Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων σε συνεργασία με τους/τις Σχολικούς Συμβούλους της Δ.Ε. Τρικάλων, καθώς και το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Τρικάλων, διοργανώνουν δια ζώσης πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με τίτλο: «Αξιοποίηση των Διαδραστικών Οθονών (LG) στην εκπαιδευτική διαδικασία», διάρκειας 3 ωρών για όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων σύμφωνα με σχετικό πρόγραμμα σπουδών και ψηφιακό υλικό που έχει αναπτυχθεί ειδικά για το πρόγραμμα.
Ο βασικός σκοπός είναι να επιτρέψει στους/στις εκπαιδευτικούς να ενσωματώσουν αποτελεσματικά τις διαδραστικές οθόνες LG στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενισχύοντας την ποιότητα διδασκαλίας και διευκολύνοντας τη μάθηση μέσω της τεχνολογίας. Επιδιώκεται, επίσης, η καλλιέργεια της τεχνολογικής αυτοπεποίθησης των εκπαιδευτικών, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν τη συσκευή για δημιουργικές, διαδραστικές και εξατομικευμένες διδακτικές προσεγγίσεις.
Οι επιμορφωτικές συναντήσεις θα πραγματοποιούνται απογευματινές ώρες, ώστε να μην παρακωλύεται η λειτουργία της σχολικής μονάδας. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση είναι εθελοντική και θα γίνεται κατόπιν δήλωσης του/της εκπαιδευτικού στον/στην Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας. Για την καλύτερη διαχείριση του προγράμματος της επιμόρφωσης, οι σχολικές μονάδες έχουν χωριστεί σε 18 διαφορετικούς ομίλους (2-3 κοντινών σε απόσταση σχολείων).
Οι στόχοι του Προγράμματος είναι:
1. Εξοικείωση με τη διαδραστική οθόνη: Οι εκπαιδευτικοί να γνωρίσουν τις βασικές δυνατότητες της διαδραστικής οθόνης LG, όπως ο χειρισμός της αφής, η χρήση ψηφιακής γραφίδας και οι λειτουργίες πολλαπλών χρηστών/στριών.
2. Ενσωμάτωση στη διδασκαλία: Οι συμμετέχοντες/ουσες να γνωρίσουν πώς να ενσωματώνουν τις διαδραστικές οθόνες σε διάφορα εκπαιδευτικά αντικείμενα, π.χ. σε παρουσιάσεις, ψηφιακά μαθήματα, και συνεργατικές δραστηριότητες, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών.
3. Χρήση εκπαιδευτικών εφαρμογών: Οι εκπαιδευτικοί να εξοικειωθούν με εφαρμογές και λογισμικό που είναι σχεδιασμένα για χρήση στις διαδραστικές οθόνες, όπως προγράμματα δημιουργίας και διαχείρισης μαθημάτων, εικονικούς πίνακες και εργαλεία αξιολόγησης.
4. Δημιουργία διαδραστικού περιεχομένου: Οι εκπαιδευτικοί να μάθουν να δημιουργούν και να διαχειρίζονται διαδραστικό περιεχόμενο, όπως κουίζ, διαδραστικές παρουσιάσεις και οπτικοακουστικό υλικό που ενισχύει τη μαθησιακή εμπειρία.
5. Αξιοποίηση της τεχνολογίας για διαφοροποιημένη διδασκαλία: Το πρόγραμμα να βοηθήσει τους/τις εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να προσαρμόζουν τα μαθήματα στις ατομικές ανάγκες και τα μαθησιακά στυλ των μαθητών, ενισχύοντας τη διαφοροποιημένη διδασκαλία.
6. Ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης τάξης με τεχνολογία: Οι εκπαιδευτικοί να μάθουν πώς να διαχειρίζονται την τάξη με τη βοήθεια των διαδραστικών οθονών, ενισχύοντας τη συμμετοχή και τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών και βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας.
7. Εκμάθηση τεχνικών δεξιοτήτων: Παροχή βασικών γνώσεων τεχνικής υποστήριξης για την επίλυση προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν κατά τη χρήση της διαδραστικής οθόνης, ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι αυτόνομοι στη λειτουργία του εξοπλισμού τους.
8. Αξιολόγηση της απόδοσης των μαθητών μέσω της τεχνολογίας: Οι εκπαιδευτικοί να μάθουν να χρησιμοποιούν τις δυνατότητες των διαδραστικών οθονών για την παρακολούθηση και αξιολόγηση της προόδου των μαθητών σε πραγματικό χρόνο, μέσω εργαλείων, όπως τα ψηφιακά κουίζ και τα τεστ.
Ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων Δρ Αλέξανδρος Καπανιάρης αναφέρει σχετικά: «Στο πλαίσιο της Δ.Δ.Ε. Τρικάλων, με την αμέριστη υποστήριξη του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Τρικάλων και τη συμβολή των Συμβούλων Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Τρικάλων, σχεδιάσαμε και υλοποιούμε ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης για τους νέους διαδραστικούς πίνακες, με στόχο να καλύψουμε τις ανάγκες των εκπαιδευτικών στην καθημερινή διδακτική τους πρακτική. Βλέποντας τον ενθουσιασμό των εκπαιδευτικών για τη χρήση των νέων διαδραστικών πινάκων LG, οι οποίοι λειτουργούν ως μεγάλα tablets, κινηθήκαμε άμεσα στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού υψηλής ποιότητας.
Επιπλέον, οι σχολικές μονάδες έχουν τη δυνατότητα να δηλώνουν μέσω μιας εξειδικευμένης ψηφιακής πλατφόρμας της Δ.Δ.Ε. Τρικάλων την επιθυμητή ημέρα και ώρα για την επιμόρφωση, έτσι ώστε το πρόγραμμα να προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε σχολείου. Είμαστε βέβαιοι ότι η ενσωμάτωση της σύγχρονης τεχνολογίας, όπως οι διαδραστικοί πίνακες, μπορεί να αναβαθμίσει την ποιότητα της εκπαίδευσης, ειδικά όταν οι εκπαιδευτικοί μας είναι ενημερωμένοι και άρτια καταρτισμένοι.
Με τον τρόπο αυτό, η Δ.Δ.Ε. Τρικάλων επενδύει στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων και την προαγωγή της καινοτομίας στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Για περισσότερες πληροφορίες στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://ddetrikala.gr/?page_id=2588
Από τη ΔΔΕ Τρικάλων
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!