Με τον Δήμαρχο Καλαμπάκας συναντήθηκαν χθες τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Μετεώρων (ΣΤΕΜ).
Μεταξύ άλλων κατέθεσαν γραπτώς τις προτάσεις τους για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας, οι οποίες έχουν ως εξής:
Πακέτο Εργασίας Α: Τουριστική Προβολή Μετεώρων μέσω Διαδικτυακών Καναλιών (online)
1. Δημιουργία Εικαστικής Ταυτότητας Προορισμού
o Σχεδιασμός βασικού λογοτύπου επικοινωνιακής ταυτότητας προορισμού
o Logo Kit (εφαρμογές λογοτύπου & οδηγός χρήσης για ΔΚ και τοπικό τουριστικό τομέα)
o Σχεδιασμός Εφαρμογών για Sub-Brands (Τουριστικά Αξιοθέατα, Προϊόντα & Υπηρεσίες).
2. Ανάπτυξη Mini-Site Επισκεπτών/Τουριστών
o Εικαστικός Σχεδιασμός & Αρχιτεκτονική Περιεχομένου
o Βελτίωση Υφιστάμενων και Δημιουργία Νέων Κειμένων
o Μετάφραση Περιεχομένου σε 3 γλώσσες
3. Ανάπτυξη Οπτικού Υλικού
o Λήψη και αγορά 50 φωτογραφιών υψηλής ανάλυσης
o Διενέργεια διαγωνισμού φωτογραφίας (σε offline/online μέσα)
4. Δημιουργία Video Spot
ο Δημιουργία καλαίσθητων μικρής διάρκειας video παρουσίασης του προορισμού για διαδικτυακή και όχι μόνο χρήση.
ο Η δημιουργία των video θα γίνει με βάση τα διεθνή πρότυπα και με ισχυρό επικοινωνιακό μήνυμα που να προσκαλεί τους θεατές να ζήσουν ανεπανάληπτες εμπειρίες στον προορισμό Μετέωρα.
5. Δημιουργία/Εικαστικός Σχεδιασμός & Διαχείριση Λογαριασμών Κοινωνικής Δικτύωσης σε:
o Facebook
o Twitter
o Instagram
o Pinterest
o ΥouTube.
Διαχείριση Λογαριασμών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για χρονικό διάστημα 6 μηνών.
6. Προβολή Προορισμού σε συνεργασία με Daily Secret
o Αποστολή Newsletter στη βάση συνδρομητών του Athens Daily Secret (200.000).
o Ανάρτηση Posts/Tweets σε Λογαριασμούς Κοινωνικής Δικτύωσης Athens Daily Secret.
Πακέτο Εργασίας Β: Προώθηση Τουριστικού Προϊόντος μέσω Διεπιχειρησιακών (Β2Β) Καναλιών
1. Σχεδιασμός, Ανάπτυξη Κειμένων και Παραγωγή Έντυπου Προωθητικού Οδηγού (Why Meteora – Sales Guide for Tourism Professionals).
2. Διοργάνωση 3-4 Ταξιδίων Εξοικείωσης (Fam Trips) για 5 έως 10 εκάστοτε Tour Operators και Εκπροσώπους MME Εξωτερικού και Συναντήσεων Εργασίας με Τοπικές Τουριστικές Επιχειρήσεις. To πρόγραμμα αποσκοπεί στην παρουσίαση και προώθηση του τουριστικού προϊόντος των Μετεώρων και της ευρύτερης περιοχής και στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεσμών μεταξύ του τοπικού τουριστικού τομέα και εκπροσώπων τουριστικών επιχειρήσεων από επιλεγμένες τουριστικές αγορές. Τα Fam Trips θα υλοποιηθούν και σε συνεργασία με την Διεθνή Ένωση Τουρισμού Περιπέτειας (Αdventure Travel Trade Association) – φορέα αναγνωρισμένου απο τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών.
Η δομή του προγράμματος περιλαμβάνει:
• την τριήμερη φιλοξενία των αντιπροσώπων του εξωτερικού και την παράλληλη διενέργεια περιηγήσεων και επισκέψεων εργασίας με σκοπό την παρουσίαση του χαρτοφυλακίου τουριστικών προϊόντων και των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων των Μετεώρων ως τουριστικού προορισμού.
