Το οξύτατο πρόβλημα στέγης που αντιμετωπίζει το 5ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμπάκας, το οποίο – μετά τις τελευταίες πτώσεις σοβάδων από την οροφή του κτηρίου όπου στεγάζεται προσωρινά το σχολείο – τείνει να μετατραπεί σε ζήτημα ασφάλειας για τους μαθητές και τους δασκάλους, αναδεικνύει με ερώτηση που κατέθεσε προς τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Τρικάλων, κ. Χρ. Μιχαλάκη, ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλία της Αλληλεγγύης και της Οικολογίας», Κώστας Πουλάκης.
Στην ερώτησή του, ο κ. Πουλάκης υπενθυμίζει ότι «ένα από τα πάγια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και συνολικά της τοπικής κοινωνίας της Καλαμπάκας, είναι η επίλυση του προβλήματος της στέγασης του 5ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης» και τονίζει ότι – παρά το γεγονός ότι η ένταξη του σχετικού έργου στο ΕΣΠΑ, με δικαιούχο το Δήμο Καλαμπάκας, ανακοινώθηκε «πανηγυρικά» από τον Περιφερειάρχη πριν λίγο καιρό – αυτό δεν αρκεί, αφού «ο ρόλος της αιρετής περιφερειακής αρχής δεν εξαντλείται στην υπογραφή προγραμματικών συμβάσεων και στην παροχή διαχειριστικής επάρκειας στους Δήμους, ώστε να υλοποιούν έργα και δράσεις του ΕΣΠΑ, αλλά απαιτεί την άμεση επέμβαση και την πολιτική βούληση ώστε να επιλύονται πράγματι τα προβλήματα των πολιτών με τον προσφορότερο κάθε φορά τρόπο».
Όπως επισημαίνει ο κ. Πουλάκης, «από καθαρή τύχη δεν υπήρχαν – ευτυχώς – εκείνη την ώρα μαθητές» στην αίθουσα όπου έπεσε τμήμα της οροφής, ενώ υπογραμμίζει πως «το – ούτως ή άλλως ακατάλληλο, καθώς προοριζόταν για νηπιαγωγείο – κτήριο στο οποίο στεγάζεται το 5ο Δημοτικό Καλαμπάκας αποδεικνύεται πλέον επικίνδυνο, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που πέφτει τμήμα της οροφής, αφού το ίδιο είχε συμβεί και τον περασμένο Αύγουστο, όταν ευτυχώς το σχολείο ήταν κλειστό».
Μάλιστα, ο επικεφαλής της «Θεσσαλίας της Αλληλεγγύης και της Οικολογίας» θεωρεί ότι η προσωρινή αποκατάσταση του προβλήματος στην οποία δήλωσε ότι θα προβεί άμεσα ο Δήμος Καλαμπάκας «δεν αρκεί, καθώς – εάν δεν μεσολαβήσει τεχνικός έλεγχος του κτηρίου, ώστε να διαπιστωθεί γιατί πέφτουν σοβάδες από την οροφή, παρά το γεγονός ότι το κτήριο είναι καινούριο (παραδόθηκε πριν τρία περίπου χρόνια), και εάν υπάρχουν γενικότερα κατασκευαστικά ελαττώματα – δεν είναι βέβαιο ότι το κτήριο είναι ασφαλές και κατάλληλο για τους μαθητές».
Τονίζοντας ότι « η ασφάλεια και η σωματική ακεραιότητα των μαθητών και των δασκάλων τους πρέπει να συνιστά απόλυτη προτεραιότητα και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να τίθεται σε διακινδύνευση», καθώς και ότι «είναι αναγκαία η συνεργασία όλων των τοπικών φορέων, κυρίως των δύο βαθμίδων αυτοδιοίκησης, προκειμένου να επιλύονται άμεσα και αποτελεσματικά τα προβλήματα που ανακύπτουν», ο κ. Πουλάκης ζητά από τον Αντιπεριφερειάρχη Τρικάλων να διαθέσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας την αναγκαία τεχνική υποστήριξη για τον έλεγχο της κατασκευαστικής αρτιότητας και ασφάλειας του κτηρίου και να μεριμνήσει για την άμεση εξεύρεση των απαιτούμενων πόρων για την αποκατάσταση των προβλημάτων που θα διαπιστωθούν από τον ανωτέρω έλεγχο, ενώ, τέλος, ζητά να μάθει «σε ποιο στάδιο βρίσκεται – μετά την ένταξή του στο Άξονα 4 του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας – το έργο της κατασκευής του διδακτηρίου του 5ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμπάκας, ώστε ανεξάρτητα από την προσωρινή λύση που θα δοθεί στο θέμα ασφάλειας που έχει ανακύψει, να τελειώσει και οριστικά η ταλαιπωρία μαθητών και δασκάλων».
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης του κ. Πουλάκη, όπως κατατέθηκε.
