Ο Καθηγητής Οικονομίας και Νέων Τεχνολογιών Μάριος Παπαευσταθίου μετά από πρόσκληση της Δραστήριας Διευθύντριας του Νηπιαγωγείου Μπάρας Γεωργίας Αναγνωστοπούλου Ευθυμίου, πραγματοποίησε επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο Μπάρας που ανήκει στην Πρωτοβάθμια Τρικάλων και διαθέτει τμήμα ένταξης, το οποίο ξεχωρίζει για την ποιότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος, την καινοτομία και την εκπαιδευτική ανάπτυξη και φυσικά για το φιλικό, ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον για τα παιδιά που παρέχουν οι εργαζόμενοι του, προωθώντας την ευημερία και την επιτυχία τους.
Σε μια κοινωνία όπου η τεχνολογία είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας, είναι κρίσιμο και γόνιμο να επιδιώκουμε να δημιουργούμε ένα ασφαλές και υγιές περιβάλλον στο διαδίκτυο, ιδίως όταν πρόκειται για την εκπαίδευση των παιδιών μας. Στο πλαίσιο αυτό, η δράση που διοργανώσαμε στο νηπιαγωγείο Μπάρας Τρικάλων με θέμα “Το Απέραντο Δάσος – Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο” είχε σκοπό να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στον κυβερνοχώρο και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν.
Ενημέρωση για τους κινδύνους τους διαδικτύου. Οι εφαρμογές του Διαδικτύου σε κάθε τομέα της ζωής μας διαδίδονται όλο και ταχύτερα, ιδιαίτερα στα παιδιά, για τους οποίους οι τεχνολογικές καινοτομίες είναι πια τρόπος ζωής. Οι ιδιαιτερότητες της ηλικίας τους όμως, αυξάνουν και τον κίνδυνο εθισμού τους σ’ αυτό, με όλες τις συνακόλουθες επιπτώσεις. Τους κινδύνους που ενέχει η αλόγιστη χρήση του, καθώς και τον τρόπο που πρέπει να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις του διαδικτύου, συζήτησαν σήμερα οι μαθητές με τον Καθηγητή Κύριο Μάριο Παπαευσταθίου σε συνεργασία με την Προϊσταμένη Κυρία Γεωργία Αναγνωστοπούλου-Ευθυμίου και το εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό του σχολείου σε φιλικό κλίμα.
Μέσα από διάφορες δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν τη σημασία της ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο. Μέσα από παιγνίδια ρόλων και συζητήσεις, τους παρουσιάσαμε τους κινδύνους όπως τον κυβερνο-εκφοβισμό, την αποκάλυψη προσωπικών πληροφοριών και την υπερβολική χρήση της τεχνολογίας. Σημαντικότερο ακόμη, ταίριαξαν τους κινδύνους αυτούς με το πώς μπορούν να τους αντιμετωπίσουν, δίνοντάς τους βασικές οδηγίες για την ασφαλή παρουσία τους στο διαδίκτυο.
Από την παρουσίαση και τη συζήτηση που ακολούθησε διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο όχι μόνο για να ενημερωθούν, αλλά και για να επικοινωνούν με άλλους, όπως και για να διασκεδάζουν. Όταν όμως η χρήση του γίνεται άνευ ορίων ως προς τη διάρκεια και το είδος, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους.
Ο ομιλητής Κύριος Παπαευσταθίου αφού έδειξε στα παιδιά σχετικά ενημερωτικά εκπαιδευτικά βίντεο κατέληξε σε κάποιες χρήσιμες συμβουλές σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου όπως: Δεν δίνουμε προσωπικές πληροφορίες όπως τη διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου του σπιτιού ή των γονιών σε αγνώστους, χωρίς την άδεια των γονιών σας. Θα αναφέρετε άμεσα στους γονείς σας αν βρείτε κάτι μέσα στο διαδίκτυο που σας κάνει να νιώθετε άβολα. Δεν θα δίνετε τους κωδικούς σας σε κανέναν (ούτε και στους καλύτερους σας φίλους), παρά μόνο στους γονείς σας. Ποτέ δεν θα συμφωνήσετε να συναντήσετε κάποιον που έχετε “γνωρίσει” στο διαδίκτυο χωρίς την άδεια των γονέων σας. Αν οι γονείς σας συμφωνήσουν με τη συνάντηση, καλό είναι να γίνει σε δημόσιο χώρο και με κάποιον από τους γονείς σας. Ήταν μια πολύ χρήσιμη παρουσίαση που διαπραγματεύτηκε ένα πολύ καίριο ζήτημα της εποχής μας με πολλές και αρνητικές συνέπειες στη ζωή των μαθητών.
