 32 χλμ. θα αποφεύγονται και οι στροφές μετά τη Λαμία, με αποτέλεσμα ο οδηγός να κερδίζει επιπλέον 20 λεπτά.
Στο τμήμα αυτό αναμένεται το “πράσινο φως” από την υπηρεσία DG Comp της Κομισιόν, για να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες από την ΤΕΡΝΑ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ίδια πηγής, αυτό είναι αρκετά πιθανό να γίνει το πρώτο εξάμηνο του 2018.
Με τη συμπλήρωση και αυτού του τμήματος, ο Ε65 θα μεγαλώσει και θα έχει μήκος 112 χλμ. Σημειωτέον ότι σε όλο το μήκος του ο Ε65 διαθέτει 2 λωρίδες συν ΛΕΑ ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας.