Ένα σημαντικό πολυσέλιδο σύγγραμμα (310 σελ.) για τη διδασκαλία της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) και της χρήσης του Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (ΑΕΑ) εκδόθηκε πρόσφατα από συγγραφική ομάδα του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Πρόκειται για μία καινοτόμο διεπιστημονική συνεργατική δράση έρευνας και εκπαίδευσης στην ΚΑΡΠΑ, που συνέβαλλε στη δημιουργία νέας γνώσης και κατάλληλου υλικού, για την υποστήριξη της διδασκαλίας ΚΑΡΠΑ σε μαθητές, φοιτητές και σε εκπαιδευτικούς.
Το σύγγραμμα συνδυάζει:
- Την πληροφόρηση που αφορά στην εκπαίδευση στην παροχή ΚΑΡΠΑ, σύμφωνα με τις ισχύουσες κατευθυντήριες
οδηγίες - με το παιδαγωγικό υπόβαθρο, που υποστηρίζει την αποδοτική διδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Παρέχει τις κατάλληλες παιδαγωγικές και πρακτικές πληροφορίες για την οργάνωση του μαθήματος της διδασκαλίας ΚΑΡΠΑ – ΑΕΑ, σε ένα μοντέλο ενεργού μάθησης με πολλαπλά οφέλη για τη σχολική κουλτούρα και πολλαπλασιαστικά οφέλη για την κοινωνία, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του προγράμματος σπουδών στο ελληνικό σχολείο.
«Τα τελευταία χρόνια, διεθνώς, γίνονται συστηματικές προσπάθειες για την ενσωμάτωση της διδασκαλίας ΚΑΡΠΑ στην εκπαίδευση. Η διδασκαλία ΚΑΡΠΑ στο σχολείο είναι μια από τις καίριες πρωτοβουλίες, για να σωθούν ζωές μετά από εξωνοσοκομειακή Καρδιακή Ανακοπή. Είναι μια αποτελεσματική και βιώσιμη μέθοδος για την αύξηση της συχνότητας εφαρμογής ΚΑΡΠΑ και χρήσης ΑΕΑ από παρευρισκόμενους πολίτες», μάς λέει μία εκ των συγγραφέων, η συντοπίτισσά μας Ελένη Πολύζου – Αναισθησιολόγος, Ερευνήτρια ΤΕΦΑΑ ΠΘ, η οποία προσθέτει:
«Με τη διδασκαλία της ΚΑΡΠΑ και της χρήσης του Απινιδωτή τα παιδιά αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες και ταυτόχρονα την κουλτούρα ανταπόκρισης, έτσι ώστε ως αυριανοί υπεύθυνοι ενεργοί πολίτες, να είναι ικανοί και πρόθυμοι να δράσουν, αν ξαφνικά κάποιος καταρρεύσει δίπλα τους μετά από Καρδιακή Ανακοπή, σώζοντας ζωές. Παράλληλα, τα παιδιά μαθαίνουν να βοηθούν τους άλλους, καθώς καλλιεργείται η κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη. Το σχολείο προσφέρει ένα ιδεώδες περιβάλλον, για να εκπαιδευτούν οι μελλοντικοί πολίτες σε διαδικασίες που σώζουν ζωές και να καλλιεργηθούν συμπεριφορές βοήθειας. H αξία της διδασκαλίας της ΚΑΡΠΑ σε παιδιά σχολικής ηλικίας έχει καλά τεκμηριωθεί και πολλές χώρες την έχουν ήδη εφαρμόσει, με εντυπωσιακά αποτελέσματα», καταλήγει.
Το σύγγραμμα «Η διδασκαλία της ΚΑΡΠΑ στην εκπαίδευση» θα συμβάλλει στη
- Διάδοση της διδασκαλίας ΚΑΡΠΑ στο Ελληνικό Σχολείο
- Ενσωμάτωση της διδασκαλίας ΚΑΡΠΑ και Πρώτων Βοηθειών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Συγγραφείς του βιβλίου είναι οι:
- Χριστίνα Καρατζαφέρη, Καθηγήτρια ΤΕΦΑΑ ΠΘ
- Ελένη Πολύζου, Αναισθησιολόγος, Ερευνήτρια ΤΕΦΑΑ ΠΘ
- Νίκος Διγγελίδης, Καθηγητής και Πρόεδρος ΤΕΦΑΑ ΠΘ
- Γιώργος Κ. Σακκάς, Αν. Καθηγητής ΤΕΦΑΑ ΠΘ
Στους συντελεστές συμπεριλαμβάνονται και οι κόρες της κ. Πολύζου, Ελισάβετ Ευθυμίου – Διατροφολόγος, Εκπαιδεύτρια ΚΑΡΠΑ Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης και Αφροδίτη Ευθυμίου – Γραφίστρια, Εκπαιδεύτρια ΚΑΡΠΑ Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης.
* Το βιβλίο μπορείτε να το κατεβάσετε σε ηλεκτρονική μορφή από τον ιστότοπο: https://repository.kallipos.gr/handle/11419/12457
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!