Ο παρόν νόμος, που έφερε η Κυβέρνηση στην ελληνική Βουλή, συνιστά έναν από τους βασικότερους άξονες για την ανάπτυξη και την παραγωγική ανασύνταξη της ελληνικής οικονομίας. Οι ευνοϊκές διατάξεις, που περιλαμβάνει, για τη δημιουργία καινοτόμων εξωστρεφών παραγωγικών μονάδων, πρέπει να γίνουν αναπτυξιακά εργαλεία με στόχο να ξεπεράσουμε την κρίση που βιώνει χώρα μας.
Προχωράμε λοιπόν στη θεσμοθέτηση ενός βιώσιμου και δίκαιου μοντέλου ανάπτυξης που μπορεί να αποτελέσει ικανή και αναγκαία συνθήκη για την έξοδο από την κρίση. Αυτό θα επιτευχθεί με την έναρξη επαναβιομηχάνησης της χώρας, την ενίσχυση της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και τη μείωση της ανεργίας που μαστίζει το λαό μας. Επίσης θα αξιοποιήσουμε την σύγχρονη τεχνολογία, το αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό και τα σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Υπολογίζεται μάλιστα ότι πάνω από 15.000 θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν, ενώ παρέχονται χρηματοδοτικά κίνητρα συνολικού ύψους 3,6 δισ. ευρώ. Μερικά από τα εργαλεία στήριξης των επενδύσεων είναι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, το ΕΣΠΑ, τα φορολογικά κίνητρα που δημιουργούνται και η χρήση σύγχρονων χρηματοδοτικών μηχανισμών, όπως το νέο αναπτυξιακό ταμείο, που σύντομα πρόκειται να λειτουργήσει.
Η ιστορία μας έχει διδάξει ότι στις μεγάλες κρίσεις το κράτος ήταν αυτό που μεσολαβούσε για την υπέρβασή τους. Αυτό κάνουμε και εδώ! Εν αντιθέσει με όσα λένε οι πολιτικοί μας αντίπαλοι για το ρόλο του κράτους, (παρόλο που οι ίδιοι έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία της υπάρχουσας γραφειοκρατίας και της κρίσης στα χρόνια που ήταν κυβέρνηση), επιλέγουμε να βάλουμε το κράτος αρωγό των επενδύσεων και της ανάπτυξης με ένα σαφές, αναπτυξιακό, στρατηγικό σχεδιασμό.
Εστιάζουμε λοιπόν, στην ενίσχυση δύο σημαντικών κλάδων: τον κλάδο της Τεχνολογίας, της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών και τον κλάδο της Αγροτικής και Διατροφικής Αλυσίδας, περιλαμβάνοντας από την αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή έως τον τουρισμό. Με αυτό τον τρόπο επιδιώκουμε τόσο την διατροφική επάρκεια της χώρας, που πάντα αποτελούσε σημαντικό στόχο, όσο και την ενίσχυση της «βαριάς βιομηχανίας», του τουρισμού που ήδη οι ενδείξεις μας δείχνουν άνοδο.
Ορισμένες σημαντικές καινοτομίες του νόμου είναι το πλαφόν στο ύψος της ενίσχυσης στα επενδυτικά έργα. Ενισχύουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τη διασπορά της ωφέλειας και θέλουμε αυτή η ωφέλεια να μείνει στους πολίτες. Δεν επιζητούμε μεγάλα φαραωνικά έργα που τις περισσότερες φορές τα οφέλη βγαίνουν εκτός συνόρων. Επιπλέον, όπως ακούσαμε και από τους σχετικούς φορείς στις επιτροπές, η διαδικασία σύνταξης του νόμου και ο σχεδιασμός του έγιναν έπειτα από μήνες διαβούλευσης με πάνω από 70 φορείς και πολλά υπομνήματα.
Το μεγάλο επίδικο και βασικός στόχος του νόμου είναι να δημιουργηθεί ένα θετικό κύμα ανάπτυξης, όπου η γραφειοκρατία θα υποκατασταθεί από ουσιαστικούς, γρήγορους ελέγχους και διαφάνεια, όπου θα υπάρχει αξιολόγηση και επίβλεψη των επενδύσεων από την έναρξη ως την ολοκλήρωση και που οι επιχειρήσεις θα κερδίζουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσα από την καινοτομία, τη σωστή αξιοποίηση των παραγωγικών συντελεστών και της τεχνολογία, καθώς και τις επιχειρηματικές συνεργασίες, αλλά πάντα με σεβασμό στους νόμους, τον εργαζόμενο και το περιβάλλον.
Επομένως, δεδομένου ότι η ανάπτυξη και η υγιής επιχειρηματικότητα αποτελούν προϋποθέσεις για την απεμπλοκή της χώρας μας από τη δύσκολη κατάσταση που βρίσκεται και με την υποσημείωση ότι αυτός ο νόμος είναι μόνο η αρχή και θα ακολουθήσει πολύ δουλειά από όλους μας για την ανασυγκρότηση της οικονομίας, θα ψηφίσω με μεγάλη χαρά το νομοσχέδιο.
Χρήστος Σιμορέλης
Βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Τρικάλων