Με μεγάλο ενθουσιασμό και περιέργεια, τα παιδιά έθεσαν ερωτήσεις στον Kύριο Παπαευσταθίου, σχετικά με την ασφαλή λειτουργία του διαδικτύου και τη χρήση νέων τεχνολογιών στην καθημερινή ζωή, είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις ιδέες τους και να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τα θέματα που συζητήθηκαν και ο Καθηγητής Οικονομίας και Νέων Τεχνολογιών προσέφερε κατανοητές απαντήσεις και ενθάρρυνε την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των παιδιών, προάγοντας έτσι την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της ικανότητας να εκφράζουν τις ιδέες τους. Ο διάλογος που ακολούθησε με τα παιδιά ήταν ενδιαφέρον και εκπαιδευτικός, καθώς βασίστηκε στην αλληλεπίδραση και την ενεργό συμμετοχή τους.
Η επίσκεψή του Καθηγητή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μικρούς μαθητές να εξερευνήσουν τον συναρπαστικό κόσμο του διαδικτύου του επιστήμης και της τεχνολογίας από πρώτο χέρι .Ο Κύριος Μάριος Παπαευσταθίου παρουσίασε μια διαδραστική ομιλία προσαρμοσμένη στη νηπιαγωγική ηλικία, εισάγοντας τα παιδιά σε έννοιες όπως η Προστασία Προσωπικών Δεδομένων, Το Φιλτράρισμα και ο Ελέγχος Περιεχομένου και η Διαπαιδαγώγηση, είναι σημαντικό να εκπαιδεύονται τα παιδιά για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου, με προγράμματα που προάγουν την κυβερνοασφάλεια και την επίγνωση των κινδύνων στο διαδίκτυο.. Οι μικροί επιστήμονες είχαν την ευκαιρία να ερευνήσουν διάφορα εργαλεία και πρωτότυπα που χρησιμοποιούνται στην τεχνητή νοημοσύνη και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς επίσης και να παίξουν ρόλοι μέσα σε προσομοιώσεις πραγματικών καταστάσεων.
Μέσα από αυτήν τη δράση, του Διακεκριμένου Καθηγητή Μάριου Παπαευσταθίου ήταν να παρουσιάσει το διαδίκτυο ως έναν ευχάριστο και εκπαιδευτικό πόρο, αλλά και να επισημάνει τους κινδύνους που ενδέχεται να συναντήσουν τα παιδιά μας εκεί. Μέσω δραστηριοτήτων παιχνιδιού και συζητήσεων, τα παιδιά μας μάθαιναν να αναγνωρίζουν τους κίνδυνους όπως ο κυβερνο-εκφοβισμός και η κακόβουλη αναζήτηση πληροφοριών. επιδιώξαμε να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση των παιδιών μας και την ενεργό τους συμμετοχή στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Μένουμε αφοσιωμένοι στη συνεχή εκπαίδευση και υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών μας, προκειμένου να διασφαλίσουμε ένα ασφαλές και ευχάριστο ταξίδι στον ψηφιακό κόσμο. Η δράση μας αποτέλεσε ένα μικρό βήμα προς τη δημιουργία μιας γενιάς που θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία με σεβασμό και ενημέρωση. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε για την προώθηση της υγιούς ψηφιακής συμπεριφοράς και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων αυτών στα παιδιά μας, προκειμένου να διασφαλίσουμε ένα ασφαλές και θετικό μέλλον στον κυβερνοχώρο.Το νηπιαγωγείο μας φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα περιβάλλον όχι μόνο όπου τα παιδιά μαθαίνουν να είναι περίεργα και δημιουργικά, αλλά και όπου μαθαίνουν να πλοηγούνται ασφαλώς στο διαδίκτυο. Με αφορμή τη δράση μας “Το Απέραντο Δάσος – Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο”, αναδείξαμε τον συνδυασμό της ασφάλειας και της ευαισθητοποίησης.
Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθεί και μια ουσιαστική πτυχή της δράσης του Κυρίου Μάριου Παπαευσταθίου ήταν σαφώς και η ενημέρωση των Εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού για τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα παιδιά-μαθητές τους στο διαδίκτυο. Παρέχοντας συμβουλές για την προστασία των παιδιών τους και την ενθάρρυνση ενός ανοιχτού διαλόγου με αυτά, ελπίζουμε να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι. Ο Καθηγητής παρουσίασε στους εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου τη χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών εφαρμογών για τα παιδιά. Εισήγαγε δραστηριότητες που προωθούν την εξέλιξη της επιστημονικής και μηχανικής σκέψης των παιδιών. Αυτό περιλάμβανε πειράματα με φυσικές επιστήμες και μαθηματικά παιχνίδια που ενισχύουν τον αριθμητικό και γεωμετρικό τους λογισμό.Επίσης Ο κύριος Μάριος Παπαευσταθίου στην ενημέρωση που πραγματοποίησε τόνισε στους εκπαιδευτικούς τα εξής:
1)Εκπαίδευση δεν είναι η εκμάθηση γεγονότων αλλά η εξάσκηση του μυαλού να σκέφτεται. Ένας δάσκαλος πρέπει να έχει τρία βασικά χαρακτηριστικά: Απόθεμα γνώσεων- Επαγγελματικές δεξιότητες -Προσωπικά ποιοτικά χαρακτηριστικά Υπάρχει μία παροιμία που λέει: «Δώσε μου ένα ψάρι και θα έχω φαγητό για μία ημέρα. Μάθε με να τρώω ψάρια και θα τα τρώω μια ζωή». Αυτή πρέπει να είναι η φιλοσοφία του καλού δασκάλου. Ο δάσκαλος πρέπει να είναι υπομονετικός, ευγενικός, ευέλικτος και ευρηματικός. Να είναι ανεκτικός, ανοιχτόμυαλος και με καλή αίσθηση του χιούμορ. Να είναι ενθουσιώδης και να απολαμβάνει τη διδασκαλία. Να είναι ειλικρινής, ευφάνταστος και δημιουργικός.
2)Τα παιδία πρέπει να διδαχτούν πώς να σκέφτονται και όχι τι να σκέφτονται. Για να είναι κάποιος πετυχημένος δάσκαλος, πρέπει πρώτα να υπήρξε καλός μαθητής. Η πιο ισχυρή μορφή διδασκαλίας είναι να είσαι το παράδειγμα και δεν θα έπρεπε να έχει σημασία πόσο αργεί ένα παιδί να μαθαίνει φτάνει να το ενθαρρύνουμε να μη σταματάει..
2)Για έναν καλό δάσκαλο, είναι θεμελιώδους σημασίας: Να αισθάνεται σαν Παιδί. Να σκέφτεται σαν παιδί. Να ενεργεί σαν παιδί. Να θυμάται ότι κάποτε ήταν παιδί καιότι ήρθε η ώρα να ξαναγίνει παιδί. Ο καλός δάσκαλος είναι χαρισματικός στην επικοινωνία και γνωρίζει καλά πώς θα ελίσσεται επικοινωνιακά, ώστε οι μαθητές του να κατανοούν όλες τις έννοιες που διδάσκονται Ο αυτοέλεγχος είναι δύναμη και η ηρεμία μαεστρία
4)Δημιουργικός δάσκαλος είναι εκείνος που εκφράζεται με σαφήνεια, που κατανοεί το πρόβλημα ενός παιδιού και που είναι πρόθυμος να βοηθήσει ανά πάσα στιγμή. Που ξέρει ποιο είναι το σωστό και ποιο είναι το λάθος. Που είναι πολύ εργατικός και πολύ φιλικός και που μπορεί να φωτίσει το μέλλον του παιδιού και τις περισσότερες φορές η κατεύθυνση είναι πιο σημαντική από την ταχύτητα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Αντικειμενικός σκοπός των επισκέψεων του Καθηγητή Οικονομίας και Νέων Τεχνολογιών Μάριου Παπαευσταθίου σε όλο και περισσότερα σχολεία της χώρας μας είναι να εκπαιδεύσει και να ενημερώσει μαθητές & εκπαιδευτικούς έτσι ώστε:
Οι δεξιότητες επικοινωνίας & αυτοδιαχείρισης σε συνδυασμό με την σκέψη σχεδιασμού & καινοτομίας & την συνεργατική εργασία να βοηθήσουν τους μαθητές-εκπαιδευτικούς όχι μόνο να είναι αποτελεσματικοί χρήστες της τεχνολογίας, αλλά και να γίνουν ενεργοί δημιουργοί και κατανοητές φωνές στον ψηφιακό κόσμο με ασφάλεια στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε ένα Σύγχρονο Σχολείο που καλλιεργεί ηθικές και παραδοσιακές αξίες, προάγει την αριστεία και προωθεί την καινοτομία, τις νέες τεχνολογίες με ασφαλή χρήση του διαδικτύου, διαμορφώνοντας κάθε παιδί ως σφαιρικά αναπτυγμένη προσωπικότητα, εφοδιάζοντάς το πλήρως για τον κόσμο του αύριο και βοηθώντας το να εξελιχθεί στην καλύτερη εκδοχή του εαυτού του.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!