• παρουσίαση και προώθηση του τουριστικού προϊόντος του προορισμού από την aboutourism και εκπροσώπους ΟΤΑ, αξιοθέατων και τουριστικών επιχειρήσεων
• διοργάνωση διαδικασίας προκανονισμένων συναντήσεων υπό μορφή rotation μεταξύ των τοπικών επιχειρήσεων και των tour operators του εξωτερικού.
3. Προετοιμασία & Εκπροσώπηση σε 3 έως 5 Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού στο πλαίσιο των ενεργειών προβολής του Δήμου Καλαμπάκας & της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
• Προετοιμασία Υλικού
• Διενέργεια Συναντήσεων/Follow-up
• Αποστολή Επαφών σε Μέλη Τοπικού Συλλόγου Επαγγελματιών
Προτεινόμενες Εκθέσεις
• ΙΤΒ/Βερολίνου + ΜΙΤΤ/Μόσχας ή ΙΤΒ ΑΣΙΑ (με Περιφέρεια Θεσσαλίας)
• City Fair/Λονδίνου + WYSTC/Δουβλίνου + Travel Trade Athens 2015 (Δήμος Καλαμπάκας/Σύλλογος Επαγγελματιών Τουρισμού)
4. Διαφημιστική καμπάνια στο μετρό των πόλεων που συνδέονται με το αεροδρόμιο του Βόλου.
Πακέτο Εργασίας Γ: Εκπαίδευση/Κατάρτιση Τοπικού Τουριστικού Τομέα
Διοργάνωση Δύο (2) Εκπαιδευτικών Workshops για την Αναβάθμιση του Τουριστικού Προϊόντος του Προορισμού και τη Βελτίωση της Ποιότητας Υπηρεσιών του Τοπικού Τουριστικού Τομέα.
1. Διοργάνωση Σεμιναρίου Γαστρονομικού Τουρισμού
Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει πρακτικές εκπαιδευτικές ενότητες ως εξής:
• Η σημασία της γαστρονομίας στο τουριστικό προϊόν
• Διεθνείς τάσεις σε τρόφιμα / τουρισμό / γαστρονομικό τουρισμό • Τι είναι ο γαστρονομικές τουρισμός – περιγραφή με παραδείγματα
• Σύνδεση αγροτικού – τουριστικού τομέα και βιωσιμότητα επιχειρήσεων και προορισμού (local food systems, food miles, περιβάλλον, CSR, διαφοροποίηση προορισμού κλπ)
• Παρουσίαση μελέτης ΣΕΤΕ για μάρκετινγκ γαστρονομίας στον τουρισμό
• Καταγραφή γαστρονομικού προϊόντος • branding / επικοινωνία γαστρονομικής ταυτότητας στον προορισμό • εκπαίδευση
• Τοπικά Σήματα Ποιότητας • ανάπτυξη προϊόντος (οινογνωσίες – γευσιγνωσίες, μαθήματα τοπικής κουζίνας, συλλογή τοπικών προϊόντων, αγροτουριστικές δραστηριότητες (πάτημα σταφυλιών κλπ), γαστρονομικές διαδρομές, υπηρεσίες και προϊόντα ευεξίας (σπα, κρέμες, σαπούνια, οινοθεραπείες), Προβολή γαστρο-τουριστικού προϊόντος.
2. Διοργάνωση Σεμιναρίου Βιώσιμης Ανάπτυξης και Διαχείρισης Τουριστικών & Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων.
Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει τις παρακάτω εκπαιδευτικές ενότητες:
• Παρουσίαση των Παγκοσμίων Τάσεων & των Γενικών Αρχών του βιώσιμου τουρισμού στα ξενοδοχεία
• Διαθέσιμες πιστοποιήσεις που μπορεί να λάβει ένα ξενοδοχείο, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τους
• Τα κριτήρια και η μεθοδολογία που πρέπει να ακολουθήσει ένα ξενοδοχείο να οδηγηθεί στη πιστοποίηση
• Τα οικονομικά εργαλεία και το κόστος
• Η Ελληνική νομοθεσία, αναφορά στις πρότυπες περιβαλλοντικές δεσμεύσεις.