Τρίκαλα, 14/11/2013
Ερώτηση
Προς τον Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλίας, κ. Χρ. Μιχαλάκη
Θέμα: Στέγαση του 5ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμπάκας.
Όπως γνωρίζετε, ένα από τα πάγια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και συνολικά της τοπικής κοινωνίας της Καλαμπάκας, είναι η επίλυση του προβλήματος της στέγασης του 5ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης. Για το λόγο αυτό, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας το έργο της ανέγερσης διδακτηρίου για το συγκεκριμένο σχολείο, με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Θεσσαλίας και δικαιούχο το Δήμο Καλαμπάκας, γεγονός που ανακοινώσε πανηγυρικά ο κ. Περιφερειάρχης στις 16/9/2013.
Ωστόσο, νέα δεδομένα καθιστούν ακόμη πιεστικότερο το πρόβλημα, καθώς προχθές 12/11, περί τις 4 το απόγευμα και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη τα μαθήματα στο πλαίσιο του ολοήμερου προγράμματος, έπεσε μεγάλο τμήμα της οροφής (σοβάδες) μίας εκ των αιθουσών, στην οποία από καθαρή τύχη δεν υπήρχαν – ευτυχώς – εκείνη την ώρα μαθητές. Με δεδομένο ότι το – ούτως ή άλλως ακατάλληλο, καθώς προοριζόταν για νηπιαγωγείο – κτήριο στο οποίο στεγάζεται το 5ο Δημοτικό Καλαμπάκας αποδεικνύεται πλέον επικίνδυνο, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που πέφτει τμήμα της οροφής, αφού το ίδιο είχε συμβεί και τον περασμένο Αύγουστο, όταν ευτυχώς το σχολείο ήταν κλειστό, τίθεται πλέον σοβαρό ζήτημα ασφάλειας των μικρών μαθητών.
Σαφέστατα, ο Δήμος Καλαμπάκας, ο οποίος είχε επισκευάσει και την προηγούμενη ζημιά, ανέλαβε να ξηλώσει άμεσα – ενδεχομένως και μέχρι τη Δευτέρα – τους σοβάδες από όλο το σχολείο, προκειμένου να μην υπάρξει νέα πτώση άμεσα, ενώ η κατασκευή θα αποκατασταθεί όταν και αν υπάρξει χρόνος και χρήματα.
Εντούτοις, κατά τη γνώμη μας, η παραπάνω παρέμβαση δεν αρκεί, καθώς – εάν δεν μεσολαβήσει τεχνικός έλεγχος του κτηρίου, ώστε να διαπιστωθεί γιατί πέφτουν σοβάδες από την οροφή, παρά το γεγονός ότι το κτήριο είναι καινούριο (παραδόθηκε πριν τρία περίπου χρόνια), και εάν υπάρχουν γενικότερα κατασκευαστικά ελαττώματα – δεν είναι βέβαιο ότι το κτήριο είναι ασφαλές και κατάλληλο για τους μαθητές.
Επειδή, όπως αντιλαμβάνεστε, η ασφάλεια και η σωματική ακεραιότητα των μαθητών και των δασκάλων τους πρέπει να συνιστά απόλυτη προτεραιότητα και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να τίθεται σε διακινδύνευση.
Επειδή ο ρόλος της αιρετής περιφερειακής αρχής δεν εξαντλείται στην υπογραφή προγραμματικών συμβάσεων και στην παροχή διαχειριστικής επάρκειας στους Δήμους, ώστε να υλοποιούν έργα και δράσεις του ΕΣΠΑ, αλλά απαιτεί την άμεση επέμβαση και την πολιτική βούληση ώστε να επιλύονται πράγματι τα προβλήματα των πολιτών με τον προσφορότερο κάθε φορά τρόπο.
Επειδή είναι αναγκαία η συνεργασία όλων των τοπικών φορέων, κυρίως των δύο βαθμίδων αυτοδιοίκησης, προκειμένου να επιλύονται άμεσα και αποτελεσματικά τα προβλήματα που ανακύπτουν.
Στη βάση των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1. Προτίθεται η Περιφέρεια Θεσσαλίας να διαθέσει τεχνική υποστήριξη για τον έλεγχο της κατασκευαστικής αρτιότητας και ασφάλειας του κτηρίου;
2. Θα μεριμνήσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας για την άμεση εξεύρεση των απαιτούμενων πόρων για την αποκατάσταση των προβλημάτων που θα διαπιστωθούν από τον ανωτέρω έλεγχο;
3. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται – μετά την ένταξή του στο Άξονα 4 του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας – το έργο της κατασκευής του διδακτηρίου του 5ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμπάκας, ώστε ανεξάρτητα από την προσωρινή λύση που θα δοθεί στο θέμα ασφάλειας που έχει ανακύψει, να τελειώσει και οριστικά η ταλαιπωρία μαθητών και δασκάλων;
Με τιμή,
Ο ερωτών περιφερειακός σύμβουλος
και επικεφαλής της παράταξης
«ΘΕΣΣΑΛΙΑ της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ και της ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ»