Έξι εφαρμογές της σύγχρονης («έξυπνης», όπως παλιότερα λεγόταν) πόλης παρουσίασε ο Δήμαρχος Τρικκαίων στους τρικαλινούς πολίτες. Πρόκειται για τις εφαρμογές που ουσιαστικά μέσω της τεχνολογίας, κάνουν ευκολότερη τη ζωή των πολιτών για απλά και καθημερινά, ουσιαστικά όμως ζητήματα.
Οι εφαρμογές υπάρχουν ήδη στην ιστοσελίδα (www.trikalacity.gr) και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Δήμου Τρικκαίων. Είναι τμήμα του Smart Trikala και χρησιμοποιούνται ήδη, αλλά πλέον κεφαλαιοποιήθηκαν για να είναι γνωστοποιηθούν συνολικότερα στους πολίτες.
Εξάλλου, θα υλοποιηθεί μια εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών, που θα ανακαλύπτυν συνεχώς τις δράσεις που διευκολύνουν ζητήματα καθημερινότητας.
Μαζί με τον επιστημονικό συνεργάτη του, Δρ Λεωνίδα Ανθόπουλο, ο κ. Παπαστεργίου παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018 τα:
1. Trikala CheckApp: η επίσημη εφαρμογή του Δήμου Τρικκαίων
2. Ανοικτά δεδομένα: πύλη ανοικτών δεδομένων του Δήμου Τρικκαίων
3. Ηλεκτρονικές Πληρωμές προς το Δήμο Τρικκαίων
4. Γεωγραφικά δεδομένα του Δήμου Τρικκαίων
5. Bot: λογισμικό αυτο-εξυπηρέτησης του Δημότη από την επίσημη σελίδα του Δήμου Τρικκαίων στο κοινωνικό μέσο Facebook
6. Δημόσιες διαβουλεύσεις του Δήμου Τρικκαίων
Αυτές οι εφαρμογές εισάγουν τον πολίτη στην εποχή της καινοτομίας. Για παράδειγμα, όπως τόνισε ο Δήμαρχος Τρικκαίων, με το Triklala CheckApp δημιουργείται μια βάση δεδομένων, που ουσιαστικά επιδιώκει να επιλύσει προβλήματα, εκδιώκοντας το «μέσον» από αυτά. Είναι ένας μεγάλος σύγχρονος αποδέκτης παραπόνων, σημείωσε, εκθειάζοντας τη λειτουργία του τηλεφωνικού αριθμού «20000», του οποίου είναι τμήμα. Αναφέρθηκε, επίσης, στον θετικό ρόλο της τηλεφωνικής γραμμής, μιλώντας για τη μεγάλη αποδοχή από τους πολίτες, φέρνοντας ως παράδειγμα την αύξηση των αιτημάτων (4.854 το 2017 έναντι 4.590 το 2016) και τη μείωση του χρόνου ανταπόκρισης σε λιγότερο από 10 ημέρες για το 60% εξ αυτών. Ζήτησε επίσης, τη συνεργασία των πολιτών για ζητήματα ενημέρωσης. Την ίδια συνεργασία ζήτησε για θέματα διαβουλεύσεων, λέγοντας ότι «οφείλουμε να συζητήσουμε περισσότερο για τις πόλεις μας»
Για το θέμα των on line πληρωμών στον Δήμο, τόνισε ότι πρόκειται για μια κίνηση προς διευκόλυνση του πολίτη, ενώ για τα συστήματα GIS (γεωγραφικά δεδομένα) τόνισε ότι είναι πλέον διαθέσιμα σε όλους τα κτηματολογικά δεδομένα. Μάλιστα σημείωσε ότι υπάρχει ήδη η πρώτη σοβαρή προσέγγιση με στοιχεία για κάδους απορριμμάτων, δίκτυα ΔΕΥΑΤ, αριθμό φωτιστικών κ.α., χρήσιμα για κάθε πολίτη, μέσα από την εφαρμογή των ανοικτών δεδομένων (Open Data). Κάθε πολίτης μπορεί πλέον να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία που με διαφάνεια δίνονται από τον Δήμο Τρικκαίων, σε θέματα Πρόνοιας, Περιβάλλοντος, Οικονομίας κ.α., ενώ είναι γνωστό ότι ήδη υπάρχει διαφάνεια και στην υλοποίηση του προϋπολογισμού, αφού η εκτέλεσή του αποτυπώνεται και στην ιστοσελίδα του Δήμου.
