Επειτα από πολλές δεκαετίες, όπου ναι μεν έχουν γίνει βελτιώσεις στα ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων, αλλά η κατάσταση παραμένει ξεπερασμένη σε κάθε επίπεδο, φθάνει η στιγμή να αποκτήσουμε σύγχρονο σταθμό ΚΤΕΛ, που να ταιριάζει πλέον με τις υπόλοιπες, σύγχρονες υποδομές της χώρας μας (αυτοκινητόδρομοι, σιδηρόδρομος, λιμάνια).
Κατά τη διάρκεια του 2 Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, που διεξήχθη στην Αθήνα, ο υποδιευθυντής Νέων Έργων στη Διεύθυνση Στρατηγικής Ανάπτυξης της Αττικό Μετρό, Παναγιώτης Κλήμης, παρουσίασε τα σχέδια του νέου κεντρικού σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα (Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων – ΚΣΥΛ).
Ο νέος κεντρικός σταθμός, στον οποίο θα μετεγκατασταθούν τα ΚΤΕΛ από τον Κηφισό και την Λιοσίων, θα εξυπηρετεί ετησίως 16 εκατ. επιβάτες.
Οι εγκαταστάσεις του ΚΣΥΛ θα έχουν συνολική επιφάνεια 40.000 τ.μ. και, ανά κατηγορία, οι ελεύθεροι χώροι πρασίνου θα εκτείνονται σε επιφάνεια 20.000 τ.μ. και οι χώροι για εμπορικές χρήσεις σε 11.750 τ.μ., ενώ οι χώροι στάθμευσης θα είναι 572, εκ των οποίων οι 100 θα είναι για τους επιβάτες του μετρό, δεδομένης της σύνδεσής του με τον σταθμό «Ελαιώνα» του μετρό.
Σαν τέρμιναλ αεροδρομίου ο νέος κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα
Ο Παναγιώτης Κλήμης επισήμανε ότι η διαδικασία των απαλλοτριώσεων τελείωσε πρόσφατα, ενώ η προμελέτη του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα.
Επόμενο βήμα είναι η προετοιμασία Αντικειμένου, προκειμένου να ανατεθεί σε χρηματοοικονομικό σύμβουλο η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, για την προκήρυξη του διαγωνισμού.
Σε επίπεδο χρηματοδότησης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήδη έχει κινήσει τις διαδικασίες ένταξης του έργου στο «Πακέτο Γιούνκερ».
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σταθμοί Κηφισού και Λιοσίων, που εξυπηρετούν σήμερα την πρωτεύουσα, φιλοξενούν συνολικά 49 γραμμές και δέχονται έναν ημερήσιο φόρτο που κυμαίνεται από 24 – 44 χιλ. επιβάτες ή 12 εκατ. ετησίως.
Ο νέος σταθμός θα ανακουφίσει τις περιοχές που στέγαζαν επί δεκαετίες τους σταθμούς των υπεραστικών λεωφορείων, ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει σημαντικά την υποβαθμισμένη περιοχή του Ελαιώνα, αφού, όπως χαρακτηριστικά είπε, «αυτή τη στιγμή δεν έχει καθόλου υποδομές».
«Στόχος ήταν ο σχεδιασμός ενός τέρμιναλ που θα έμοιαζε με αεροδρομίου, λαμβάνοντας υπόψη και την αντίστοιχη διεθνή εμπειρία,» σχολίασε το στέλεχος της Αττικό Μετρό, προσθέτοντας ότι η λογική του έργου είναι η δημιουργία ενός συγκοινωνιακού κόμβου που θα φιλοξενεί και διεθνείς λεωφορειακές γραμμές και θα αγγίξει έναν ετήσιο φόρτο της τάξης των 16 εκατ. επιβατών.
Σημειώνεται ότι η Αττικό Μετρό, μετά το «ξεπάγωμα» του έργου το 2012 και την υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας με την ΚΣΑΥΛΕ και τον Δήμο Αιγάλεω, προχώρησε στην απαλλοτρίωση περίπου 18 στρεμμάτων για την υλοποίησή του, αναλαμβάνοντας παράλληλα τον ρόλο του Project Manager.
Καταλήγοντας, ο Παναγιώτης Κλήμης εκτίμησε το κόστος του έργου στα 170 – 180 εκατ. ευρώ και διευκρίνισε πως η αρμόδια αρχή για την δημοπράτηση, βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, είναι ο συνεταιρισμός ΚΣΑΥΛΕ και όχι η Αττικό Μετρό.
Τέλος, εξήγησε πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνει, τόσο από την εκμετάλλευση των εμπορευματικών χρήσεων στις εγκαταστάσεις του σταθμού, όσο και από τα ΚΤΕΛ που θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα συμμετάσχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα εκμετάλλευσής του και θα συνεισφέρουν στην αποπληρωμή των κεφαλαίων από τα εισιτήρια.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!