Καταπέλτης για το θέμα της Θείας Κοινωνίας ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Τρικάλων κ. Γιώργος Πέτρου στην εκπομπή του Ζυγού «Χαμηλές Πτήσεις».
«Κανένας θεσμός όσο ισχυρός να είναι στην πατρίδα μας να παρεμβαίνει σε θέματα που
άπτονται της επιστήμης και μάλιστα της ιατρικής αφορά την υγεία του πληθυσμού, αφορά
την υγεία όλων και μάλιστα όχι όλων, αλλά των πιο ευαίσθητων από άποψη ασθένειας και άποψη ηλικίας. Και εδώ θα ήθελα να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα. Πρέπει ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος της εκκλησίας να πάρει θέση. Τα αστεία τελειώσανε. Πρέπει να πάρει θέση, εάν δεν πάρει θέση θα βγούμε εμείς και θα πάρουμε θέση που δεν θα είναι για το καλό κανενός. ….
Δεν μπορεί η πολιτεία να κλείνει τα ΚΑΠΗ και να αφήνει ελεύθερους τους Ναούς. Πρέπει οπωσδήποτε για τη δημόσια υγεία, για το καλό του λαού, για το ζήτημα της εθνικής ασφάλειας, να ληφθεί απόφαση ότι οι εκκλησιασμοί να περιοριστούν στις ευαίσθητες ηλικιακές ομάδες και κατά κύριο λόγο η θεία Μετάληψη να ανασταλεί για ένα χρονικό διάστημα για λόγους καθαρά επιστημονικούς».
Μάλιστα ο κ. Πέτρου ήταν σκληρός και με τις δηλώσεις που γίνονται: Δεν μπορεί η κ. Γιαμαρέλου για παράδειγμα η καθηγήτρια της λοιμωξιολογίας να λέει ότι θα πάει να μεταλάβει, δεν μπορεί βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου να λέει ότι εγώ μετάλαβα και θα το ξανακάνω, δεν μπορεί αρχηγός Ελληνικού κόμματος του Κοινοβουλίου να λέει ότι εγώ έχω την αλοιφή που σας προστατεύει από τον κορονοϊό».
Η θέση του Οδοντιατρικού Συλλόγου Τρικάλων
Τους τελευταίους μήνες παρακολουθούμε όλοι μας το θέμα της ραγδαίας, παγκόσμιας εξάπλωσης του νέου στελέχους κορωνοϊού SARS-CoV-2. Εδώ και λίγες εβδομάδες έχουμε ήδη τα πρώτα κρούσματα και στη χώρα μας και μια δέσμη μέτρων-ορισμένα εκ των οποίων συνειδητά καθ’ υπερβολή-λαμβάνονται με σκοπό την αποτροπή της ανεξέλεγκτης διασποράς η οποία δύναται να έχει βαρύτατες συνέπειες για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού και να εξαντλήσει τα, ήδη βεβαρημένα, όρια του Εθνικού Συστήματος Υγείας με απροσδιόριστο αντίκτυπο για όλους μας. Με έκπληξη διαβάσαμε σήμερα, Δευτέρα 09 Μαρτίου, πως η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας ανακοίνωσε ότι η Θεία Κοινωνία δεν αποτελεί έναν από τους πιθανούς τρόπους μετάδοσης του ιού. Η ανακοίνωση αυτή ήρθε σαν επιστέγασμα σε σειρά, θλιβερών, δηλώσεων ρηθέντων υπό βουλευτών και, φευ, επιστημόνων λοιμοξιολόγων-ευτυχώς όχι ως επίσημες τοποθετήσεις, δυστυχώς καθ’υπέρβαση του ρόλου τους και συγχέοντας, σε κάθε περίπτωση, την πίστη με την επιστημονική αλήθεια και τεκμηρίωση.
Οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε πως δεν είμαστε, σε καμία περίπτωση, ειδικοί ή αρμόδιοι ώστε να ορίσουμε τους κανόνες και τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Αυτή η ευθύνη ανήκει σε άλλες ειδικότητες και η στήριξή μας στο έργο τους πρέπει να είναι ξεκάθαρη και άνευ παρεκκλίσεων και υποσημειώσεων. Επίσης επ ουδενί αμφισβητούμε το θεμελιώδες και αναντίρρητο δικαίωμα του ανθρώπου να πιστεύει στα Θεία και να μετέχει σε λατρευτικές εκδηλώσεις. Όμως ως επιστήμονες/λειτουργοί του χώρου της υγείας, που έχουμε γίνει κοινωνοί συγκεκριμένων και μη αμφισβητήσιμων γνώσεων αναφορικά με τις μολυσματικές νόσους και την μετάδοση αυτών και ως επαγγελματίες που λειτουργούμε καθημερινά και απαράβατα με ένα αυστηρότατο πρωτόκολλο αποφυγής διασποράς μολυσματικών ασθενειών, οφείλουμε να στηλιτεύσουμε, εξαντλώντας όλα τα όρια της αυστηρότητας, την εν λόγω ανακοίνωση. Πολλώ δε όταν ναι μεν κάνει λόγο για «αποφυγή εναγκαλισμών και ασπασμών» αλλά δεν εξαιρεί τον ασπασμό τον εικόνων η το χειροφίλημα του ιερέα-τα οποία εξάλλου, εν αντιθέσει προς τη Θεία Κοινωνία, δεν ανήκουν στα Ιερά Μυστήρια.
Ειλικρινά αδυνατούμε να αντιληφθούμε τον δογματισμό της Ελληνικής Εκκλησίας την ώρα που άλλες Εκκλησίες ανά τω κόσμο -Ορθόδοξες, Καθολικές-τροποποιούν τα τελετουργικά τους πειθαρχώντας στις γενικές οδηγίες του Π.Ο.Υ. με σκοπό την προστασία του πληθυσμού, ενώ το ίδιο κάνουν και άλλες θρησκείες-ακόμη και αυστηρότερες ως προς τις υποχρεώσεις των πιστών τους-φτάνοντας ακόμη και σε αναβολή τελετουργικών. Ευελπιστούμε και ευχόμαστε, έστω την ύστατη ώρα, να πρυτανεύσει η λογική και να λειτουργήσουμε βάση της ρήσης «τα του θεού τω θεώ και τα του καίσαρος τω καίσαρι».