Ο Δήμαρχος Καλαμπάκας κ. Χρήστος Σινάνης αναφέρθηκε στη χθεσινή συνέντευξη τύπου στην απάντηση που ήρθε πριν λίγες μέρες στον Δήμο (4-2-2015) στην κυκλοφοριακή μελέτη που είχε στείλει η προηγούμενη δημοτική Αρχή στις 17-2-2014.
Ο κ. Σινάνης τόνισε ότι η απάντηση του Υπουργείου έρχεται να επιβεβαιώσει όλα όσα έλεγε ο ίδιος προεκλογικά και να αποδείξει ότι η εμμονή της προηγούμενης δημοτικής αρχής στις κυκλοφοριακές αλλαγές ήταν λανθασμένη.
Αναλυτικά η απάντηση του Υπουργείο Μεταφορών έχει ως εξής:
«Σε απάντηση του σχετικού εγγράφου, σας πληροφορούμε ότι δεν έχουμε κατ’ αρχάς αντίρρηση για την προώθηση της μελέτης του θέματος που αφορούν σε παρεμβάσεις στο δημοτικό οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς σας, με τις ακόλουθες παρατηρήσεις:
Ο διπλασιασμός των αναγκών στάθμευσης κατά τη διάρκεια της ημέρας αποτελεί ένδειξη του χαρακτήρα της πόλης της Καλαμπάκας ως Διοικητικού και Οικονομικού κέντρου της ευρύτερης περιοχής, ενώ η οδός Τρικάλων αποτελεί τον συνδετήριο άξονα των δύο εισόδων (πυλών) στον αστικό ιστό της πόλης και εξυπηρετεί τις αναγκαίες, τοπικού χαρακτήρα, κινήσεις μέσα από τον οικιστικό και εμπορικό κέντρο της πόλης.
Κατά συνέπεια, για να καταστεί εφικτή και λειτουργική η μονοδρόμηση της οδού Τρικάλων, πρέπει να εξευρεθεί κατάλληλος αντίδρομος, ώστε η μονοδρόμηση να μην οδηγήσει σε ανεπιθύμητες διαμπερείς κινήσεις μέσα από περιοχές γειτονιάς. Σε αντίθετη περίπτωση, πρέπει να παραμείνει διπλής κυκλοφορίας με αυστηρή και συστηματική αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης.
Ακόμη, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις τα τουριστικά λεωφορεία καθοδηγούνται, κατά την επιστροφή τους από τα Μετέωρα, εκτός του αστικού και εμπορικού ιστού της πόλης, με αρνητικές, κατά την άποψή μας, συνέπειες για τις δραστηριότητες αυτής.
Επισημαίνεται ότι η παράνομη στάθμευση αντιμετωπίζεται με συνεχή αστυνόμευση, ενώ μέτρα για τον καθορισμό ωραρίου τροφοδοσίας και φορτοεκφόρτωσης καθώς και η δημιουργία χώρων στάθμευσης, ειδικότερα τουριστικών λεωφορείων, είναι δυνατό να λειτουργήσουν θετικά σε ό,τι αφορά στη διεξαγωγή της κυκλοφορίας στην πόλη.
Για τη δημιουργία των χώρων στάθμευσης, καθώς και την τοποθέτηση των πινακίδων σήμανσης καθώς και κατακόρυφων ελαστικών κυλίνδρων (οριοδεικτών) πρέπει να τηρηθούν οι κείμενες διατάξεις.
Σχετικά με τις μελέτες Φωτεινής Σηματοδότησης των κόμβων: α) Πίνδου-Σιδηροδρόμου και β) Πίνδου-Κονδύλη, η Υπηρεσία μας προτείνει τα παρακάτω:
– Στον κόμβο Πίνδου-Σιδηροδρόμου η διάρκεια πράσινης ένδειξης της σηματοδοτικής ομάδας 9 είναι πολύ μεγάλη σε σχέση με τους κυκλοφοριακούς φόρτους που παρουσιάζονται στη συνημμένη μελέτη. Άποψη της Υπηρεσίας μας είναι ο κόμβος να λειτουργεί με επενέργεια, δηλαδή να τοποθετηθεί φωρατής παράτασης στην πρόσβαση της σηματοδοτικής ομάδας 9. Προτείνεται η πράσινη ένδειξη της σηματοδοτικής ομάδας 9 να έρχεται πάντα με ελάχιστη ένδειξη 12δτλ. και εφόσον υπάρχει ζήτηση για παράταση, να παρατείνεται μέχρι τα 18δτλ.
-Στον κόμβο Πίνδου-Κονδύλη η διάρκεια πράσινης ένδειξης της σηματοδοτικής ομάδας 4 είναι πολύ μεγάλη σε σχέση με τους κυκλοφοριακούς φόρτους που παρουσιάζονται στη συνημμένη μελέτη. Άποψη της Υπηρεσίας μας είναι ο κόμβος αυτός να λειτουργεί με επενέργεια, δηλαδή να τοποθετηθούν φωρατές ζήτησης στις προσβάσεις των σηματοδοτικών ομάδων 3 και 4, και εφόσον υπάρχει ζήτηση να έρχεται η πράσινη ένδειξη της αντίστοιχης σηματοδοτικής ομάδας με ελάχιστη διάρκεια 7 δτλ. Διαφορετικά οι ευθείες θα έχουν διαρκώς πράσινη ένδειξη.
