Κύριε Δαφούλα, παρόλο που ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑΤΕ, όπως λέτε, τη μελέτη, βγάλατε τα συμπεράσματα σας.
Να σας απαντήσω εγώ αλλά και πολλοί άλλοι ΠΟΥ ΤΗΝ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΜΕΡΟΝΥΧΤΑ και υπογράψαμε τις ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ.
Καταρχήν αναφέρουμε ένα σωρό από λόγους που είμαστε κατά. Δεν μπορώ να σας τους αναφέρω όλους είναι κάπου 30 σελίδες (βλέπετε εμείς διαβάσαμε την ΜΠΕ), αλλά αν θέλετε μπορώ να σας την στείλω.
Έχουμε επίσης τις ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ του Δασαρχείου Καλαμπάκας, του τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της ΠΕ Τρικάλων, της ΔΙΠΕΧΩ Θεσσαλίας, τις ΕΝΣΤΑΣΗΣ της “Καλλιστώ” και ΕΟΕ, τις έντονες αντιρρήσεις του φορέα διαχείρισης του ενθικού πάρκου Τζουμέρκων-Περιστερίου, αλλά και την προχθεσινή ΟΜΩΦΩΝΗ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, που είναι ΚΟΛΑΦΟΣ για την ΜΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΙΚΟΔΟΜΕΙ ΠΛΗΡΩΣ http://static.diavgeia.gov.gr/doc/ΒΙΗ57ΛΡ-ΥΝΙ
Κάντε τουλάχιστον τον κόπο να διαβάσετε την απόφαση.
Δεν θα αναφερθώ γενικά στον μύθο περι της ενέργειας που υποτίθεται ότι παράγουν τα αιολικά πάρκα (πάλι θα χρειαστώ σελίδες). Η ενέργεια που παράγουν ΟΤΑΝ ΠΑΡΑΓΟΥΝ (Ο ΑΔΜΗΕ την ανεβάζει στο εκπληκτικό …10% της ονομαστικής τους ισχύος) στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ΑΧΡΗΣΤΗ και αυτό γιατί όταν την χρειαζόμαστε δεν παράγουν και όταν δεν την χρειαζόμαστε παράγουν και δεν έχουμε τι να την κάνουμε. Δεν εξοικονομούνε ούτε γραμμάριο ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ καυσίμων και αυτό γιατί επειδή η ενέργεια που παράγουν είναι ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ και ΤΥΧΑΙΑ και χρειάζονται συνεχώς να είναι σε ΘΕΡΜΕΣ ΕΦΕΔΡΕΙΕΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ για να υποστηρίζουν το σύστημα να ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΕΥΣΕΙ. Να σας ενημερώσουν πως τις απότομες μεταβολές των αιολικών μπορούν να τις ακολουθήσουν μόνο οι μονάδες φυσικού αερίου και μάλιστα μόνο οι ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕ ΑΕΡΙΟΣΤΡΟΒΙΛΟΥΣ που είναι οι πιο ΣΠΑΤΑΛΕΣ ΤΟΣΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ, καθώς πέρα της μεγάλης κατανάλωσης καυσίμων, επειδή αναγκάζονται να δουλεύουν σε συνεχείς αυξομειώσεις ισχύος ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ (νόμος της Φυσικής βλέπετε) Επίσης αναγκαζόμαστε να πληρώνουμε τις μονάδες Φ.Α. ακόμα και όταν κάθονται μέσω των ΑΔΙ και ΜΑΜΚ για να είναι σε ΘΕΡΜΗ ΕΦΔΡΕΙΑ ΛΟΓΩ ΚΥΡΙΩΣ ΤΩΝ ΑΙΟΛΙΚΩΝ.
Όσο για τα περίφημα έσοδα των τοπικών κοινωνιών που αναφέρετε, ΠΟΥΘΕΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΜΠΕ δεν αναφέρουν τίποτα συγκεκριμένο, αλλά πιθανών να μην γνωρίζετε ότι το ελληνικό δημόσιο είναι υποχρεωμένο ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΑΝΟΙΚΤΟ το πολύπλοκο οδικό δίκτυο του ΑΣΠΗΕ. Ξέρεται τι σημαίνει αυτό για οδικό δίκτυο σε υψόμετρο 1950 μέτρα; Ξέρετε πιο είναι το κόστος; Ξέρετε ότι η εταιρεία θα μπορεί να διεκδικήσει αποζημιώσεις αν δεν ανοίγεται το οδικό δίκτυο; Χώρια που τα όποια ωφέλει που ΕΙΝΑΙ ΑΜΦΙΒΟΛΑ ΘΑ ΚΛΗΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΟΛΑΠΛΑΣΙΟ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΕΤΜΕΑΡ, κοιτάξτε λίγο που ΕΧΕΙ ΕΚΤΟΞΕΥΘΕΙ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ.
Όσο για τις ΠΕΡΙΦΗΜΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΝΑΙ ΔΙΝΟΥΝ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΔΑΝΙΑ!!! Εκεί βλέπετε κατασκευάζονται οι Α/Γ vestas v-90 Εδώ ξέρετε πόσες; Να σας απαντήσω εγώ (που διάβασα την ΜΠΕ) ΣΑΣ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΙ ΓΡΑΨΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΝΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
Ε) ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Σύμφωνα με την ΜΠΕ το σύνολο της δαπάνης του έργου θα ανέρθει σε 176,25 εκ. ευρώ. Το κόστος των Α/Γ ανέρχεται στα 133,2 εκ. ευρώ ή 75% του κόστους. Αν λάβουμε υπόψη πως οι Α/Γ παράγονται στο εξωτερικό και σίγουρα και πολλά άλλα υλικά, σημαίνει πως πάνω από το 80% του προϋπολογισμού του έργου δεν θα διοχετευτεί στην Ελληνική οικονομία άλλα θα διοχετευτεί στο εξωτερικό. Το έργο όπως και αντίστοιχα έργα του είδους είτε χρηματοδοτούνται κατά τη φάση της κατασκευής (από έλληνες ή και ευρωπαίους φορολογούμενους) είτε κατά την παραγωγή της ενέργειας , μέσα από τον Έλληνα καταναλωτή, το ισοζύγιο είναι αρνητικό για την Ελληνική οικονομία, αφού στην ουσία μεταφέρονται οι πόροι από την Ελλάδα στο εξωτερικό.
Επίσης, εκτός από μερικές παροδικές θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή, οι μόνιμες θέσεις εργασίας θα είναι έξι(6)! Δηλαδή αντιστοιχεί σε 29,375 εκ ευρώ για μία(1) θέση εργασίας!!! Ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι αποτελούν ανάπτυξη και αύξηση της απασχόλησης τα παραπάνω; Και τι θέσεις εργασίας θα δημιουργούτανε αν αυτά τα χρήματα επενδυότανε σε άλλες δραστηριότητες;; Ίσως να μην είμαστε και τόσο αρνητικοί αν πράγματι ήταν ένα έργο που θα τόνωνε πραγματικά την απασχόληση στην περιοχή, αλλά εδώ γίνεται εύκολα αντιληπτό από τα παραπάνω ότι κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα δεν θα έχει στην απασχόληση της περιοχής.
Ευχαριστώ
Καρανίκας Δημήτριος
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!