Με τον αντιπεριφερειάρχη Τρικάλων Χρήστο Μιχαλάκη συναντήθηκε την περασμένη εβδομάδα ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων.
Τα μέλη του συλλόγου ενημέρωσαν τον κ. Μιχαλάκη για την περικοπή των δρομολογίων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τη Δυτική Θεσσαλία αλλά και για την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου στα δρομολόγια προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Στην ευρεία σύσκεψη μετείχαν επίσης μεταξύ άλλων η βουλευτής Τρικάλων της ΝΔ Κατερίνα Παπακώστα, ο βουλευτής Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ Σάκης Παπαδόπουλος, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Θεσσαλίας Ντίνος Μπάρδας και Γιάννης Χάιδος, ο Αντιδήμαρχος Μετεώρων Δημήτρης Λύπας, ο σύμβουλος τουρισμού και οικονομικών του Δημάρχου Μετεώρων Σπύρος Νικολογιάννης και ο δημοτικός σύμβουλος Τρικκαίων Στέφανος Βαβύλης.
Στο τέλος της σύσκεψης αποφασίστηκε η σύνταξη υπομνήματος που θα σταλθεί αρμοδίως.
Το υπόμνημα
Προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Κοινοποίηση: ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ, ΡΑΣ.
Αξιότιμοι κύριοι,
με δεδομένα τα πλεονεκτήματα της μετακίνησης με τα ΜΜΜ (Μέσα Μαζικής Μεταφοράς), την δύσκολη οικονομική, ενεργειακή και περιβαλλοντική συγκυρία που βιώνουμε και με αφορμή την επικείμενη έγκριση από το κοινοβούλιο της νέας Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , επισημαίνουμε ότι:
Το επιδοτούμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό νέο πλέγμα δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν πήρε καθόλου υπόψη του τις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων της δυτικής Θεσσαλίας, οι οποίοι φορολογούνται όπως άλλωστε και όλοι οι άλλοι κάτοικοι της χώρας μας.
Για παράδειγμα, είναι εντελώς απαράδεκτο με τις σημερινές ταχύτητες στον κύριο άξονα, να μην υπάρχει για τον επιβάτη της Δυτικής Θεσσαλίας δυνατότητα αυθημερόν μετάβασης και επιστροφής στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Δεν είναι δυνατόν το πρώτο τρένο της ημέρας να φθάνει στην Αθήνα στις 13.03 και το τελευταίο να αναχωρεί στις 13.22.
Προτείνουμε λοιπόν να γίνουν άμεσα οι παρακάτω συγκεκριμένες τροποποιήσεις, που δεν παραβιάζουν ούτε στο ελάχιστο τη σύμβαση δημοσίου-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είναι απόλυτα συμβατές με το νέο πλέγμα, ώστε να εξυπηρετούνται στοιχειωδώς και οι κάτοικοι της δικής μας περιοχής.
• Τα ICE 51 και 60 (INTERCITY με αναχώρηση 7.08 από Θεσσαλονίκη και 17.22 από Αθήνα αντίστοιχα) να σταθμεύουν και στον Παλαιοφάρσαλο.
• Το δρομολόγιο 881 (με αναχώρηση 9.30 από Καλαμπάκα) να εκτελείται κατά προτίμηση με αυτοκινητάμαξα AEG, να μετατεθεί δύο ώρες νωρίτερα, να αναχωρεί δηλαδή στις 07.30, για να ανταποκρίνεται με το ICE 51 στον Παλαιοφάρσαλο, ώστε να εξυπηρετεί τους επιβάτες με προορισμό την Αθήνα και μετά η ίδια αυτοκινητάμαξα να συνεχίζει ως 594 για την Θεσσαλονίκη όπου θα φτάνει στις 10.52. Έτσι οι επιβάτες θα φθάνουν έγκαιρα τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη.
• Η τοπική αυτοκινητάμαξα ΜΑΝ να αναχωρεί το πρωί από τη Λάρισα αμέσως μετά την άφιξη του προαστιακού 1595 (Θεσσαλονίκη –Λάρισα), ώστε να υπάρχει πρωινή συγκοινωνία από την Θεσσαλονίκη προς τη δυτική Θεσσαλία, ενώ το απόγευμα μετά την εκτέλεση των δύο τοπικών ζευγών Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας επιστρέφοντας να ανταποκρίνεται και πάλι στη Λάρισα με το 2594 που φτάνει στη Θεσσαλονίκη στις 20.30.
• Το δρομολόγιο 595 (αναχώρηση από την Θεσσαλονίκη στις 17.40 για Καλαμπάκα) να εκτελείται κατά προτίμηση και πάλι με AEG, που θα ανταποκρίνεται με το ICE 60 (από Αθήνα) στον Παλαιοφάρσαλο και θα εκτελεί στη συνέχεια το ζεύγος 888-1889 (Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα).
• Η κάρτα μονίμου κατοίκου πρέπει να ισχύει σε όλα τα δρομολόγια, προς όλους και απ’ όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς, ώστε η τιμή του εισιτηρίου να μην υπερβαίνει κατά πολύ την τιμή των οδικών μέσων μεταφοράς, που πλεονεκτούν ειδικά στην συγκοινωνία με την Θεσσαλονίκη, για την οποία ακολουθούν σημαντικά συντομότερη χιλιομετρικά διαδρομή.
• Η αποδοχή των προτάσεών μας, που επαναλαμβάνουμε ότι είναι απολύτως συμβατές με το νέο πλέγμα δρομολογίων, εξασφαλίζει στους κατοίκους της περιοχής μας ημερησίως δύο δυνατότητες ταξιδιού στη Θεσσαλονίκη και τρεις στην Αθήνα, που είναι η ελάχιστη υπηρεσία την οποία πραγματικά δικαιούται να έχει ο κάτοικος της δυτικής Θεσσαλίας.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!