Τέλος, αναφορικά με το Bot, σημείωσε ότι πρόκειται για μια πρωτοπόρα εφαρμογή, που «εκπαιδεύεται» να απαντά στο facebook του Δήμου Τρικκαίων σε πλήθος θεμάτων: από κινηματογραφικές προβολές και διανυκτερεύοντα φαρμακεία, μέχρι έγγραφα απαραίτητα για τέλεση γάμου ή για κοινωνική μέριμνα.
Trikala CheckApp: Η επίσημη εφαρμογή του Δήμου Τρικκαίων
Πού βρίσκεται
Στην ιστοσελίδα του Δήμου (https://trikalacity.gr/) αλλά και απ’ ευθείας από:
GooglePlay
AppStore
Τι κάνει: Επιτρέπει στον πολίτη να ενημερώνεται απ’ ευθείας από το Δήμο μέσω της εφαρμογής, αλλά και να πλοηγείται εύκολα σε χρηστικές πληροφορίες των Τρικάλων (ενδεικτικά: αξιοθέατα, χρήσιμα για την πόλη). Ταυτόχρονα, επιτρέπει στον πολίτη να δηλώνει εύκολα, χωρίς αναμονή, χωρίς τηλεφώνημα, το πρόβλημά του στη Γραμμή Εξυπηρέτησης του Πολίτη (20000).
Bot
Λογισμικό αυτο-εξυπηρέτησης του Δημότη από την επίσημη σελίδα του Δήμου Τρικκαίων στο κοινωνικό μέσο Facebook.
Τι κάνει: Σκοπός του είναι η απευθείας πληροφόρηση του πολίτη. Ο επισκέπτης στη σελίδα του Δήμου στο Κοινωνικό Μέσο Facebook μπορεί να θέτει ερωτήσεις προς το Bot με τη μορφή της αποστολής μηνύματος. Αν υπάρχουν διαθέσιμες με την ερώτηση του πολίτη πληροφορίες, τότε το Bot θα του απαντήσει, παραπέμποντάς τον σε επίσημα στοιχεία. Και η εφαρμογή αυτή βρίσκεται στο στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας και ενημερώνεται διαρκώς με νέες πληροφορίες.
Ανοικτά δεδομένα: πύλη ανοικτών δεδομένων του Δήμου Τρικκαίων
Πού βρίσκονται: Στην ιστοσελίδα του Δήμου (https://trikalacity.gr/) αλλά και απ’ ευθείας από: https://data.trikalacity.gr/
Τι κάνει: Ο σκοπός των ανοικτών δεδομένων είναι διττός: αφενός να παρουσιάζει με διαφάνεια όλες τις διεργασίες που διεκπεραιώνονται από το Δήμο (πχ. τεχνικό πρόγραμμα) αλλά αφετέρου, να προσφέρει ελεύθερα πληροφορίες προς το Δημότη. Οι πληροφορίες αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα από τον ίδιο (πχ. οι θέσεις των κάδων στην πόλη), ενώ επιτρέπουν την ανάπτυξη εφαρμογών που χρησιμοποιούν τα δεδομένα αυτά (πχ. θέσεις στάθμευσης και όδευση προς αυτές από σχετικές εφαρμογές). Η υπηρεσία βρίσκεται στάδιο στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας και εξελίσσεται: καταχωρήθηκαν ήδη περισσότερα από 65 πηγές πληροφοριών διαφορετικού τύπου.
Γεωγραφικά δεδομένα του Δήμου Τρικκαίων
Πού βρίσκονται: Στην ιστοσελίδα του Δήμου (https://trikalacity.gr/) αλλά και απ’ ευθείας από: https://trikalacity.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=ff72c6b636444ddeac9448c632874582
Τι κάνουν: Τα Γεωγραφικά Δεδομένα αξιοποιούνται από σημαντικές ομάδες συμπολιτών μας (ενδεικτικά: μηχανικοί και φορείς που υλοποιούν τεχνικά έργα στην πόλη), προκειμένου να εντοπίσουν την ακριβή θέση στο χάρτη, πόρων του Δήμου (πχ. φωτιστικά σώματα, όδευση δικτύου οπτικών ινών). Η υπηρεσία βρίσκεται στο στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας και εξελίσσεται: καταχωρήθηκε σημαντικός αριθμός (υπάρχουν ορισμένα λάθη που διορθώνονται και που επικαιροποιούνται διαρκώς).
