Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) είναι το σημαντικότερο από τα έργα υποδομής που θα δώσουν αναπτυξιακή πνοή στη Δυτική Θεσσαλία. Και στη φάση της κατασκευής και ακόμα περισσότερο με την ολοκλήρωσή του και τη λειτουργία του.
Όπως είχα επισημάνει σε προηγούμενα άρθρα απαιτείται συνεχής πίεση και συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών για την ευτυχή κατάληξη.
Τον περασμένο Δεκέμβρη κατά την ψήφιση των συμβάσεων παραχώρησης με την ενεργοποίηση των βουλευτών της Δυτικής Θεσσαλίας με τους περισσότερους από τους οποίους συνεργαστήκαμε για τον συντονισμό της δράσης μας, πετύχαμε να μην μείνει το έργο «κολοβό». Δηλαδή να μην κατασκευαστεί μόνο το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα και να παραπεμφθούν στις καλένδες τα υπόλοιπα τμήματα. Ψηφίστηκε τα οδικά τμήματα ΠΑΘΕ – Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Γέφυρα Μουργάνη να θεωρηθούν ως έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας και να υλοποιηθούν εντός τριετίας. Δηλαδή μαζί με το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα.
Είχα γράψει τότε. «Φθάνει αυτό για να κατασκευαστεί ο δρόμος; Όχι φυσικά. Σώζεται η παρτίδα αλλά δεν κερδίζεται ακόμη. Χρειάζεται πολύ δουλειά. Οι χρόνοι είναι ασφυκτικοί για Δημόσιο έργο. Ευτυχώς προβλέπεται η κήρυξη απαλλοτριώσεων στους ίδιους χρόνους με τα οδικά τμήματα που βρίσκονται υπό παραχώρηση. Από την πλευρά μου θα συνεχίσω να παρακολουθώ από κοντά τις εξελίξεις και να είμαι χρήσιμος με στόχο την επίτευξη του στόχου που δεν είναι άλλος από την πλήρη ολοκλήρωση του Ε65».
Αυτό ακριβώς προσπάθησα. Είχα πολλές επαφές με συνεργάτες του κ. Χρυσοχοίδη και τον ίδιο τον Υπουργό με στόχο την επίσπευση των διαδικασιών υλοποίησης των αποφάσεων του Κοινοβουλίου.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υπουργό του ξαναέθεσα το ζήτημα και υπήρξε σαφής δέσμευση για σύντομη έναρξη των εργασιών στο οδικό τμήμα Ξυνιάδα – ΠΑΘΕ. Το τμήμα αυτό θα κατασκευαστεί με την ίδια μέθοδο, δηλαδή με σύμβαση παραχώρησης. Η δέσμευση είναι ότι μέχρι το τέλος του Ιουνίου θα γίνει η ανακοίνωση της παραχώρησης. Τα παραπάνω έχουν τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία επιθυμεί την ολοκλήρωση του έργου. Είναι η ταχύτερη μέθοδος, διότι ως Δημόσιο έργο θα χάνονταν πολύς χρόνος (ίσως 2 χρόνια) μέχρι να ξεκινήσει η 5η προγραμματική περίοδος, να ενταχθεί το έργο, να δημοπρατηθεί κ.λπ.
Αν λοιπόν πάνε όλα καλά, σε τρία χρόνια θα απαλλαγούμε από τον βραχνά του Δομοκού, με ότι θετικό σημαίνει αυτό για την περιοχή μας.
Μένει να συνεχιστεί η προσπάθεια για την κατασκευή και του υπολοίπου οδικού τμήματος που μας συνδέει με την ΕΓΝΑΤΙΑ οδό.
Από την πλευρά μου, όπως προείπα, θα συνεχίσω να παρακολουθώ από κοντά τις εξελίξεις και να είμαι χρήσιμος μέχρι την επίτευξη του στόχου που δεν είναι άλλος από την πλήρη ολοκλήρωση του Ε65 και την άρση της οδικής απομόνωσης. Στην περίπτωση δε που οι συνδημότες μου κάνουν την τιμή και με επιλέξουν για τη θέση του Δημάρχου θα ενδυναμωθεί η διαπραγματευτική μου θέση.
Φώτης Αλεξάκος
Υποψήφιος Δήμαρχος Καρδίτσας