Όπως είναι γνωστό το δημόσιο καταβάλλει κάθε χρόνο επιδότηση πενήντα εκατομμυρίων ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εκτέλεση των επιβατικών δρομολογίων.
Η εμπειρία έως τώρα δείχνει πως την συγκεκριμένη επιδότηση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ την χρησιμοποιεί για τα δρομολόγια στον κύριο άξονα, ενώ έχει εγκαταλείψει με διάφορες δικαιολογίες την περιφέρεια, εκεί δηλαδή που θα έπρεπε οι γραμμές να είναι επιδοτούμενες.
Στην περίπτωση της δυτικής Θεσσαλίας τα δρομολόγια έχουν συρρικνωθεί με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό και να απαξιώνεται ο σιδηρόδρομος ως μεταφορικό μέσο.
Προτείνουμε ως ελάχιστη αναγκαία υπηρεσία την δρομολόγηση τριών ζευγών Αθήνας – Καλαμπάκας με ανταπόκριση στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου με τα προαστιακά δρομολόγια της Θεσσαλονίκης.
Με τον τρόπο αυτό, θα υπάρχουν τρία δρομολόγια την ημέρα προς και από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα τρένα αυτά θα εξυπηρετούν και τους μικρούς σταθμούς βορείως του Παλαιοφαρσάλου στην συγκοινωνία τους με την Αθήνα, ενώ μπορούν να ανταποκρίνονται και με πούλμαν προς και από Γρεβενά, Κοζάνη και Μέτσοβο, Ιωάννινα.
Προτείνουμε ως ενδεικτικές ώρες αναχώρησης
- Από Καλαμπάκα: 08.00(10), 12.00(10), 17.15 απλό.
- Από Αθήνα: 07.20 (απλό), 13.20(10), 16.20(10).
Τα δρομολόγια 10 στη διαδρομή Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος πρέπει να χαρακτηρίζονται ως απλά, για να σταθμεύουν σε όλους τους σταθμούς και για τη συγκοινωνία με τη Θεσσαλονίκη πρέπει να εφαρμόζεται η τιμολογιακή πολιτική του σημερινού 590/591.
Ζητούμε από τα υπουργεία μεταφορών και οικονομικών να ικανοποιήσουν τα αιτήματα της τοπικής μας κοινωνίας, για να πάψει πια η απαξίωση του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας.
Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!