Τέλος, για την σηματοδοτική ομάδα 6, πρέπει να επανεξετασθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος της πρόσβασής της σε συνδυασμό με τις ώρες άφιξης και αναχώρησης του τρένου. Σε αυτή την περίπτωση και ανάλογα με τα καινούρια κυκλοφοριακά δεδομένα, πρέπει να καθοριστεί ο τρόπος επενέργειας της σηματοδοτικής ομάδας 6 (π.χ. απλή ζήτηση ή παράταση με ελάχιστο χρόνος πράσινης ένδειξης και δυνατότητα παράτασης).
Επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση βλάβης των φωρατών θα θεωρείται ότι υπάρχει μόνιμη ζήτηση.
Μετά τα παραπάνω παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες».
Ο Δήμος Καλαμπάκας είχε στείλει στις 17-3-2014 το παρακάτω έγγραφο στη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων:
ΘΕΜΑ: ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΜΕΣΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ» του Δήμου Καλαμπάκας Ν. Τρικάλων.
Ο Δήμος Καλαμπάκας, ανέθεσε στον μελετητή Τσιάνο Αθανάσιο, Πολιτικό Μηχανικό Ε.Μ.Π. – Συγκοινωνιολόγο την εκπόνηση της μελέτης «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις άμεσης εφαρμογής στην κεντρική περιοχή της πόλης της Καλαμπάκας». Η μελέτη στάλθηκε για έγκριση στη Δ/νση Περιβαλλοντικού & Χωρικού Σχεδιασμού Θεσσαλίας, η οποία με το αριθμ. 380/20928/14-02-2014 έγγραφό της, κρίνει απαραίτητη την έγκριση της μελέτης από την ΔΜΕΟ του Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Με το παρόν έγγραφο, σας υποβάλουμε τη μελέτη «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις άμεσης εφαρμογής στην κεντρική περιοχή της πόλης της Καλαμπάκας» και παρακαλούμε για την έγκρισή της.
Αναφορικά με τη διαδικασία, η Α’ φάση της μελέτης εγκρίθηκε από το Δ.Σ. του Δήμου Καλαμπάκας με την αριθμ. 90/19-3-13 απόφαση και υιοθετήθηκε η λύση – πρόταση 2 αναφορικά με την ιεράρχηση και την κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής μελέτης.
Η παραπάνω απόφαση εγκρίθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Περιφέρειας Θεσσαλίας- Στ. Ελλάδας με την υπ’αρ. 1734/97397/27-5-13 απόφαση Γενικής Γραμματέως.
Μετά την έγκριση της α’ φάσης από το Δημοτικό Συμβούλιο και με την ίδια ως άνω απόφαση (90/19-3-2013) ο μελετητής έλαβε εντολή για την εκπόνηση της β’φάσης της μελέτης.
Επίσης, δόθηκε περίοδος για τυχόν αιτήσεις πολιτών, αντιπροτάσεις, αλλαγές και υποδείξεις προκειμένου να αξιολογηθούν από τον μελετητή στη διαμόρφωση της τελικής – οριστικής πρότασης.
Υποβλήθηκαν έξι (6) συνολικά αιτήσεις, οι οποίες και εξετάσθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο, κατόπιν σχετικής εισήγησης του μελετητή, και ελήφθη η υπ’αρ. 373/2013 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία υιοθετούνται κάποιες από τις προτεινόμενες αλλαγές των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Σε εκτέλεση της 373/2013 απόφασης ο μελετητής υπέβαλλε τη β’ φάση της μελέτης.
Η β’ φάση της μελέτης περιλαμβάνει συνολικά :
1. Τεχνική έκθεση
2. Σχέδιο τελικής προτεινόμενης κυκλοφοριακής οργάνωσης
3. Σχέδιο ρυθμιστικής σήμανσης
4. Σχέδιο πληροφοριακής σήμανσης
5. Σχέδιο πρόσθετων μέτρων για άμεση εφαρμογή της προτεινόμενης κυκλοφοριακής οργάνωσης
6. Σχέδια γεωμετρικής διαμόρφωσης κόμβων
Επίσης η μελέτη υποβλήθηκε στη Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών σύμφωνα με το ανωτέρω σχετικό και έλαβε σύμφωνη γνώμη με το αριθμ. 23880/227883/2013 έγγραφό της ενώ με την αριθμ. 15042/147710/2013 Απόφαση του Αντιπεριφερειόρχη Π.Ε. Τρικάλων καθορίστηκαν οι στάσεις των λεωφορείων ΚΤΕΛ.
Σχετικά με τις παρεμβάσεις στην Εθνική οδό Πίνδου (τμήμα της Ε.Ο. Τρικάλων – Ιωαννίνων), η οδός Πίνδου δεν υφίσταται καμιά αλλαγή στη ρύθμιση της κυκλοφορίας και καμία αλλαγή στη γεωμετρική διαμόρφωσή της. Τοποθετήθηκαν φωτεινοί σηματοδότες επί της οδού Σιδηροδρόμου – Πίνδου για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Επίσης, σύμφωνα με το αριθμ. 3192/111678/27-06-2013 έγγραφο της Δ/νσης Τεχνικών Εργων Τρικάλων, η αρμοδιότητα επί της οδού Πίνδου, ανήκει στον Δήμο Καλαμπάκας.
Παρακαλούμε για την έγκριση της μελέτης, εφόσον κρίνεται απαραίτητο και απαιτείται.
{loadposition mypos1}
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!