Δημόσιες διαβουλεύσεις του Δήμου Τρικκαίων
Πού βρίσκονται: Στην ιστοσελίδα του Δήμου (https://trikalacity.gr/) αλλά και απ’ ευθείας από: http://hello.crowdapps.net/open-trikala/
Τι κάνουν: Επιτρέπουν το σχολιασμό σημαντικών θεμάτων του Δήμου Τρικκαίων (πχ. ένα νέο έργο ή μια νέα παρέμβαση). Ταυτόχρονα, επιτρέπουν στον πολίτη να αποστέλλει ιδέες του για τη βελτίωση της πόλης (καταιγισμός ιδεών), με σκοπό να αναδειχθούν τα θέματα που κυρίως απασχολούν την τοπική μας κοινότητα.
Ηλεκτρονικές Πληρωμές προς τον Δήμο Τρικκαίων
Πού βρίσκεται: Στην ιστοσελίδα του Δήμου (https://trikalacity.gr/) αλλά και απ’ ευθείας από: https://trikalacity.gr/egwebapps/login
Τι κάνουν: Δίνουν τη δυνατότητα στο Δημότη να ενημερωθεί για και να πληρώσει τις οφειλές του προς το Δήμο χωρίς να προσέλθει στο ταμείο, εύκολα και με ασφάλεια, με τη χρήση των προσωπικών του κωδικών στο Taxis.
Πολλαπλά είναι τα οφέλη για την τοπική κοινότητα και το Δήμο. Συγκεκριμένα:
1. Επιτρέπουν την αδιάλειπτη πρόσβαση των πολιτών (24×7) σε υπηρεσίες του Δήμου, χωρίς τη μεσολάβηση υπαλλήλου ή την αναμονή του πολίτη (ενημέρωση οφειλών, πληρωμή οφειλών και δήλωση προβλήματος στο 20.000).
2. Προσφέρουν διαφάνεια στις διαδικασίες και σε πληροφορίες του Δήμου μας (πχ. τεχνικό πρόγραμμα, αποφάσεις, συμβάσεις, γεωχωρικά δεδομένα κλπ.), αλλά και ενισχύουν την εμπιστοσύνη των πολιτών προς το Δήμο (δαπάνες και διαβουλεύσεις σε κρίσιμα θέματα).
3. Προσφέρουν εύκολη αλληλεπίδραση του Δημότη με το Δήμο: τόσο η δήλωση του προβλήματος του Δημότη στην υπηρεσία 20.000 όσο και η αλληλεπίδραση με το Bot είναι εξαιρετικά απλές. Δεν απαιτούν ιδιαίτερες δεξιότητες από τον πολίτη, παρά μόνο τη συνηθισμένη του χρήση και μπορούν να αξιοποιηθούν μέσα από απλές φορητές συσκευές (έξυπνο τηλέφωνο ή tablet), ανέξοδα και χωρίς περιορισμούς.
4. Δίνουν χώρο στην ανάπτυξη: ήδη έχουν υλοποιηθεί εφαρμογές τρίτων (Plision, Parkgene, EmbersApp) και πρόθεση του Δήμου είναι να επιτρέψει σε νέους να παράξουν νέα προϊόντα, αξιοποιώντας τα ελεύθερα δεδομένα του Δήμου.
5. Αλλάζουν τις συνήθειές μας, διευκολύνοντας τη ζωή μας: δεν χρειάζεται να περιμένουμε σε ουρές, ενώ γνωρίζουμε ότι μπορούμε εύκολα από την εφαρμογή και την ιστοσελίδα του Δήμου Τρικκαίων να έχουμε πρόσβαση σε πλήθος υπηρεσιών.
6. Βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα του Δήμου: ο Δήμος γνωρίζει τις ανάγκες των δημοτών του άμεσα και είναι σε θέση να προβεί στην έγκαιρη απόκριση των υπηρεσιών του σε αυτές τις ανάγκες. Ήδη, η λειτουργία του 20.000 που ενισχύεται με το Trikala CheckApp, αποδεικνύει το μειωμένο χρόνο απόκρισης του Δήμου στις ανάγκες των δημοτών του.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!