Το πόρισμα του ΚΚΕ στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα στα Τέμπη παρουσίασε σήμερα στην Καλαμπάκα (ταβέρνα «Δούρειος») ο Βουλευτής Μαγνησίας του κόμματος, Βασίλης Μεταξάς.
Στο πόρισμα του ΚΚΕ επιβεβαιώθηκαν οι τεράστιες πολιτικές ευθύνες διαχρονικά για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών και οι ανταγωνιστικές σχέσεις με την προβληματική πολυδιάσπαση του ΟΣΕ, την «απελευθέρωση» και ιδιωτικοποίηση του κερδοφόρου μεταφορικού τομέα, την κατάτμηση των συμβάσεων για να εξυπηρετηθούν συμφέροντα που οδήγησαν σε ασυμβατότητες συστημάτων και καθυστερήσεις. Συγκεκριμένα, όταν συνέβη το έγκλημα, δεν είχε παραδοθεί και τεθεί σε λειτουργία κανένα σύστημα ασφαλείας που προβλέπονταν σε 4 συμβάσεις.
Επίσης, υπήρχε πλημμελής συντήρηση του δικτύου, μείωση του ανθρώπινου δυναμικού και ελλιπή εκπαίδευση που δημιούργησαν ένα εκρηκτικό μείγμα πολλαπλασιασμού των ανθρώπινων λαθών, ενώ υπήρχε έλλειψη τεχνικών μέσων αποτροπής αυτών.
Η σύγκρουση δεν ήταν αναπόφευκτη, αφού έχει ήδη καταδειχθεί ότι θα είχε αποφευχθεί αν ήταν σε λειτουργία τα συστήματα ETCS και GSMR και αν υπήρχε σωστά εκπαιδευμένο, επαρκές προσωπικό, το οποίο είχαν φροντίσει όλες οι κυβερνήσεις να αποψιλώσουν. Μάλιστα, σύμφωνα με το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, θα έπρεπε να εργάζονται 2.800 άτομα, όταν οι οργανικές θέσεις του ΟΣΕ είναι 2.098 και την περίοδο του δυστυχήματος εργάζονταν μόλις περίπου 1.000 άτομα.
Την ευθύνη φέρει ακέραια το κράτος και οι κυβερνήσεις των τελευταίων 30 χρόνων με τη θανατηφόρα πολιτική που ακολούθησαν, για την οποία οι εργαζόμενοι, τα σωματεία προειδοποιούσαν συνεχώς, ενώ το ΚΚΕ και άλλα κόμματα έκαναν Ερωτήσεις στη Βουλή. Μόνο το πού και το πότε δεν ήταν γνωστό για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα που τελικά συνέβη στα Τέμπη.
Στο πόρισμα του ΚΚΕ καταγράφονται και συγκεκριμένες ποινικές ευθύνες για υπουργούς και κυβερνητικά στελέχη που με τις ενέργειες ή τις σημαντικές παραλείψεις τους υπονόμευσαν την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Πρόκειται για τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών της περιόδου 2009-2023 που βαραίνονται με τα κακουργήματα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων. Και επειδή ήταν σε γνώση τους οι ελλείψεις, δεν πρόκειται απλά για αμέλεια, αλλά για συμπεριφορά με ενδεχόμενο δόλο. Επίσης, η σειρά ατυχημάτων και δυστυχημάτων που προηγήθηκαν συνιστούν αδιαφορία των υπουργών που δεν ενήργησαν για λήψη μέτρων, προβαίνοντας στο κακούργημα της θανατηφόρας έκθεσης σε κίνδυνο, επίσης με ενδεχόμενο δόλο.
Προκύπτει επιπλέον το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, μιας και παρέλειψαν σκοπίμως να επιβλέψουν τον τρόπο ανάθεσης των συμβάσεων για να εξυπηρετήσουν επιχειρηματικούς κολοσσούς, αλλά και για την αλλοίωση του τόπου εγκλήματος κατόπιν εντολής της κυβέρνησης και της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!