Στις 3 το μεσημέρι της Τετάρτης 1 Ιουλίου 2015 τα Τρίκαλα εισέρχονται στον αστερισμό της παγκόσμιας τεχνολογικής γειτονιάς. Μιας γειτονιάς, στην οποία θα περιηγηθούμε από τα λεωφορεία χωρίς οδηγό του προγράμματος CityMobile 2.
Αυτά τα λεωφορεία – τα δύο πρώτα από τα 6 συνολικώς – έφτασαν το πρωί της Τρίτης 30 Ιουνίου στα Τρίκαλα. Μαζί με τους ειδικευμένους Γάλλους μηχανικούς και Έλληνες χειριστές, τα δύο οχήματα κινήθηκαν για πέντε λεπτά στις όχθες του Ληθαίου, μέχρι να σταθμεύσουν στον ειδικό χώρο που η e-trikala ετοίμασε, πίσω από το υπό κατασκευή Μουσείο Τσιτσάνη (παλιές φυλακές).
Τα δύο λεωφορεία ετοιμάζονται όλη την Τρίτη, καθώς οι αρμόδιοι της τεχνολογίας κάνουν τις τελευταίες ρυθμίσεις. Επίσης, γίνονται οι τοποθετήσεις των κεραιών που θα στέλνουν σήμα στις κεραίες των λεωφορείων και φορτίζονται οι μπαταρίες του κάθε ηλεκτροκίνητου οχήματος.
Ταυτοχρόνως, όλη την ημέρα τοποθετούνται οι προειδοποιητικές πινακίδες και ετοιμάζονται τα σήματα και ι κώνοι για τη ρύθμιση της ροής οχημάτων, προκειμένου η κίνηση να γίνεται ομαλά.
Από το μεσημέρι της Τετάρτης, και για τρεις ώρες, στα Τρίκαλα θα κυκλοφορούν τα λεωφορεία χωρίς οδηγό.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η κίνηση θα γίνει τις εξής ώρες:
– Τετάρτη 1/7, Πέμπτη 2/7, Παρασκευή 3/7: 15:00 – 18:00
– Σάββατο 4/7: 07:00 – 10:00
Η διαδρομή που θα ακολουθήσουν, σε μια περίπου κυκλική διαδρομή στο κέντρο της πόλης, μήκους σχεδόν 3 χλμ., είναι:
Από την αφετηρία τους δίπλα από το τζαμί (οδός Δ. Τερτίπη) θα εισέρχονται στην οδό Καρδίτσης και στη συνέχεια στην οδό Καποδιστρίου, την οποία θα ακολουθούν και ως οδό Κοραή, διασχίζοντας τη γέφυρα Γούρνας. Στη συνέχεια θα στρίβουν δεξιά στην οδό Αμαλίας και αμέσως αριστερά στο στενάκι της οδού Νέλσωνος. Δεξιά ξανά, θα εισέρχονται στην οδό στρατηγού Σαράφη, την οποία θα ακολουθούν μέχρι την πλατεία Εθνικής Αντίστασης. Εκεί θα ξαναστρίβουν δεξιά, επί της οδού Διονυσίου Φιλοσόφου και στη συνέχεια επί της οδού Απ. Ιακωβάκη, οπότε θα στρίβουν δεξιά στη γέφυρα του ΚΤΕΛ. Στα φανάρια θα στρίβουν αριστερά στην οδό Όθωνος, την οποία θα ακολουθούν μέχρι τη διασταύρωσή της με την οδό Ελ. Βενιζέλου και θα εισέρχονται στο πάρκο πίσω από τις παλιές φυλακές, από όπου θα φτάνουν ξανά και θα σταθμεύουν στην οδό Δ. Τερτίπη.
Τα λεωφορεία θα κινούνται με συνοδεία, ενώ θα υπάρχει ειδική σηματοδότηση για τους οδηγούς, τους πεζούς, τους ποδηλάτες.
Όλο αυτό το διάστημα θα καταγράφεται στη μνήμη τους το κάθε φυσικό εμπόδιο που υφίσταται στο μήκος ολόκληρη της διαδρομής, για να μπορεί, στη συνέχεια, να ξεχωρίζει τα πρόσθετα εμπόδια που ίσως ανακύπτουν, ώστε να ρυθμίζει αναλόγως την κίνησή του.
Πλέον, η πόλη των Τρικάλων αλλάζει.
Αλλάζει ως προς την είσοδό της στα πλέον πρωτοποριακά εγχειρήματα σε παγκόσμια επίπεδο.
Αλλάζει ως προς τη μελλοντική χρήση των υποδομών, που θα μείνουν στην πόλη και μάλιστα αδαπάνως.
Αλλάζει ως προς τη χρήση των τεχνολογικών εφαρμογών.
Αλλάζει ως προς την καθημερινότητά μας. Πλέον, γίνεται η πρώτη πόλη που θα μπορεί να διατρανώνει ότι – σε επίπεδο ακόμη ερευνητικό – διαθέτει όγκο κίνησης τεράστιου αριθμού ποδηλάτων, πλήθος πεζοδρόμων και ηλεκτροκίνητο – τεχνολογικά άρτιο και χρονολογικώς προχωρημένο – λεωφορείο.
Αλλάζει ως προς τον συνδυασμό ενός εξαιρετικά προωθημένου τεχνολογικού επιτεύγματος, με μια πόλη που προωθεί τη βιώσιμη κινητικότητα.
Αλλάζει ως προς την αναμενόμενη αυξημένη επισκεψιμότητα, ειδικά σε περίοδο αυξημένης τουριστικής κίνησης τον χειμώνα.
Για τους λόγους αυτούς, ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala Α.Ε., ζητούν την κατανόηση των τρικαλινών για μερικές δυσκολίες που ίσως ανακύψουν. Εξάλλου, η συμμετοχή τού καθενός και της καθεμιάς, στη διαφύλαξη του χαρακτήρα του εγχειρήματος, αποτελεί όρο απαραίτητο για την προώθηση της συνεργασίας και της παγκόσμιας πρωτοτυπίας για την κίνηση οχημάτων χωρίς οδηγό σε πολεοδομικό ιστό.