Την Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2024 στην αίθουσα συσκέψεων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, πραγματοποιήθηκε συνάντηση συντονισμού των Ψυχολόγων της Μέριμνας Ντίνας Τσελεπή και Αλεξάνδρας Καλαϊτζάκη με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς που εργάζονται σε σχολικές μονάδες που έχουν πληγεί από τα πλημμυρικά φαινόμενα του Σεπτεμβρίου στις Περιφερειακές Ενότητες Τρικάλων και Καρδίτσας. Στη συνάντηση συμμετείχαν και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Τρικάλων Δήμητρα Παπανδρέου, Δημήτρης Θεοχάρης και Βασίλειος Κωτούλας. Η συνάντηση είναι η τρίτη που πραγματοποιείται και σκοπός της ήταν να καθοριστεί το πλαίσιο και οι ενέργειες που θα αναπτυχθούν σε αυτό.
Στην εταιρία Μέριμνα έχει ανατεθεί από το ΥΠΑΙΘΑ ο συντονισμός των ενεργειών για την υποστήριξη παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών των παραπάνω Περιφερειακών Ενοτήτων καθώς και η ανάπτυξη επιμορφώσεων προς εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Το προσωπικό της είναι έμπειρο και μάλιστα είχε δραστηριοποιηθεί προσφέροντας υποστήριξη στον πληθυσμό της περιοχής Φαρκαδόνας μετά το δυστύχημα στο Πέταλο του Μαλιακού και ειδικότερα σε εννέα σχολικές μονάδες (2004-2007). Εκτός αυτής της συνθήκης πρέπει να αναφερθεί πως έχουν προσφέρει την υποστήριξή τους σε 11 σχολεία στην Αθήνα μετά τον σεισμό του 1999, 120 σχολεία στην Ηλεία μετά τις πυρκαγιές του 2007 και 49 σχολεία στην Ανατολική Αττική μετά την πυρκαγιά στο Μάτι το 2018.
Η συνάντηση ξεκίνησε με την αναφορά στις αποδελτιωμένες απόψεις των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών που είχαν καταγραφεί σε προηγούμενη συνάντηση. Σύμφωνα με αυτές, καταγράφεται στα παιδιά των περιοχών που πλήγηκαν από τις πλημμύρες: αυξημένο άγχος, θυμός, και διακυμάνσεις διάθεσης, αίσθημα διαρκούς απειλής, ενδείξεις μετατραυματικού στρες ή διαταραχής, συμπεριφορές εθισμού, αύξηση σχολικής διαρροής. Προκειμένου να καλυφθούν αυτά τα φαινόμενα, το προσωπικό της Μέριμνας προτείνει τα ακόλουθα:
1. Συντονιστικές Συναντήσεις για Διαμόρφωση Ψυχοκοινωνικών Παρεμβάσεων στα Σχολεία
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2024 (2ώρες)
2. Σεμινάρια επιμόρφωσης
Φεβρουάριος, Μάρτιος, Απρίλιος, Μάϊος, Ιούνιος 2024
8 συναντήσεις διάρκειας 3 ωρών (εκ του σύνεγγυς) & 1 διάρκειας 3 ωρών (διαδικτυακά)
3. Κλινική Εποπτεία για 3 Ομάδες
Π.Ε. Τρικάλων – Π.Ε.. Καρδίτσας – Κέντρων Πρόληψης/ «Συνειρμός»
Φεβρουάριος – Ιούνιος & Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2024
4. Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, όλων των βαθμίδων
Α/θμια Εκπαίδευση: 5 επιμορφώσεις διάρκειας 3 ωρών για καθεμιά από τις δύο Περιφερειακές Ενότητες
Β/θμια Εκπαίδευση: 5 επιμορφώσεις διάρκειας 3 ωρών για καθεμιά από τις δύο Περιφερειακές Ενότητες
Υλοποίηση: Φεβρουάριος, Μάρτιος, Απρίλιος 2024
5. Διαμόρφωση Πλάνου Διαχείρισης Κρίσεων στο Σχολείο
Α/θμια Εκπαίδευση: Διευθυντές & Προϊστάμενοι, Υποδιευθυντές & Σύμβουλοι Εκπαίδευσης
Β/θμια Εκπαίδευση: Διευθυντές & Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής
4 τετράωρες συναντήσεις (16 ώρες)
Υλοποίηση: Σεπτέμβριος, Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος 2024
6. Παροχή Ψυχολογικής Στήριξης σε Εκπαιδευτικούς που έχουν πληγεί από τις πλημμύρες
Υλοποίηση: Ιανουάριος- Δεκέμβριος 2024
7. Διαμόρφωση και διανομή έντυπου υλικού για εκπαιδευτικούς & Διαμόρφωση και διανομή έντυπου υλικού για γονείς
8. Αξιολόγηση πτυχών της ψυχικής υγείας μαθητών/τριών Ε΄ Δημοτικού έως Γ΄ Λυκείου μέσω της χορήγησης ερωτηματολογίων σε όσα σχολεία εκφράσουν την επιθυμία συμμετοχής σε αυτήν την δράση.
Υλοποίηση: Μάρτιος 2024
9. Συνεργασία με Σχολικούς Ψυχολόγους και Εκπαιδευτικούς για παραπομπή μαθητών/τριών – οικογενειών με αυξημένη ψυχική ευαλωτότητα
Υλοποίηση: Φεβρουάριος- Δεκέμβριος 2024
10. Συνεργασία με στελέχη Φορέων Ψυχικής Υγείας – Διαμόρφωση συστήματος παραπομπών για μαθητές/τριες & οικογένειες με προβλήματα ψυχικής υγείας
Υλοποίηση: Ιανουάριος – Μάρτιος 2024
11. Λειτουργία Τηλεφωνικής Γραμμής Στήριξης Μέριμνας (2310-510-010) για εκπαιδευτικούς που έχουν πληγεί από τις πλημμύρες, και όσους/ες καλούνται να στηρίξουν μαθητές/τριες που βιώνουν μια σοβαρή ασθένεια ή θάνατο οικείου προσώπου
Υλοποίηση: Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2024
12. Συλλογικές Δραστηριότητες με σχολεία
Η υποστήριξη όσων έχουν πληγεί από τα πλημμυρικά φαινόμενα καθώς και των δομών εκπαίδευσης γίνεται με οργάνωση και συντονισμό. Οι ενέργειες καταγράφονται και όπως φαίνεται και από τον προγραμματισμό σχεδιάζεται παραγωγή υλικού στην κατεύθυνση διαμόρφωσης πλάνου διαχείρισης κρίσεων στα σχολεία που θα λειτουργήσει υποστηρικτικά προς όλη την Εκπαιδευτική Κοινότητα.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!